Gå til innhold

Er du god på å uttrykke deg skriftlig...?

Anbefalte innlegg

Gjest jobbsøker

Isåfall trenger jeg et aldri så lite råd.

Jeg sitter å skriver en jobbsøknad, og prøver å komme med noe som virkelig får arbeidsgiver til å bli interessert.

Det står i stillingsannonsen at jobben innebærer utstrakt kundekontakt og samarbeid både internt og eksternt...

Nå er jeg en veldig sosial og utadvent person, og håper at det kanskje til og med kan bli litt gøy på jobb med mye sosial kontakt. Dette tenker jeg må være ett pluss for meg i forhold til denne jobben, og det prøver jeg å uttrykke i søknaden.

Hvordan høres dette ut: "Jeg ser det også som interessant at stillingen jeg nå søker innebærer utstrakt kundekontakt og samarbeid. Dette er en jobbsituasjon jeg vil trives i, ettersom jeg liker mennesker og interesserer meg for mellommenneskelige relasjoner som sådan." Eller - "ettersom jeg liker mennesker, og anser mellommenneskelige relasjoner for å være min store interesse her i livet!"??

Høres en av disse to ut som noe som høres bra ut? Eller er det noen som har noen bedre forslag...? =)

Fortsetter under...

Gjest jobbsøker

Den første var best.

Men jeg liker ikke denne: ''ettersom jeg liker mennesker '' Ta bort den :-)

Hvorfor blir det dumt med "Jeg liker mennesker"...?

Jeg har forøvrig forandret det nå til at jeg liker mennesker og trives med en bred kontaktflate...

Kanskje det blir bedre...?=)

Mitt forslag:

Jeg synes også det er spennende at stillingen som innebærer utstrakt kundekontakt og samarbeid. En slik jobbsituasjon fremstår som ideell for meg som er utadvendt, kontaktskapende og veldig glad i samhandling med andre mennesker.

Annonse

Mitt forslag:

Jeg synes også det er spennende at stillingen som innebærer utstrakt kundekontakt og samarbeid. En slik jobbsituasjon fremstår som ideell for meg som er utadvendt, kontaktskapende og veldig glad i samhandling med andre mennesker.

Dette falt ut:

..stillingen som xxxx (sett inn stillingsbetegnelse)..

Hvorfor blir det dumt med "Jeg liker mennesker"...?

Jeg har forøvrig forandret det nå til at jeg liker mennesker og trives med en bred kontaktflate...

Kanskje det blir bedre...?=)

Er enig at det blir litt voldsomt med "liker mennesker". Det er klart du gjør det, - det er så selvsagt at det burde være overflødig å skrive det i en søknad :)

Lykke til med jobbsøking :)

Mitt forslag:

Dette synes jeg også høres bra ut. *Liker*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...