Gå til innhold

Tapas rett

Gjest håper på innspill

Anbefalte innlegg

Gjest håper på innspill

Jeg er invitert bort til en kveld med mødre til min sønns treningskamerater.

Vi er da en gjeng voksne damer som skal møtes for å bli kjent, ha med oss en rett hver til tapasbordet. Og selvfølgelig skal vi kose oss med litt vin.

Dette skal skje på fredag rett etter jobb - så retten må kunne lages på torsdag kveld.

Noen forslag til en god og enkel rett jeg kan ha med meg på dette - jeg er helt blank når det gjelder å finne på noe nå. Og som sagt - den må kunne lages kvelden i forveien

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/372285-tapas-rett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp en pakke "spanske kjøttboller" på rema. Varm dem opp før du drar og pakk dem inn i aluminiumsfolie.

En (eller 2) pose ferdig kokte scampi som du tiner og tørker lett av med kjøkkenpapir. Så tar du sweet chili saus og litt hot chili saus og blander, jo lenger scampien får ligge i sausen jo sterkere og bedre blir det.

Rekker du å varme og frakte retten varm på fredagen gjør du det.

Hadde dette med selv til koldtbord og jeg er ikke flink med mat i det hele tatt, men dette er så enkelt at selv jeg klarer det;-)

Jeg hadde 2 poser, men det var et selskap med ca 40 voksne gjester så som en del av et tapas bord holder det nok med en pose.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/372285-tapas-rett/#findComment-3257378
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...