Gå til innhold

Hvordan er det med modne mødre?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

''Føler man seg veldig gammel?''

Ikke det minste. Jeg har ikke blitt eldre mentalt siden jeg var i 30-årene.

''Og er det ille for barnet å føle at det har gamle foreldre?''

Når de begynner å synes at alt er flaut og foreldrene er håpløse, er ikke alderen avgjørende. Da er du like håpløs enten du er litt over 40 eller litt over 50. Det er barnas alder som avgjør når denne fasen inntreffer, ikke foreldrenes ;-)

''Noen som har erfaring?''

Jeg fikk min eldste da jeg var 32 og den yngste noen dager før jeg ble 40. Jeg tror de to har opplevd meg nokså likt.

Vi er ikke de eldste foreldrene i klassen / venneflokken - dvs. kanskje tilsammen, men jeg er ikke den eldste moren og mannen min er ikke den eldste faren. Det er så mange som f.eks. får flere kull, så det går ingen magisk grense ved 40 år.

Annonse

''Føler man seg veldig gammel?''

Ikke det minste. Jeg har ikke blitt eldre mentalt siden jeg var i 30-årene.

''Og er det ille for barnet å føle at det har gamle foreldre?''

Når de begynner å synes at alt er flaut og foreldrene er håpløse, er ikke alderen avgjørende. Da er du like håpløs enten du er litt over 40 eller litt over 50. Det er barnas alder som avgjør når denne fasen inntreffer, ikke foreldrenes ;-)

''Noen som har erfaring?''

Jeg fikk min eldste da jeg var 32 og den yngste noen dager før jeg ble 40. Jeg tror de to har opplevd meg nokså likt.

Vi er ikke de eldste foreldrene i klassen / venneflokken - dvs. kanskje tilsammen, men jeg er ikke den eldste moren og mannen min er ikke den eldste faren. Det er så mange som f.eks. får flere kull, så det går ingen magisk grense ved 40 år.

''Det er barnas alder som avgjør når denne fasen inntreffer, ikke foreldrenes ;-) ''

Og da er det jo i grunnen mer passende at man er f eks 50 år når man blir "gammal og teit" enn bare 32! :-)

Min mor var førti da jeg ble født. Jeg har hatt vedens beste mor, men husket at det kunne være litt vanskelig da jeg var tenåring og hun var i oovergangsalderen.... Men jeg var aldri flau over mine foreldre fordi de var gamle. Jeg var heller litt stolt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...