Gå til innhold

Folk tror kjæresten min er homofil

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderen

Nei det er voksne mennsker som tror at en kvinne med kort hår og realfaglig utdannelse er lesbe jeg kommenterer :)

Det var litt annet, ja. I så fall hadde det krydd av lesber, det er ingen liten gruppe av korthårede kvinner med realfagutdanning.

Fortsetter under...

Jeg har kort hår, realfagsutdanning og svært få kjærester på rullebladet, og jeg skal love deg at det har vært sagt "lesbisk" i kulissene. Bl.a. så han jeg nå er gift med, hørte det.

Datteren min har en kjæreste som det går sterke homserykter om. Bl.a. i ungdomsklubben der han jobber - de på 13-14 år som nettopp har skjønt forskjellen, vet jo alt om sånt.

Årsaken i hans tilfelle er litt lys stemme og ikke veldig høy eller kraftig kropp. Så det skal ikke så mye til...

Det har visstnok også vært (og er muligens fremdeles) spekulasjoner rundt min legning, fordi jeg har en del egenskaper som tradisjonelt er sett på som maskuline og når jeg aldri har brydd meg særlig om å rette opp sånt, så har enkelte litt vansker med å sortere i de snevre boksene sine.

Ekstra festlig ble det da jeg traff mannen min og han var (og er) en fyr som heller ikke er veldig opptatt av tradisjonelle kjønnsrolleforventninger.

Men vi gir i det minste enkelte litt å tenke på. ;)

Svaret på det er at det kan du rett og slett ikke vite uten å spørre ham. Du kunne jo sondere terrenget litt først med å snakke om homofili og biseksualitet seksuelt, og høre hva slags holdninger han har til det.

Det kan godt være at han er fullstendig heterofil. Det kan godt være han er homofil men sterkt ønsker seg kone og barn. Eller det kan hende han er bifil, og planlegger å ikke leve det ut, eller leve det ut i det skjulte.

Heldigvis er omsorg osv egenskaper som både menn og kvinner kan ha, uten at det sier noe om deres legning :-)

Men som sagt, ingen her kan vite, og det er helt forståelig at du ønsker å føle deg trygg på hvem mannen din er.

Så jeg vil råde deg til å snakke med ham om dette, ved en passende anledning.

''Svaret på det er at det kan du rett og slett ikke vite uten å spørre ham. Du kunne jo sondere terrenget litt først med å snakke om homofili og biseksualitet seksuelt, og høre hva slags holdninger han har til det.'

Det vil være helt utelukkende å spørre ham rett ut. Sikker på at dette ville ødelagt både sexlivet vårt (som funker veldig bra) og forholdet vårt forøvrig!

Når det er sagt så har jeg faktisk tatt opp flere tema ifm homofili. Dette tar han veldig bra og måten han prater om det på (åpent og tolerant samtidig som han overbeviser om at det ikke er noe som angår ham), er egentlig med med å motbeviser homofilimistanker.

Som flere andre antyder hadde jeg vel kanskje tenkt at han er bifil, men det er jo ikke noe galt i det. :o)

Om dette gnager veldig på deg kan du kanskje ta opp med ham? Men vær forberedt på at han kan komme til å blånekte, bli sint eller lei seg - spesielt dersom dette er følelser han kjenner på og er litt redde for og usikker på.

På den annen side kan han være helt trygg på følelsene sine og ikke bry seg om det også da, det er det jo bare han som vet. :o)

''Som flere andre antyder hadde jeg vel kanskje tenkt at han er bifil, men det er jo ikke noe galt i det. :o)''

Nei det er ikke noe galt i å være bifil, men ikke sikkert du ønsker en kjæreste som er det for det..

Hmm kanskje han synes homofili er flott, og synes homofile menn er et ideal. Og da synes han kanskje det er flott at mange tror han er homofil. Ikke noe galt i å være homo, vel? Vær glad du er sammen men en mann som mange tror er homo. Hetero menn er jo bare zå "yesterday's news", azzå... ;)

jeg har ingenting imot homofile!!

Men det betyr ikke at jeg vil ha en kjæreste som egentlig er homofil og lever i utilstrekkelig (ulykkelig?) forhold med meg fordi han ikke har kommet ut av skapet..

