Gjest liker god mat jeg også Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Jeg har i snart ti år levd på lavkarbo. I korte perioder har jeg prøvd vanlig kosthold, men jeg fikk da raskt tilbake mine plager som jeg hadde før jeg la om kostholdet. Jeg er glad jeg har funnet ut hvordan jeg kan leve godt og holde meg frisk på en enkle måte. Det som ikke er så enkelt er når man skal bort. Jeg har erfart det mange ganger, så jeg tar alltid mine forhåndsregler. Enten diskre matpakke i vesken, eller aller helst spiser jeg på forhånd. Så blir det kun kaffe på meg. I starten var det litt vanskelig, men nå er man jo blitt vant til slikt. Men hvordan tenker dere som vertinne? Ja, jeg har faktisk lurt litt på det...i løpet av mine ti år på lavkarbo kan jeg vel telle på en hånd de gangene vi har vært i bursdag eller andre sammenkomster og jeg har fått servert noe som er laget for å passe min diett. Ikke slik at jeg forventer at noen skal gjøre noe ekstra for min skyld, men alle rundt meg er vel kjent med meg og min diett, og ikke få ganger har vi forlatt et selskap der jeg bare har sittet med sort kaffe mens de andre har spist seg gode og mette. I vår familie har vi mennesker med div allergier og diabetes og de får alltid kake eller mat som de kan spise. Vi er en stor familie og er ofte samlet til selskap . Og selvsagt tar man hensyn og tenker på de som trenger noe ekstra... Eller, tenker man bare på enkelte? Jeg har i grunnen ikke brydd meg så mye, men som vertinne selv kan jeg ikke se for meg at noen skulle gå sulten hjem. Flere ganger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372127-%C3%A5-ta-hensyn-til-diett-og-sykdom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sterilisator Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Jeg tar hensyn til folk som har en diagnose, og som derfor ikke tåler forskjellig type mat. Gjelder folk med cøliaki, allergier osv. Folk som har funnet ut at et eller annet kosthold passer for dem, men som tåler annen mat, tar jeg ikke hensyn til. Kan ikke forholde meg til enhver "fiks ide" folk har, om de er på slankekur eller noe sånt. I så fall får de ta forholdsregler selv. Jeg tviler ikke på at du har funnet kostholdet som funker for deg, men du blir neppe alvorlig syk dersom du tar en kakebit eller et rundstykke. Det kan folk med cøliaki bli. Det er vel kakeselskap som utgjør problemene for deg? Når det er middag, koldtbord osv, er det vel vanligvis ganske greit å velge sånn at det passer med lavkarbo-kosthold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372127-%C3%A5-ta-hensyn-til-diett-og-sykdom/#findComment-3255753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ca43år Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Jeg spiser selv helt vanlig mat, om man kan kalle det det, men har flere gode venninner på lavkarbo-kosthold, både pga diabetes eller rett og slett fordi de har fått bedre helse av det kostholdet, men og vegetarianere, cøliaki og andre type dietter/kosthold. Vi møtes i blant og spiser både kaker og kveldsmat, middager og lunch. På en eller annen måte klarer vi å ta hensyn til alle, vi er 7 stykker :-) Jeg hadde jobbet hele dagen her i forrige uke og skulle ha jentene over på kveldsmat, hadde 1 time på meg til å forberede, var jeg stresset? JA! Jeg gikk inn på meny, fant lavkarbo brød og 2 pakker kjøttpålegg, suste hjem smallt brødet i ovnen og vips var bordet klart med kjøtt, eggerøre, tomater, agurker, annen god salat i forskjellig slag, litt laks, mao litt av hvert av det jeg hadde i kjøleskapet. Og nystekt brød til alle. Det er så utrolig lite som skal til! det er ingen sak, jeg så for meg det ville bli et styr uten like men det er jo så såre enkelt å ta hensyn. Men folk gidder vel ikke, elle orker ikke, eller synes det er "unødvendig". Da vi alle spiste middag hos den ene lavkarbo venninnen hadde hun laget nydelige biffer med