Gå til innhold

Allergisk for truseinnlegg ...

Anbefalte innlegg

Gjest Lekkasja

Jeg har kommet i en alder da det ikke er så unaturlig med litt lekkasje, en dråpe i ny og ne som gjør at jeg alltid er litt fuktig i underbuksa, og det misliker jeg! Men de siste årene har jeg ikke kunnet bruke noen form for truseinnlegg (gjennom overgangsalderen og bruker ikke bind mer), fordi jeg har atopisk eksem og dessuten psoriasis i mild grad, og det hender at det bryter ut en liten rund flekk av det ene eller andre innenfor kjønnsleppene.

Vet noen om truseinnlegg som ikke klør? Og hva i h.... skal jeg bruke når jeg blir skikkelig gammel og inkontinent? Kan jo ikke bruke bind? Hjelp, hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/372133-allergisk-for-truseinnlegg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange av truseinnleggene er så plastaktige at de gjør det alt for fuktig nedentil, men har du prøvd de rimeligere typene på f.eks. Europris eller Nille? Jeg har for meg at de er mer papiraktige? Det var i alle fall min erfaring fra mange år tilbake da jeg var nyoperert nedentil og ikke klarte å bruke de vanlige "plastbindene".

Gjest Lekkasja

Har du prøvd de som de selger bak disken på apoteket og som du kan få på blå resept hos legen.

Bak disken? Nei, men jeg søkte i sted på "allergi og truseinnlegg" eller noe sånt, og fant mye nyttig jeg ikke visste. Blant annet at de freshe truseinnleggene og bindene er klorbleket for å se fine og hvite ut, og at dessugten mange også reagerer (foruten på klor) på all plasten (som jo Lillemus er inne på) OG at det fins steder, bl.a. på nettet der man kan kjøpe ublekte bind og truseinnlegg uten noe plast i. Så nå skal jeg prøve!

Bak disken? Nei, men jeg søkte i sted på "allergi og truseinnlegg" eller noe sånt, og fant mye nyttig jeg ikke visste. Blant annet at de freshe truseinnleggene og bindene er klorbleket for å se fine og hvite ut, og at dessugten mange også reagerer (foruten på klor) på all plasten (som jo Lillemus er inne på) OG at det fins steder, bl.a. på nettet der man kan kjøpe ublekte bind og truseinnlegg uten noe plast i. Så nå skal jeg prøve!

Tena lady har tynne, myke truseinnlegg/bind, men om de er klorbleket vet jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...