Gå til innhold

Stusser litt over denne:

Anbefalte innlegg

Jeg kikker jevnlig på en del ting på finn.no, og varen i annonsen under har dukket opp i annonser mange ganger, over sikkert et par års tid. Tror dere at selgeren sliter med å selge? Tviler egentlig på det, ettersom prisen alltid er den samme - ikke "nå ny og lavere pris". Kanskje privatimport av samme type servise som averteres på nytt og på nytt?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31166271

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/372199-stusser-litt-over-denne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Tror dere at selgeren sliter med å selge?''

Ut fra produktet, så ja, det ville ikke forundret meg. :D

he he... men da burde hun jo heller ha satt ned prisen ennå gjenta klin lik annonse flere ganger i året. Tenker at hun driver bissniss på si ;-)

Selger sitter vel med flere og prøver å selge ett og ett kanskje?

Jeg undrer meg alltid over annonser for serviser, større mengder sølvtøy og sånt - hvem er det som tenker "Ja! Nå bruker jeg 8000,- på noe brukt sølvtøy!" Øh? Får de solgt dette?

Annonse

Selger sitter vel med flere og prøver å selge ett og ett kanskje?

Jeg undrer meg alltid over annonser for serviser, større mengder sølvtøy og sånt - hvem er det som tenker "Ja! Nå bruker jeg 8000,- på noe brukt sølvtøy!" Øh? Får de solgt dette?

Brukt sølvtøy synes jeg faktisk er kjempelurt! I det du går ut av butikken med nytt sølvtøy synker verdien til det halve.

Og det er jo typisk en ting man har i mange herrens år og som også går i arv.

Jeg har ikke sølv, men er absolutt ikke fremmed for å kjøppe et brukt sett.

Men her - som ellers - er jo pris veldig avgjørende. Så netttopp en annen annonse der noen skulle selge en "strøken" kjøkkeninnredning "på rot" for 20 000 kroner. Jeg skulle tro at dem som er ute etter brukt kjøkkeninnredning ikke er ineteressert i å betale så mye, uansett hvor strøken den måtte være.

he he... men da burde hun jo heller ha satt ned prisen ennå gjenta klin lik annonse flere ganger i året. Tenker at hun driver bissniss på si ;-)

Du har sikkert rett, men huff, at de der kan vær salgbare i det hele tatt er mer enn jeg skjønner. ;)

Du har sikkert rett, men huff, at de der kan vær salgbare i det hele tatt er mer enn jeg skjønner. ;)

Vi har noe som ligner, men som ikke er så glorete (ikke gullkant og sånt) og de er kjempefine. Synes vi da. :o) Har bare middagsfatene da, ikke kaffeservice.

http://en.wikipedia.org/wiki/Drop_shipping

Mye brukt ved salg av piratprodukter.

Aha,

Men får ikke inntrykk av at det er piratprodukt som sådan, bare et litt annerledes prdukt av øøsteuropeisk opprinnelse. Første par gangene trodde jeg hun hadde ett sett sin skulle selges - senere tenker jeg mer soom andre har foreslått her at det er egenimport og salg...

Aha,

Men får ikke inntrykk av at det er piratprodukt som sådan, bare et litt annerledes prdukt av øøsteuropeisk opprinnelse. Første par gangene trodde jeg hun hadde ett sett sin skulle selges - senere tenker jeg mer soom andre har foreslått her at det er egenimport og salg...

Ja, jeg mente heller ikke at dette var piratprodukt, jeg mente mer at metoden lignet ved at det antakelig blir innført ett og ett produkt, at det tilsynelatende er et het privat salg i liten skala.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...