Gå til innhold

Lærer rotet bort sønnens mobil

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går gjorde selvsagt faren det kunststykket at han ringte til yngstemann på ti etter at første time var startet, og sønnen svarte. Læreren han hadde den timen tok da telefonen, noe som selvsagt er helt greit. H*n ga den videre til rektor, som så ga den videre til kontaktlæreren. Nå har altså sistnevnte rotet bort mobilen! Regner med at skolen blir erstatningspliktig om de ikke finner den igjen, men hvordan skal vi forholde oss til dette?

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

33

• nick

6

• XbellaX

6

• PieLill

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dere legger dere flat for det dere har gjort feil, nemlig ringe i skoletiden.

Deretter roser dere skolen for å ha reagert riktig, nemlig å ta fra sønnen telefonen.

Etter det kan dere formidle at dere forventer at skolen rydder opp i det de har gjort feil, nemlig å rote bort telefonen :)

Gjest Nillamari
Skrevet

Vær først litt ydmyke i forhold at det er dere som har brutt reglene først. Regner med at mobilen dukker opp igjen. Hva sier læreren om at den er borte?

Skrevet

Dere legger dere flat for det dere har gjort feil, nemlig ringe i skoletiden.

Deretter roser dere skolen for å ha reagert riktig, nemlig å ta fra sønnen telefonen.

Etter det kan dere formidle at dere forventer at skolen rydder opp i det de har gjort feil, nemlig å rote bort telefonen :)

''Dere legger dere flat for det dere har gjort feil, nemlig ringe i skoletiden.''

Det får jammen faren gjøre. Nå er det to år sida jeg flyttet, og etter den tid har jeg plent nektet å ta ansvar for hans handlinger. :)

''Deretter roser dere skolen for å ha reagert riktig, nemlig å ta fra sønnen telefonen.''

Det har jeg selvsagt gjort!

''Etter det kan dere formidle at dere forventer at skolen rydder opp i det de har gjort feil, nemlig å rote bort telefonen :)''

Ja, klart det. Men det jeg i grunnen lurer på er om det står noe sted at de må erstatte det de roter vekk.

Skrevet

Vær først litt ydmyke i forhold at det er dere som har brutt reglene først. Regner med at mobilen dukker opp igjen. Hva sier læreren om at den er borte?

At de leter på spreng. :D

Det jeg i grunnen lurer på er hvis den IKKE dukker opp. Hva gjør vi da?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

At de leter på spreng. :D

Det jeg i grunnen lurer på er hvis den IKKE dukker opp. Hva gjør vi da?

''Det jeg i grunnen lurer på er hvis den IKKE dukker opp. Hva gjør vi da?''

Da skal dere ha den erstattet selvfølgelig.

Skrevet

''Det jeg i grunnen lurer på er hvis den IKKE dukker opp. Hva gjør vi da?''

Da skal dere ha den erstattet selvfølgelig.

Nå viser det seg at faren ringte med det samme gutten kom på skola, en halvtime før skolestart. Da syns jeg jo det er litt drøyt at han blir fratatt telefonen for å ha snakket med faren.

Får bare gi beskjed om at vi regner med at telefonen blir erstattet om den ikke kommer til rette, og så håpe at de finner den igjen.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Nå viser det seg at faren ringte med det samme gutten kom på skola, en halvtime før skolestart. Da syns jeg jo det er litt drøyt at han blir fratatt telefonen for å ha snakket med faren.

Får bare gi beskjed om at vi regner med at telefonen blir erstattet om den ikke kommer til rette, og så håpe at de finner den igjen.

Det er en selvfølge at den blir erstattet. Også om dette hadde skjedd i timen.

Skrevet

Det er en selvfølge at den blir erstattet. Også om dette hadde skjedd i timen.

Ja, poenget er jo at skolen har rotet den bort, ikke når guttungen brukte den.

Skrevet

''Dere legger dere flat for det dere har gjort feil, nemlig ringe i skoletiden.''

