Gå til innhold

Sirkuset rundt fengslingsmøtet

Anbefalte innlegg

Hva er vitsen med medias direktesendinger og generelt sirkuset rundt dagens fengslingsmøte? Det er jo referatforbud og forbud mot fotografering av gjerningsmannen. Ergo vil ingen andre enn de oppmøtte få se og høre hva som skjer.

Da ser jeg ikke hensikten med denne opphausingen. Da hadde det holdt med å gjengi hva konklusjonen blir i ettermiddag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/372278-sirkuset-rundt-fengslingsm%C3%B8tet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange synes at dette er Norgeshistoriens viktigste sak, og ønsker å følge den på den måten som gjengis via media i dag. Det synes jeg er helt greit, og så får de som synes det blir for mye la være å følge med på TV:-)

Selvfølgelig er dette norgeshistoriens viktigste sak. Men i og med at det kun er de personlig fremmøtte som får se og høre noe som helst, så blir det litt "god dag mann økseskaft" med direktesendinger osv. Det eneste vi får vite, er jo resultatet senere i dag.

Med mindre referatforbudet oppheves, men da kommer jo referatet i ettertid, ikke mens møtet pågår.

Selvfølgelig er dette norgeshistoriens viktigste sak. Men i og med at det kun er de personlig fremmøtte som får se og høre noe som helst, så blir det litt "god dag mann økseskaft" med direktesendinger osv. Det eneste vi får vite, er jo resultatet senere i dag.

Med mindre referatforbudet oppheves, men da kommer jo referatet i ettertid, ikke mens møtet pågår.

Joda, men gjør det egentlig noe? Det er forsåvidt ingen TV-kanaler som har gjort om på sitt sendeskjema, bortsett fra kanskje NRK1 som likevel bare sender repriser på denne tiden. I tillegg sender TV2-Nyhetskanalen, og de bør vel neste ta tak i de sakene som er å ta tak i for å kunne rettferdiggjøre å ha en egen norsk nyhetskanal... Mange ønsker som sagt å følge det de kan av denne saken...

Annonse

Jeg blar kjapt forbi disse oppslagene. Kjenner ikke behov for å vie den mannen vesentlig av min tid og oppmerksomhet.

mvh

Ikke sant? Så enkelt er det, altså:-)

Jeg derimot, ønsker å lese og "lære" alt jeg kan om saken og bruker endel tid på å følge med i saken... Ikke dermed sagt at jeg ikke er kritisk til endel av det media har valgt å lage saker om, altså...

Ikke sant? Så enkelt er det, altså:-)

Jeg derimot, ønsker å lese og "lære" alt jeg kan om saken og bruker endel tid på å følge med i saken... Ikke dermed sagt at jeg ikke er kritisk til endel av det media har valgt å lage saker om, altså...

Jeg er interessert i kjernepunktene i saken.

140 bilder av bilen Breivik fraktes til rettslokalene i, synes jeg derimot blir bortkastet. Om en dag eller to finner man kanskje noen komprimerte utgaver av de viktige faktaene, uten en haug med uvesentligheter å pløye seg gjennom.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...