herlige smørdampede grønnsaker, champingnon, bernaise, -alt hun kunne spise og som hun tåler ..og ikke minst et hav av bakte potetbåter med deilig krydder til oss som spiser vanlig mat og vegetar fikk nydelige sin versjon :-) Det er så koselig når alle gidder å bry seg litt ekstra. I julen planlegger jeg å be alle over til rømmegrøt både i lavkarbo og vanlig versjon :-) Må le litt når folk rister på hodet og sier at du gidder. Klart jeg gidder det, det er jo så flott å kunne samles og kose seg med god mat. Og de surrumpene som sier det "tar så myyye tid å lage all spesial maten" må jeg bare le av, for det første tar det kanskje 10minutter kortere tid når man slipper stå å koke alle poteter og gulrøtter til 7 eller 14(med partnere), og dessuten er detkoselig å nettopp "gi" en slik kveld til sine venner og vite at de setter pris på at du tar hensyn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372127-%C3%A5-ta-hensyn-til-diett-og-sykdom/#findComment-3255763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest liker god mat jeg også Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Jeg spiser selv helt vanlig mat, om man kan kalle det det, men har flere gode venninner på lavkarbo-kosthold, både pga diabetes eller rett og slett fordi de har fått bedre helse av det kostholdet, men og vegetarianere, cøliaki og andre type dietter/kosthold. Vi møtes i blant og spiser både kaker og kveldsmat, middager og lunch. På en eller annen måte klarer vi å ta hensyn til alle, vi er 7 stykker :-) Jeg hadde jobbet hele dagen her i forrige uke og skulle ha jentene over på kveldsmat, hadde 1 time på meg til å forberede, var jeg stresset? JA! Jeg gikk inn på meny, fant lavkarbo brød og 2 pakker kjøttpålegg, suste hjem smallt brødet i ovnen og vips var bordet klart med kjøtt, eggerøre, tomater, agurker, annen god salat i forskjellig slag, litt laks, mao litt av hvert av det jeg hadde i kjøleskapet. Og nystekt brød til alle. Det er så utrolig lite som skal til! det er ingen sak, jeg så for meg det ville bli et styr uten like men det er jo så såre enkelt å ta hensyn. Men folk gidder vel ikke, elle orker ikke, eller synes det er "unødvendig". Da vi alle spiste middag hos den ene lavkarbo venninnen hadde hun laget nydelige biffer med herlige smørdampede grønnsaker, champingnon, bernaise, -alt hun kunne spise og som hun tåler ..og ikke minst et hav av bakte potetbåter med deilig krydder til oss som spiser vanlig mat og vegetar fikk nydelige sin versjon :-) Det er så koselig når alle gidder å bry seg litt ekstra. I julen planlegger jeg å be alle over til rømmegrøt både i lavkarbo og vanlig versjon :-) Må le litt når folk rister på hodet og sier at du gidder. Klart jeg gidder det, det er jo så flott å kunne samles og kose seg med god mat. Og de surrumpene som sier det "tar så myyye tid å lage all spesial maten" må jeg bare le av, for det første tar det kanskje 10minutter kortere tid når man slipper stå å koke alle poteter og gulrøtter til 7 eller 14(med partnere), og dessuten er detkoselig å nettopp "gi" en slik kveld til sine venner og vite at de setter pris på at du tar hensyn. Takk for et herlig innlegg! Flott at noen tenker som deg, alle skal kose seg, og det er ikke alltid det skal så mye til. Jeg har levd på min lavkarbodiett i snart ti år. Jeg pleier ikke å spise "bare litt" av ting jeg ikke skal ha for å tilfredstille dem rundt meg. Jeg er heller ikke på slankekur, men spiser lavkarbo for å unngå en rekke plager. Noen ganger kan det sikkert være bedre å si at man er allergisk. Min svigerinne er av typen som ikke tåler verken det ene eller det andre. Men det merkelige er jo at dette endrer seg ganske fort. Ene uka er det smør og fett hun ikke tåler. Neste gang er ikke det så nøye, men melkeprodukter skal hun absolutt ikke spise. Og hun får alltid ekstra oppdekking pga dette. Jeg ser ikke helt forskjellen på hennes "allergi" og