Gå til innhold

Er jeg den eneste uten Smart phone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å føle meg som en dinosaur siden jeg fremdeles ikke har fått meg smart telefon. Det virker som om absolutt alle andre i aldersgruppen 20 - 55 har dette nå. Jobber i IT bedrift som er kjipe og kun gir dette til ledere (!) Selvsagt kan jeg anskaffe meg dette for egne penger, men lurte egentlig bare litt på om jeg har et skjevt syn på saken, eller om det virkelig stemmer at de aller aller fleste nå har anskaffet seg en htc, iphone eller lignende.....

Skrevet

Jeg har en vanlig SE W995 mobil med taster som fungerer helt fint. Den er litt over ett år gammel, og fyller alle mine behov.

Jeg bruker den først og fremst til å sende og motta meldinger med - ringer litt med den, og tar bilder med den.

En sjelden gang bruker jeg den til å sjekke værmeldingen på nettet - ellers er jeg som regel ikke langt fra en pc, slik at jeg bruker den til alt annet som har med mail og internett å gjøre.

Kommer trolig til å kjøpe noe tilsvarende når jeg skal bytte. Mannen og dattera har touch-mobil, og jeg synes ikke det virker som noen fordel når en skriver meldinger - og jeg skriver MANGE medlinger pr dag!

Skrevet

Jeg har mobil med taster, den nærmer seg 3 år. Den er en telefon og det er det jeg vil ha i lomma.

Digresjon: I går var jeg i en "fremmed" idrettshall i Akershus sammen med noen andre foreldre. De fleste som hadde kjørt dit med GPS eller en eller annen App, hadde rotet en god del underveis. Jeg hadde en kartutskrift fra Gule sider og fant fram uten problemer.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Trur de fleste ungdom og voksne unge har smartphone, men det finnes jo mye annet og da, mange som foretrekker annet.

Skrevet

Jeg har mange venner som fortsatt har "gammeldags" mobil. Begrunnelsene for ikke å ha smartphone varierer.

Skrevet

Jentungen på 11 år er overbevist om at hun er den eneste i verden som ikke har touch-telefon i alle fall. :o)

Men vi kjenner flere som ikke har det har vi funnet ut og pappan hennes har nettopp kjøpt seg ny og det var heller ikke touch, så du er ikke alene.

Skrevet

Du er ikke den eneste. Jeg har en helt enkel liten mobil og har ingen planer om å bytte.

Skrevet

Undersøkelser viser vel at det blir solgt flest smartphones. Men det selges også andre mobiler fremdeles.

Er vel sånn at mange syns det er veldig greit å ha med seg en liten datamaskin i lomma, det er jo det smartphones i grunnen er. Etter å ha hatt iPhone i snart 3.5 år kunne i alle fall ikke jeg gått tilbake til en vanlig mobil, syns det er alt for tungvint når jeg er på farten og ønsker å bruke mobilen som f.eks oppslagsverk.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg har en eldgammel Nokia. Hva er smart med en Smart phone? Jeg aner ikke hva som finnes på markedet. Jeg kan ringe og sende tekstmeldinger med mobilen min og jeg har i grunnen ikke savnet noe mer.

Skrevet

Jeg har en eldgammel Nokia. Hva er smart med en Smart phone? Jeg aner ikke hva som finnes på markedet. Jeg kan ringe og sende tekstmeldinger med mobilen min og jeg har i grunnen ikke savnet noe mer.

''Hva er smart med en Smart phone?''

Det betegner bare en mobil du enkelt kan bruke til mye mer enn å ringe med. Er å snakke i telefonen og SMS det eneste du bruker mobilen til, så er kanskje ikke behovet for smartphone der. Du kan bruke en vanlig mobil til en god del av det du bruker en smartphone til, men mye forenkles bl.a ved en stor skjerm og en helt annen brukeropplevelse på sistnevnte.

På min kan jeg surfe på nettet, sjekke og skrive mail, bruke FB, twitre, sjekke været og avslutte omtrent enhver diskusjon som gjelder et eller annet gitt tema man lurer på eller er uenige om fordi jeg finner det på Wikipedia. Jeg kan redigere dokumenter, lage og bruke keynotes (er det samme som powerpoint, bare for Mac), ta bilder, spille spill osv osv.

Det *hender nok* at jeg bruker min til å ringe med også, men i grunnen er det vel det jeg bruker den aller minst til. Det er som å ha en datamaskin i miniformat i lomma.

Skrevet

''Hva er smart med en Smart phone?''

Det betegner bare en mobil du enkelt kan bruke til mye mer enn å ringe med. Er å snakke i telefonen og SMS det eneste du bruker mobilen til, så er kanskje ikke behovet for smartphone der. Du kan bruke en vanlig mobil til en god del av det du bruker en smartphone til, men mye forenkles bl.a ved en stor skjerm og en helt annen brukeropplevelse på sistnevnte.

På min kan jeg surfe på nettet, sjekke og skrive mail, bruke FB, twitre, sjekke været og avslutte omtrent enhver diskusjon som gjelder et eller annet gitt tema man lurer på eller er uenige om fordi jeg finner det på Wikipedia. Jeg kan redigere dokumenter, lage og bruke keynotes (er det samme som powerpoint, bare for Mac), ta bilder, spille spill osv osv.

Det *hender nok* at jeg bruker min til å ringe med også, men i grunnen er det vel det jeg bruker den aller minst til. Det er som å ha en datamaskin i miniformat i lomma.

Snart kommer vi vel så langt at 'de fleste' har en liten enkel telefon til nettopp å ringe med, i tillegg til en smartere, større, men også upraktisk som telefon-sak...

Skrevet

Nix. Telefonen min er ikke så smart at den gir beskjed når folk ringer til meg alltid engang... fire..fem år gammal Sony Erikson med liten skjerm og knotter man alltid får trykket to av gangen på. Den kan ikke stave noe som helst og gnager om man skal lagre hele tida.

Ligger stort sett i vinduskarmen og er taus. H. I. V (har ingen venner) ;o)

Skrevet

Du er ikke det. Jeg har en to år gammel SE som dekker mine behov. Den har 8 megapixel kamera.

Skrevet

Snart kommer vi vel så langt at 'de fleste' har en liten enkel telefon til nettopp å ringe med, i tillegg til en smartere, større, men også upraktisk som telefon-sak...

Det tror jeg er et lite sansynlig scenario. Jeg tror tvert imot det blir færre og færre enheter. Nå er det jo spådd iPodens/mp3spillerens død siden så mange har det i telefonen sin. Samme tror jeg kommer til å skje med kompaktkameraet på sikt. At folk da skal bry seg med to telefoner anser jeg som lite trolig.

Skrevet

Det tror jeg er et lite sansynlig scenario. Jeg tror tvert imot det blir færre og færre enheter. Nå er det jo spådd iPodens/mp3spillerens død siden så mange har det i telefonen sin. Samme tror jeg kommer til å skje med kompaktkameraet på sikt. At folk da skal bry seg med to telefoner anser jeg som lite trolig.

Det var skrevet mest i spøk siden det hendte innimellom at du brukte den til å ringe med også :)

Skrevet

Det var skrevet mest i spøk siden det hendte innimellom at du brukte den til å ringe med også :)

Ah ... ;)

Persille1365381127
Skrevet

Jeg har ikke :)

Og jeg trenger det ikke heller. Og har ikke så lyst på. Og bryr meg ikke så mye om at "alle andre" har....

Så det blir en stund til jeg kjøper en tenker jeg. Kanskje når den jeg har nå er HELT død.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...