Gå til innhold

Newfoundlandshund til omplassering <3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

48

• meg__123!

15

• XbellaX

13

• Dark-Angel 82

8

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Men man har et ansvar når man kjøper et levende vesen.

''Men man har et ansvar når man kjøper et levende vesen.''

Joda og de fleste tar dette ansvaret alvorlig, men i løpet av 15 år (om hunden blir så gammel) så kan faktisk livet endre seg såpass at man ikke har anledning til å ha hunden lenger. Jeg tviler på at alle som kjøper seg hund vet nøyaktig hvordan livet vil fortone seg de neste 15 årene.

Joda og de fleste tar dette ansvaret alvorlig, men i løpet av 15 år (om hunden blir så gammel) så kan faktisk livet endre seg såpass at man ikke har anledning til å ha hunden lenger. Jeg tviler på at alle som kjøper seg hund vet nøyaktig hvordan livet vil fortone seg de neste 15 årene.

De fleste steder kan man ha med hund, så jeg skulle nok klart å finne meg et nytt sted å bo sammen med hunden. Man kan selvsagt ikke sikre seg mot alvorlig sykdom osv, men bosted kan man i stor grad velge selv.

Gjest Huttetu2011

Det er riktig. Hunden er riktignok ikke så gammel, men jeg har jo ikke med hensikt latt livet fortone seg slik at jeg ikke kunne ha ham mer. Så målet mitt nå er å gi ham et nytt og godt hjem:)

Gjest Huttetu2011

Vant med (små) barn? Lillesøster sitter og hopper her, har lyst på hund igjen...

Hunden ble 5 år i mars. Han er ikke vant med barn rundt seg men han er gla i de. Han går godt sammen med det aller meste virker det som. Katten som vi hadde vasket han..og katten vasket ham :-) Han er veldig veldig god altså. Min far vil helst ha ham, men han kan ikke pga. boforhold. Og med en annen hund fra før (lekekamerat) og barn i hus høres det helt ypperlig ut.

Annonse

Fordi?? Det er da et liv det er snakk om...! Du burde hvertfall ikke skaffe deg dyr.

''Fordi?? Det er da et liv det er snakk om...! Du burde hvertfall ikke skaffe deg dyr.''

Ja?

For det første så er det ingen som har tenkt å skyte hunden, men å omplassere den.

For det andre, utallige dyr blir avlivet hver eneste dag i Norge (jeg aner ikke hvor mange kyr og griser, men det er mange), og jeg tror ikke det er noe bedre/verre å avlive en hund enn en gris, for eksempel.

Med vennlig hilsen

''Fordi?? Det er da et liv det er snakk om...! Du burde hvertfall ikke skaffe deg dyr.''

Ja?

For det første så er det ingen som har tenkt å skyte hunden, men å omplassere den.

For det andre, utallige dyr blir avlivet hver eneste dag i Norge (jeg aner ikke hvor mange kyr og griser, men det er mange), og jeg tror ikke det er noe bedre/verre å avlive en hund enn en gris, for eksempel.

Med vennlig hilsen

Sør, noen ganger så virrer du deg helt ut på de mest gudsforlatte jordene.

''Joda og de fleste tar dette ansvaret alvorlig, men i løpet av 15 år (om hunden blir så gammel) så kan faktisk livet endre seg såpass at man ikke har anledning til å ha hunden lenger. Jeg tviler på at alle som kjøper seg hund vet nøyaktig hvordan livet vil fortone seg de neste 15 årene.''

Ja, jeg synes det kommer litt an på omstendighetene hvor "forståelig" jeg synes det er at man må/vil omplassere en hun eller en katt.

Noen bekjente fikk en mulighet til å bo to år i Malaysia, og de hadde en ti år gammel katt. Man kunne selvsagt valgt å la være å ta imot jobbtilbudet, men jeg har stor forståelse for at de gjorde det og at katten ikke ble med på lasset.

Men på hjemmesiden til Foreningen for omplassering av dyr kan vi lese om katter som blir levert tilbake dit etter bare 6 mnd "fordi matmor ble gravid" eller annen teit grunn. Dette har jeg ikke mye forståelse for.

På den annen side er det kanskje like greit at katten i et slikt tilfelle slipper å være hos denne familien, og omplassering er tross alt mye, mye bedre enn avlivning.

Sør, noen ganger så virrer du deg helt ut på de mest gudsforlatte jordene.

Også treffes vi her, av alle steder! :-)

Seriøst: jeg synes det er tåpelig å rakke ned på folk fordi de vil omplassere en hund, uten å vite verken årsak eller bakgrunn. Ikke bare det, når det er så mange som bare dumper dyrene (eller avliver dem) så ser man jo at det faktisk er Huttetu2011 som tar ansvar her.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...