mitt kosthold. Jeg ser absolutt at det å ha gjester i våre dager kan by på utfordringer med så mye forskjellig. Men det er jo litt hva man gjør det til. Vi besøker noen i familien hver uke, og det blir alltid servert noe godt (og søtt) til kaffen til glede for de som spiser slikt. Og jeg får samme frasen: Hva skal jeg servere deg da? Du spiser vel ingenting av dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372127-%C3%A5-ta-hensyn-til-diett-og-sykdom/#findComment-3255768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Det er jo pga. av gjestene man lager mat, så jeg ville selvfølgelig sørget for at det var noe alle kunne forsyne seg av. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372127-%C3%A5-ta-hensyn-til-diett-og-sykdom/#findComment-3255772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Takk for et herlig innlegg! Flott at noen tenker som deg, alle skal kose seg, og det er ikke alltid det skal så mye til. Jeg har levd på min lavkarbodiett i snart ti år. Jeg pleier ikke å spise "bare litt" av ting jeg ikke skal ha for å tilfredstille dem rundt meg. Jeg er heller ikke på slankekur, men spiser lavkarbo for å unngå en rekke plager. Noen ganger kan det sikkert være bedre å si at man er allergisk. Min svigerinne er av typen som ikke tåler verken det ene eller det andre. Men det merkelige er jo at dette endrer seg ganske fort. Ene uka er det smør og fett hun ikke tåler. Neste gang er ikke det så nøye, men melkeprodukter skal hun absolutt ikke spise. Og hun får alltid ekstra oppdekking pga dette. Jeg ser ikke helt forskjellen på hennes "allergi" og mitt kosthold. Jeg ser absolutt at det å ha gjester i våre dager kan by på utfordringer med så mye forskjellig. Men det er jo litt hva man gjør det til. Vi besøker noen i familien hver uke, og det blir alltid servert noe godt (og søtt) til kaffen til glede for de som spiser slikt. Og jeg får samme frasen: Hva skal jeg servere deg da? Du spiser vel ingenting av dette? ''Og jeg får samme frasen: Hva skal jeg servere deg da? Du spiser vel ingenting av dette?'' Kanskje løsningen ligger i å være tydelig på hva slags mat du ville like å bli servert? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372127-%C3%A5-ta-hensyn-til-diett-og-sykdom/#findComment-3255775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest liker god mat jeg også Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 ''Og jeg får samme frasen: Hva skal jeg servere deg da? Du spiser vel ingenting av dette?'' Kanskje løsningen ligger i å være tydelig på hva slags mat du ville like å bli servert? Jeg er flink til å hinte om slikt, men det hjelper så lite..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372127-%C3%A5-ta-hensyn-til-diett-og-sykdom/#findComment-3255777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest også på diett Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Jeg er selv på spesialdiett, blant annet redusert karbo (ikke pga slanking men pga helsen). Det er, i motsetning til hva en skriver under her, noe som bør tas alvorlig. Jeg dør ikke av annen mat, men kan blir dårligere av sykdommen min i flere dager etterpå. Sånt er det ikke alltid folk vet. Jeg ønsker ikke å bry vertskapet ekstra for min skyld, så jeg sier alltid fra på forhånd at jeg tar med meg min egen mat "litt salat og sånn" slik at de ikke trenger tenke på det. Ihvertfall hvis det er mange mennesker. Det hender da at de tilbyr seg å lage en salat (men det er flere ting jeg ikke tåler da også, så da må jeg bli mer spesifikk) men ofte blir de lettet og glad for at de slipper å tenke på det. Jeg har også med egen kake eller kjeks, i den grad jeg kan spise det. Det enkleste for meg er å ta med meg en boks eller to med det jeg kan spise, og dersom det er noe ved bordet jeg kan ta i tillegg, så forsyner jeg meg med det, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372127-%C3%A5-ta-hensyn-til-diett-og-sykdom/#findComment-3255783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Takk for et herlig innlegg! Flott at noen tenker som deg, alle skal kose seg, og det er ikke alltid det skal så mye til. Jeg har levd på min lavkarbodiett i snart ti år. Jeg pleier ikke å spise "bare litt" av ting jeg ikke skal ha for å tilfredstille dem rundt meg. Jeg er heller ikke på slankekur, men spiser lavkarbo for å unngå en rekke plager. Noen ganger kan det sikkert være bedre å si at man er allergisk. Min svigerinne er av typen som ikke tåler verken det ene eller det andre. Men det merkelige er jo at dette endrer seg ganske fort. Ene uka er det smør og fett hun ikke tåler. Neste gang er ikke det så nøye, men melkeprodukter skal hun absolutt ikke spise. Og hun får alltid ekstra oppdekking pga dette. Jeg ser ikke helt forskjellen på hennes "allergi" og mitt kosthold. Jeg ser absolutt at det å ha gjester i våre dager kan by på utfordringer med så mye forskjellig. Men det er jo litt hva man gjør det til. Vi besøker noen i familien hver uke, og det blir alltid servert noe godt (og søtt) til kaffen til glede for de som spiser slikt. Og jeg får samme frasen: Hva skal jeg servere deg da? Du spiser vel ingenting av dette? ''Jeg ser absolutt at det å ha gjester i våre dager kan by på utfordringer med så mye forskjellig. Men det er jo litt hva man gjør det til. Vi besøker noen i familien hver uke, og det blir alltid servert noe godt (og søtt) til kaffen til glede for de som spiser slikt. Og jeg får samme frasen: Hva skal jeg servere deg da? Du spiser vel ingenting av dette?'' Hadde jeg hatt en gjest ukentlig som aldri hadde tatt noe av det jeg satt frem, hadde jeg selvfølgelig tatt hensyn til det. Hvis en i min nærmeste omgangskrets hadde et så gjennomført lavkarbokosthold, regner jeg med at jeg også visste litt om bakgrunnen for det og hadde nok tilrettelagt så godt jeg kunne. Noe annet blir det gjerne når folk skifter diett stadig vekk, og slett ikke alltid overholder den selv. Da blir motivasjonen straks litt dårligere for å ta på seg ekstraarbeid. Hva svarer du når du får det spørsmålet da? Hva kan man servere til en som spiser lavkarbo? Det føles jo litt rart å servere biff eller salat når de andre spiser kake... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372127-%C3%A5-ta-hensyn-til-diett-og-sykdom/#findComment-3255786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Jeg tar hensyn til folk som har en diagnose, og som derfor ikke tåler forskjellig type mat. Gjelder folk med cøliaki, allergier osv. Folk som har funnet ut at et eller annet kosthold passer for dem, men som tåler annen mat, tar jeg ikke hensyn til. Kan ikke forholde meg til enhver "fiks ide" folk har, om de er på slankekur eller noe sånt. I så fall får de ta forholdsregler selv. Jeg tviler ikke på at du har funnet kostholdet som funker for deg, men du blir neppe alvorlig syk dersom du tar en kakebit eller et rundstykke. Det kan folk med cøliaki bli. Det er vel kakeselskap som utgjør problemene for deg? Når det er middag, koldtbord osv, er det vel vanligvis ganske greit å velge sånn at det passer med lavkarbo-kosthold. Jeg tenker mye som sterilisator. Har en svigerinne med mange fikse idéer som er vanskelig å ta hensyn til. Har også opplevd i barnebursdag at det kommer barn og plutselig forteller de er allergiske uten at at vi har fått vite noe i forkant. Vi har styrtet ned i butikken for å kjøpe melkefrie pølser, hvorpå det samme barnet en time etterpå forsikrer oss at vaniljesaus derimot er helt OK... Jadda..... Når det er sagt har jeg en haug av cøliakere i familien så jeg er vant til å ta hensyn :-). