Gå til innhold

Knut Hamsun, Jens Bjørneboe eller Axel Sandemose

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

''Hamsun sånn sett sammenlignes med yndlingsforfatteren min Knausgård'' Jeg liker begge, men har aldri tenkt på dem som like. Derimot syns jeg Hamsun og Peter Høeg har noe til felles.

Apropos likhet med Hamsun, jeg gjorde en ny oppdagelse i sommer, i form av en forlengst avdød dansk forfatter, Martin A. Hansen.

Neppe helt Hamsun-kaliber, men stemningen lignet veldig. Har du lest noe av ham? Har planer om å utforske hans verker videre. Romanen jeg kom over i sommer var Løgneren.

http://da.wikipedia.org/wiki/Martin_A._Hansen

Apropos likhet med Hamsun, jeg gjorde en ny oppdagelse i sommer, i form av en forlengst avdød dansk forfatter, Martin A. Hansen.

Neppe helt Hamsun-kaliber, men stemningen lignet veldig. Har du lest noe av ham? Har planer om å utforske hans verker videre. Romanen jeg kom over i sommer var Løgneren.

http://da.wikipedia.org/wiki/Martin_A._Hansen

Nei han har jeg ikke lest, men den skal jeg kjøpe med når jeg skal ut og fly til uka :)

Oi - det er lenge siden jeg har lest dem! Har lest alle unntatt "Varulven"

Siden jeg ikke har lest den, hadde jeg kanskje valgt den - eller lest "Frihetens øyeblikk" om igjen - husker lite fra Bjørneboes bøker.

Men for all del - jeg kunne gjerne lest Hamsun om igjen også! Hadde da begynt på landstrykere, og så lest hele trilogien i sammenheng.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...