Gå til innhold

Døv voldtektsmann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nitty-gritty

10

• Sør

8

• XbellaX

8

• PieLill

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest Hulderen

En slik dom er foruten å være hinsidiges all fornuft en grov fornærmelse mot alle døve.

Jeg håper juriordningen endres til at jurien må begrunne sine vedtak.

Og jeg håper inderlig denne saken ankes til høyesterett.

mvh

Enig, denne dommen er en fornærmelse mot døve, for den indikerer at de har så lav IQ at de ikke skjønner hva en voldtekt er.

Han hadde ikke fått så mye høyere straff om han ikke var døv. Straffen for å ødelegge andres liv er i dette landet helt latterlig. Men straffereduksjon etter å ha dratt noen inn i et smug og voldtatt dem i tjue minutter og deretter hevde at du pga dårlig hørsel/døvhet ikke forstod at hun ikke ville og bli hørt på dette er rett og slett dumskap på høyt nivå. Og da tenker jeg ikke på den døve som forsøkte og fikk straffereduksjon, men ekstremt lavt intelligensnivå på de som dømte i denne saken.

Han hadde ikke fått så mye høyere straff om han ikke var døv. Straffen for å ødelegge andres liv er i dette landet helt latterlig. Men straffereduksjon etter å ha dratt noen inn i et smug og voldtatt dem i tjue minutter og deretter hevde at du pga dårlig hørsel/døvhet ikke forstod at hun ikke ville og bli hørt på dette er rett og slett dumskap på høyt nivå. Og da tenker jeg ikke på den døve som forsøkte og fikk straffereduksjon, men ekstremt lavt intelligensnivå på de som dømte i denne saken.

''Mannen i 40-årene ble dømt til tre år og seks måneder for voldtekt i Oslo tingrett. Lagmannsretten reduserte straffen til ett år.'' (VGs artikkel.)

Straffen ble altså redusert med mer enn 2/3.

Og du har helt rett i at IQ-en bak denne dommen ikke er lett å spore.

mvh

Annonse

En slik dom er en hån mot offeret, en latterliggjøring av rettsvesenet og lovverket, og en grov undervudering av døve (som selvsagt forstår "ja" og "nei").

Det er praktisk talt umulig å ødelegge for flere enn denne latterlige dommen har gjort. Skammelig!

Med vennlig hilsen

''Lagmannsrettens dom for grovt uaktsom voldtekt innebærer at han burde ha forstått at den vilt fremmede kvinnen ikke ønsket å ha sex med ham etter å ha sagt «nei» på engelsk flere ganger.

Den døve mannen forklarte i retten at han oppfattet dette som «nå» eller «ok».

''

Dette blir jo for dumt.

Det er helt sykt! Og en hån mot oss som er døve.... tror de ikke vi er smarte nok til å "se" et nei!!??

Du skal vite at hele døvemiljøet i Norge reagerer sterkt på dette her... (og dette sier jeg selv om han som gjorde dette er en god venn av meg...)

Annonse

En slik dom er foruten å være hinsidiges all fornuft en grov fornærmelse mot alle døve.

Jeg håper juriordningen endres til at jurien må begrunne sine vedtak.

Og jeg håper inderlig denne saken ankes til høyesterett.

mvh

Går det an når straffen allerede er sonet? Bare så det er sagt... jeg synes hele saken er avskyelig! Kjenner voldtektsmannen ganske så godt og vet hva han føler i ettertid.... tror aldri han gjør dette igjen for å si det sånn... (og dette er ingen unnskyldning, men greit å si det)

Gjest hadde ikke villet ha en slik venn

Det er helt sykt! Og en hån mot oss som er døve.... tror de ikke vi er smarte nok til å "se" et nei!!??

Du skal vite at hele døvemiljøet i Norge reagerer sterkt på dette her... (og dette sier jeg selv om han som gjorde dette er en god venn av meg...)

Slike venner hadde jeg ikke villet ha. Skummelt med slike venner. Hva kan de finne på neste gang?

De "hører" jo ikke, så da er alt lov da.

Gjest Hulderen

En forhenværende venn, håper jeg.

Selv voldtektsmenn trenger noen som er der for de.

Enig. Dessuten tror jeg ingen er tjent med full eksklusjon av verken overgripere eller andre kriminelle, få ting øker vel sannsynligheten for gjentagelse mer enn dette. Det går an å ta avstand fra handling uten samtidig å avvise personen.

Gjør de? Hvordan kan du føle sympati for og støtte noen som med vitende og vilje ødelegger en annens liv?

''Gjør de? Hvordan kan du føle sympati for og støtte noen som med vitende og vilje ødelegger en annens liv?''

Fordi jeg ikke vil ha et samfunn hvor kriminelle blir utstøtt, som frosken sier. Ingen er tjent med det. Og fordi jeg har nok kunnskap om mennesker til å vite at de færreste er kun en handling, uansett hvor grusom den handlingen er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...