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372127-%C3%A5-ta-hensyn-til-diett-og-sykdom/#findComment-3255790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Middelthon Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Som vertinne ville jeg ikke ant hva som funker for en lavkarbospiser ved et kakeselskap. Ved middagsservering ville jeg tatt hensyn, i den grad at det ville ikke vært pasta, risotto eller potet som var hovedingrediensen. Men kaker? Jeg har som regel bare en kake. Men spiser du is? Det serverer vi ofte uansett. Tror du må være helt konkret og be om noe spesielt. Men hva slags kaker kan du spise da? Marengs? Alt annet enn sukkerbrød? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372127-%C3%A5-ta-hensyn-til-diett-og-sykdom/#findComment-3255793 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Jeg ville spurt deg direkte om ideer og sørget for at det var noe du kunne spise. Men ikke nødvendigvis slik at absolutt all mat var tilpasset din diett. Slik gjør jeg det når jeg har f.eks. vegetarianere på besøk også. I ditt tilfelle høres det jo ikke så komplisert ut. Det er litt verre når det blir slik andre beskriver nedenfor her - folk som stadig skifter kostholdsreligion. Jeg innrømmer også at jeg ikke får like lyst til å tilpasse meg gjester som sørger for at kritikk av det som står på menyen, blir det viktigste samtaleemnet. (Men jeg mistenker ikke deg for å være av den typen, altså.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372127-%C3%A5-ta-hensyn-til-diett-og-sykdom/#findComment-3255794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 ''Jeg ser absolutt at det å ha gjester i våre dager kan by på utfordringer med så mye forskjellig. Men det er jo litt hva man gjør det til. Vi besøker noen i familien hver uke, og det blir alltid servert noe godt (og søtt) til kaffen til glede for de som spiser slikt. Og jeg får samme frasen: Hva skal jeg servere deg da? Du spiser vel ingenting av dette?'' Hadde jeg hatt en gjest ukentlig som aldri hadde tatt noe av det jeg satt frem, hadde jeg selvfølgelig tatt hensyn til det. Hvis en i min nærmeste omgangskrets hadde et så gjennomført lavkarbokosthold, regner jeg med at jeg også visste litt om bakgrunnen for det og hadde nok tilrettelagt så godt jeg kunne. Noe annet blir det gjerne når folk skifter diett stadig vekk, og slett ikke alltid overholder den selv. Da blir motivasjonen straks litt dårligere for å ta på seg ekstraarbeid. Hva svarer du når du får det spørsmålet da? Hva kan man servere til en som spiser lavkarbo? Det føles jo litt rart å servere biff eller salat når de andre spiser kake... Bringebær eller jordbær med fløte, for eksempel? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372127-%C3%A5-ta-hensyn-til-diett-og-sykdom/#findComment-3255795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Jeg ville spurt deg direkte om ideer og sørget for at det var noe du kunne spise. Men ikke nødvendigvis slik at absolutt all mat var tilpasset din diett. Slik gjør jeg det når jeg har f.eks. vegetarianere på besøk også. I ditt tilfelle høres det jo ikke så komplisert ut. Det er litt verre når det blir slik andre beskriver nedenfor her - folk som stadig skifter kostholdsreligion. Jeg innrømmer også at jeg ikke får like lyst til å tilpasse meg gjester som sørger for at kritikk av det som står på menyen, blir det viktigste samtaleemnet. (Men jeg mistenker ikke deg for å være av den typen, altså.) ''Jeg innrømmer også at jeg ikke får like lyst til å tilpasse meg gjester som sørger for at kritikk av det som står på menyen, blir det viktigste samtaleemnet.'' Uff, det er veldig uhøflig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372127-%C3%A5-ta-hensyn-til-diett-og-sykdom/#findComment-3255796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Om det er kaker der tilpasset diabetikere så passer vel de i de fleste tilfeller for deg også? Om jeg hadde visst om din "tilstand" så hadde jeg tatt hensyn til det så godt jeg kunne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372127-%C3%A5-ta-hensyn-til-diett-og-sykdom/#findComment-3255797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepe Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Jeg