Hei,

Kos deg når dere er sammen. Han er sammen med deg fordi han elsker deg.

Du kan selvsagt snakke med ham om ryktene hvis det plager deg, men han er jo sammen med deg.

Selvsagt skjer det at noen finner ut at de er homofile når de er 40 år gamle, men det er andre som finner ut at de skal ha en jente på 17 år når de er 40 år gammel, så det er bare en sjanse man tar når man er i et forhold.

Bedre å ha det fint sammen!

Med vennlig hilsen

''Kos deg når dere er sammen. Han er sammen med deg fordi han elsker deg.

Du kan selvsagt snakke med ham om ryktene hvis det plager deg, men han er jo sammen med deg.

Selvsagt skjer det at noen finner ut at de er homofile når de er 40 år gamle, men det er andre som finner ut at de skal ha en jente på 17 år når de er 40 år gammel, så det er bare en sjanse man tar når man er i et forhold.''

Takk for svar! Jeg er forsåvidt enig med deg, men samtidig er jeg jo ikke sammen med denne fyren fordi vi har det så fint akkurat nå! Jeg ser for meg en fremtid med denne mannen og vil vite så snart som mulig og det finnes faktorer i forholdet som kan øke trusselen og risikoen for denne framtiden!

Har ingenting imot homofili, ikke på noen måte. Men hadde nok synes det var litt sårt og vanskelig om kjæresten min egentlig var det. Jeg ville gått å lurt på om han virkelig var 100% lykkelig med meg og om jeg egentlig bare var en livsløgn

Annonse

Jeg hadde nok regnet med at han kjørte to filer og at han holdt seg til meg så lenge vi var sammen.

''Jeg hadde nok regnet med at han kjørte to filer og at han holdt seg til meg så lenge vi var sammen.''

Og dette hadde du syntes var ok?

Gjest Homofil eller homofob?

jeg har ingenting imot homofile!!

Men det betyr ikke at jeg vil ha en kjæreste som egentlig er homofil og lever i utilstrekkelig (ulykkelig?) forhold med meg fordi han ikke har kommet ut av skapet..

Kaanskje din homofile mann er lykkelig med å være sammen med deg? Ikke alle mennesker ønsker å leve ut sin seksualitet. Dessuten er noen kvinner såpass maskuline at de kan tilfredsstille menn som har en dragning mot andre menn.

Så jeg synes ikke du skal bekymre deg. Det er tydelig at han vil være sammen med deg til tross for at han er homofil. Vær heller stolt over at du har en homofil mann!

Kaanskje din homofile mann er lykkelig med å være sammen med deg? Ikke alle mennesker ønsker å leve ut sin seksualitet. Dessuten er noen kvinner såpass maskuline at de kan tilfredsstille menn som har en dragning mot andre menn.

Så jeg synes ikke du skal bekymre deg. Det er tydelig at han vil være sammen med deg til tross for at han er homofil. Vær heller stolt over at du har en homofil mann!

''Dessuten er noen kvinner såpass maskuline at de kan tilfredsstille menn som har en dragning mot andre menn.''

Jaså, du? Hvor maskuline må de være, da? Uten langt hår, store pupper og ultrafeminin framferd?

Det eneste jeg hadde fryktet om jeg var sammen med en homofil mann, var om han innerst inne skulle være ulykklelig i forholdet. At det alltid ville være noe i forholdet vårt han følte han manglet eller savnet.

At kjærligheten til meg i stor grad er et skuespill og at forholdet hans til meg er en livsløgn..

Ja, det hadde jeg.

Vel jeg ville ihvertfall blitt usikker om kjæresten min var homofil eller bifil. Hadde vært bekymret for at han innerst inne ikke var lykkelig med meg og at jeg bare var et skalkeskjul for hans gjemmested i skapet...

Vel jeg ville ihvertfall blitt usikker om kjæresten min var homofil eller bifil. Hadde vært bekymret for at han innerst inne ikke var lykkelig med meg og at jeg bare var et skalkeskjul for hans gjemmested i skapet...

Hvis han var homofil så ville vel sjansen vært liten for at han var sammen med deg. I så fall ville du antagelig ha merket det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...