Gå til innhold

Kvinner/jenter som bruker snus - en ny trend?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det har da foregått lenge. For å skjule røyklukt og gule fingre, bruker man heller snus. Forskjellen fra gutta er at jenter bruker såkalte "hamsterbind" dvs posesnus, for det er lettere å skjule. Og dessuten legger de dem på siden slik at de ikke får snusleppe.

Gjest Modern77

Det har blitt mer og mer vanlig blant yngre damer, kjenner ei på 20 som bruker....

men ingen på min alder. Jeg kan ikke bruke slikt pga tannhalsene mine, snusen får tannkjøttet til å trekke seg oppover og tannkjøttproblemer er en av "bivirkningene"....

Men tror det har blitt mer vanlig pga røykeloven....?

Annonse

Det har vært vanlig i ca 3 år.. pose-snus vel og merke.

Jeg har prøvd det en gang.. hadde snusen under leppen i 30 sek og lå og kastet opp hele natten og dagen etter. Jeg tåler ikke nikotin med andre, og det er helt greit :-)

Ja, det har blitt en trend blandt unge jenter dessverre.

Men hva er det med snusing som gjør det til en trend? En ting er at trenden nesten er skjult fordi det viser så dårlig på jentesnus..og om det viser, så ser det bare tåpelig ut. Hva er det som liksom skal være stilig med denne trenden? (for det er vel det som er poenget med at noe er "trendy"?!)

Jeg avr i Sverige med jobben for 3-4 år siden, og da la jeg merke til at mange jenter/unge kvinner brukte snus - helt åpenlyst. Ble veldig overrasket over det, for jeg hadde ikke sett det i Norge. Hadde ikke sett så mye snusbruk blant menne heller da.

Nå de siste årene, har det jo nærmest eksplodert med snusbruk blant menn i alle fall - og i dwen jobben jeg har nå, er det veldig mange menn som snuser, gjerne porsjonspakker. Tror faktisk ikke jeg har sett jenter/kvinner snuse her, men det kan godt være jeg er litt blind for det...

Gjest Nickløsheletida

Men hva er det med snusing som gjør det til en trend? En ting er at trenden nesten er skjult fordi det viser så dårlig på jentesnus..og om det viser, så ser det bare tåpelig ut. Hva er det som liksom skal være stilig med denne trenden? (for det er vel det som er poenget med at noe er "trendy"?!)

''Hva er det som liksom skal være stilig med denne trenden?''

Det kan ikke jeg svare på iom at jeg ikke synes det er stilig og jo det vises godt når jenter bruker snus.

Annonse

''Hva er det som liksom skal være stilig med denne trenden?''

Det kan ikke jeg svare på iom at jeg ikke synes det er stilig og jo det vises godt når jenter bruker snus.

Jeg traff en tidligere kollega her om dagen. Det var da jeg startet tråden. Og jeg kunne ikke kjenne henne igjen, hun var veldig forandret fordi hun tydeligvis hadde noe oppi overleppa.

Jeg synes heller ikke at dette er stilig. Men jentene synes sikkert det selv?

Nå er det jo kommet mange nye sorter også, både cola, jordbær og hva er neste.

Jeg traff en tidligere kollega her om dagen. Det var da jeg startet tråden. Og jeg kunne ikke kjenne henne igjen, hun var veldig forandret fordi hun tydeligvis hadde noe oppi overleppa.

''Jeg traff en tidligere kollega her om dagen. Det var da jeg startet tråden. Og jeg kunne ikke kjenne henne igjen, hun var veldig forandret fordi hun tydeligvis hadde noe oppi overleppa.

Jeg synes heller ikke at dette er stilig. Men jentene synes sikkert det selv?''

Jeg har et par stilige og velutdannede kvinnelige kolleger som snuser. De dytter typisk snusen under kinnet (bak ved jekslene), og det er så godt som umulig å se for andre.

Tror ikke de synes det er stilig, men de synes det er godt. Dog innser de fleste at det er en uvane, nesten på linje med røyking.

Gjest Nickløsheletida

''Jeg traff en tidligere kollega her om dagen. Det var da jeg startet tråden. Og jeg kunne ikke kjenne henne igjen, hun var veldig forandret fordi hun tydeligvis hadde noe oppi overleppa''

Jeg har dessverre ei datter som bruker snus. Nå er jeg inhabil siden jeg er moren hennes, men jeg synes hun er feminin og flott helt til hun putter inn den te-posen. Det er ikke mye feminint.

Nå har jaggu sønnen min begynt også og det er like stygt på gutter.

''Jeg traff en tidligere kollega her om dagen. Det var da jeg startet tråden. Og jeg kunne ikke kjenne henne igjen, hun var veldig forandret fordi hun tydeligvis hadde noe oppi overleppa.

Jeg synes heller ikke at dette er stilig. Men jentene synes sikkert det selv?''

Jeg har et par stilige og velutdannede kvinnelige kolleger som snuser. De dytter typisk snusen under kinnet (bak ved jekslene), og det er så godt som umulig å se for andre.

Tror ikke de synes det er stilig, men de synes det er godt. Dog innser de fleste at det er en uvane, nesten på linje med røyking.

''Tror ikke de synes det er stilig, men de synes det er godt. Dog innser de fleste at det er en uvane, nesten på linje med røyking.''

Jeg tror de fleste voksne som bruker snus gjør det som et alternativ til røyking? Altså, de har sluttet å røyke ved hjelp av snus.

''Tror ikke de synes det er stilig, men de synes det er godt. Dog innser de fleste at det er en uvane, nesten på linje med røyking.''

Jeg tror de fleste voksne som bruker snus gjør det som et alternativ til røyking? Altså, de har sluttet å røyke ved hjelp av snus.

''Jeg tror de fleste voksne som bruker snus gjør det som et alternativ til røyking? Altså, de har sluttet å røyke ved hjelp av snus.''

Det har du sikkert rett i. De snuserne jeg kjenner best har dog aldri røyket.

''Jeg traff en tidligere kollega her om dagen. Det var da jeg startet tråden. Og jeg kunne ikke kjenne henne igjen, hun var veldig forandret fordi hun tydeligvis hadde noe oppi overleppa''

Jeg har dessverre ei datter som bruker snus. Nå er jeg inhabil siden jeg er moren hennes, men jeg synes hun er feminin og flott helt til hun putter inn den te-posen. Det er ikke mye feminint.

Nå har jaggu sønnen min begynt også og det er like stygt på gutter.

Velkommen til klubben, jeg har tre som snuser, men jammen tror jeg dattera mi har sluttet og det slet hun fælt med for hun var skikkelig nikotinavhengig og telte dagene de to første månedene, men jeg tror ikke hun har sprukket denne gangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...