vet faktisk ikke om jeg hadde tatt noe særlig hensyn til din diett, jeg tror jeg hadde tenkt at "hun får spise det hun vil". Dette henger sammen med at vi har svært mange hensyn å ta i vår familie, hensyn som veier tyngre. Vi har en med nøtteallergi, det veier aller tyngst, livsfarlig for henne å få i seg nøtter. Vi har et par med cøliaki, det veier også tungt: de blir dårlige og får avslipte tarmtotter av å spise noe med gluten i. En har laktose-intoleranse, han blir dårlig av vanlig melk, men det er ikke farlig, så dette veier "minst tungt". Så jeg hadde nok ikke hatt ork til å ta hensyn til en som "bare" går på lavkarbo-diett nei... mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372127-%C3%A5-ta-hensyn-til-diett-og-sykdom/#findComment-3255798 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Lavkarbo-kosthold kan være ganske vanskelig å sette seg inn i uten spesiell interesse, spesielt når det kommer til desserter. Lavkarbo-kaker er ikke akkurat fort gjort å bake heller og krever en lang rekke spesialingredienser. Jeg pleier å forhøre meg om hva som skal spises, så medbringer jeg om nødvendig, for det er ofte greiere. De fleste serverer dog en eller annen form for kjøtt, fisk eller fugl, så det er sjeldent slik at jeg absolutt ikke kan spise noe. Til dessert gjør jeg som hjemme: Tar en god kopp te Det verste for meg er i grunnen spørsmålet: "Men hva i all verden skal jeg servere deg, da?". Ikke fordi jeg ikke får noe servert, men fordi de blir så opptatte av at jeg også MÅ spise noe til dessert, selv om jeg er godt fornøyd 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372127-%C3%A5-ta-hensyn-til-diett-og-sykdom/#findComment-3255799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 ''Jeg innrømmer også at jeg ikke får like lyst til å tilpasse meg gjester som sørger for at kritikk av det som står på menyen, blir det viktigste samtaleemnet.'' Uff, det er veldig uhøflig Det er jo heldigvis langt mellom slike tilfeller. Men i den mest hektiske karbokrigen finner man jo noen (få) som påstår at alt annet enn deres egen diett er veldig farlig, og som benytter anledningen til å fortelle alle hvor syke de vil bli om de spiser det som serveres. Jeg leste senest denne uka om en norsk rawfood-småbarnsmor som syntes synd på barn som måtte spise 3-4 brødskiver i løpet av dagen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372127-%C3%A5-ta-hensyn-til-diett-og-sykdom/#findComment-3255800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Det er jo heldigvis langt mellom slike tilfeller. Men i den mest hektiske karbokrigen finner man jo noen (få) som påstår at alt annet enn deres egen diett er veldig farlig, og som benytter anledningen til å fortelle alle hvor syke de vil bli om de spiser det som serveres. Jeg leste senest denne uka om en norsk rawfood-småbarnsmor som syntes synd på barn som måtte spise 3-4 brødskiver i løpet av dagen. Ja, jeg vet om flere som synes barn spiser alt for mye brødskiver (og det gjør de jo kanskje), men jeg tror kanskje vi skal spare medlidenheten til de barna som ikke har mat overhodet... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372127-%C3%A5-ta-hensyn-til-diett-og-sykdom/#findComment-3255801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Ja, jeg vet om flere som synes barn spiser alt for mye brødskiver (og det gjør de jo kanskje), men jeg tror kanskje vi skal spare medlidenheten til de barna som ikke har mat overhodet... Enig. Dessuten har de fleste norske barn (som intervjuet handlet om) svært god tilgang på spiselige varer som er langt mer skadelige enn brødskiver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372127-%C3%A5-ta-hensyn-til-diett-og-sykdom/#findComment-3255804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.