Gå til innhold

hvor mye kostet ditt bryllup?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor mye koster en stor bil?

''Hvor mye koster en stor bil?''

Hehe, grei sammenligning.

Stor bil: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31737247

og stor bil:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31531150

Ups, den største var definitivt billigst.

Annonse

100 000

Er det verdt pengene? hvem står for regninga?

''Er det verdt pengene? ''

Tja, det spørs vel helt på hvordan det påvirker økonomien ellers og hvordan man vektlegger "nivået" på feiringen.

''hvem står for regninga?''

Det varierer også, ofte er det brudeparet, ofte foreldrene, og ofte er det spleiselag mellom brudepar og foreldre. I gamledager skulle jo brudens foreldre betale hele gildet, men det gjelder vel ikke i særlig grad lengre.

Gjest i all sin enkelhet

Hvorfor bruke så mye penger på en dag... det er ingen garanti for et lykkelig ekteskap - som varer. Vi hadde en enkel seremoni og kun de nærmeste som gjester, feiret hjemme og hadde catering. Vi kunne selvsagt gjort mer ut av den store dagen, men å ha bryllup i 100 tusen kroners klassen er bare tåpelig. Spar heller penger til hus og møbler... det er de de skal ha i åra fremover, ikke minnene om en dag... Føler litt at de som har gedigne bryllup bare gjør det for å imponere venner og slekt... slettes ikke for å hedre den de elsker og få en minnerik dag. Dagen blir minnerik uansett.

Gjest Vårt bryllup

Vårt kostet ca 25 000 - 30 000,- og vi hadde ca 50 gjester.

Vi hadde sodd til middag, iskake til dessert, familien bakte kaker på dugnad og vi hadde pølse og brød til nattmat.

Vi laget likører og vin selv, og vi kjøpte øl, vodka og brus i Sverige. I tillegg hadde vi en 3-etasjes bryllupskake som vi bestilte som kostet rundt 700,-

Brudebuketten min kostet ca 1000,-. Frisøren min var privat og jeg betalte 600,- for frisør og sminking. Jeg fikk det akkurat som jeg ville ha det.

Noen vi kjenner spilte blandet musikk og tok 2000,- for jobben.

Vi leide lokale til 1500,- og vi hadde venner av venner som serverte og som fikk vin og blomster for jobben.

En i familien laget blomsterdekorasjoner som vi pyntet med.

Forloverne våre hadde ordnet med "leker" - noe som spritet opp stemningen veldig. En i familien var toastmaster.

Kjolen min kostet 300 kr (og da fikk jeg den jeg ønsket meg), dressen til gubben kostet rundt 1000 og likedan barnas klær.

Vi hadde også profesjonell fotograf.

Forloverne ordnet med sanger og taler.

Konklusjon: tilbakemeldinger vi fikk fra mange av gjestene var at de syntes dette var det beste og morsomste bryllupet de hadde vært i - og de hadde vært i betydelig dyrere bryllup. Det ble ikke et "stivt" bryllup, og det fikk mange til å slappe av. Vi fikk også det bryllupet vi ønsket oss.

det viktigste mener jeg er å sette opp et budsjett og planlegge ut fra dette, helt ned til minste detalj, inkl spørre familie og venner om de kan bidra med noe for å minske kostnadene.

Da vi giftet oss for noe over 12 år siden, kostet det ca 70.000,-

Da kjøpte jeg brudekjole til 10.000,-, han leide antrekk til 3000,-. Mor betalte middagen, 360,-/kuvert og far betalte vinen (vet ikke prisen). Vi hadde åpen bar.

Fikk satt opp håret og ble sminket hos frisør.

Leide bil som kjørte oss fra kirka. Fotografering ute og inne.

Jeg lagde invitasjoner, bordkort og meny selv.

Hadde et band som spilte, mener de kostet 4000,-, men husker ikke helt.

Vi var snaue 60 gjester, og hadde en super dag :)

Annonse

Her er det bra! :) Trives som (relativt) nygift, og har det fint. Tenkte jeg skulle kikke innom her en tur :) Du da? Alt vel?

Fint at du håndterer både flytting og svigerfamilie :)

Hos oss skjer det svært lite - og det er helt greit. Største gnagsåret akkurat nå, er at vi ikke har vaskemaskin. De hadde sikkert gitt oss beskjed om at det ikke lønte seg å reparere, hvis vi skulle betale selv. Men siden garantien fremdeles gjelder, må visst alle innvollene skiftes før vi evt. får ny. Men vi har snille naboer, så vi klarer oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...