Det får jammen faren gjøre. Nå er det to år sida jeg flyttet, og etter den tid har jeg plent nektet å ta ansvar for hans handlinger. :)

''Deretter roser dere skolen for å ha reagert riktig, nemlig å ta fra sønnen telefonen.''

''Etter det kan dere formidle at dere forventer at skolen rydder opp i det de har gjort feil, nemlig å rote bort telefonen :)''

Ja, klart det. Men det jeg i grunnen lurer på er om det står noe sted at de må erstatte det de roter vekk.

Syns det er en selvfølge at skolen erstatter telefonen ja :)

Skrevet

Hvordan er det nå for tiden - er det lov å ha med mobil på skolen? Da ungene mine var yngre husker jeg at de faktisk ikke kunne ha den med engang - noe jeg syntes var urimelig. Men jeg regner med at det er løsnet på den bestemmelsen?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Ja, poenget er jo at skolen har rotet den bort, ikke når guttungen brukte den.

Ja og hvis de ikke erstatter, har de stjålet din sønn`s mobil. Å stjele er forbudt. Jeg tror du skal slappe helt av og regne med at dette ordner seg :-)

Skrevet

''en halvtime før skolestart'' Er det SFO som har tatt den da? Hm - hos oss fikk de ha tlf på sfo, men ikke i skoletiden. Dvs ikke før på u-skolen - hvor misbruket er størst. Da fikk de ha den også i timene, forstådetdensomkan...

Skrevet

''en halvtime før skolestart'' Er det SFO som har tatt den da? Hm - hos oss fikk de ha tlf på sfo, men ikke i skoletiden. Dvs ikke før på u-skolen - hvor misbruket er størst. Da fikk de ha den også i timene, forstådetdensomkan...

Han er femteklassing, så han går ikke på SFO. Faren ringte mens sønnen var på bussen, og så snakka de fremdeles da han gikk av. Og vips tok vakta telefonen. Det er i overkant ivrig, syns jeg.

Men ... poenget er jo at skolen har rotet vekk mobilen, ikke hvorfor de tok den.

Skrevet

Ja og hvis de ikke erstatter, har de stjålet din sønn`s mobil. Å stjele er forbudt. Jeg tror du skal slappe helt av og regne med at dette ordner seg :-)

Håper det.

Takk skal du ha, det hjelper at du sier det sånn! :)

Skrevet

Hvordan er det nå for tiden - er det lov å ha med mobil på skolen? Da ungene mine var yngre husker jeg at de faktisk ikke kunne ha den med engang - noe jeg syntes var urimelig. Men jeg regner med at det er løsnet på den bestemmelsen?

De har lov å ha med, men den skal være i sekken og på lydløs. Uansett om det IKKE var lov å ha den med, så kan vel ikke skolen gjemme seg bak det faktum at de har rotet vekk mobilen til guttungen?

Skrevet

Syns det er en selvfølge at skolen erstatter telefonen ja :)

Takk! :)

Det syns i grunnen jeg også. Får se til i morra om de finner den igjen og han kommer heim med den da.

Gjest Shilapila
Skrevet

Jeg tviler sterkt på at dere har erstatningskrav i dette tilfellet, men jeg ville kontaktet rektor og spurt ham/henne. Du kan også kontakte FAU og spørre hva de vet.

Hva gjorde sønnen din på skolen en halvtime før undervisningen startet? Han må ha vært der i skolesammenheng og det er en regel at elever har ikke lov å ha med mobiltlf. på skolen. Dvs. de kan ha dem i sekken på lydløst. Lærere roter ikke i sekkene til elevene.

Skrevet

De har lov å ha med, men den skal være i sekken og på lydløs. Uansett om det IKKE var lov å ha den med, så kan vel ikke skolen gjemme seg bak det faktum at de har rotet vekk mobilen til guttungen?

''Uansett om det IKKE var lov å ha den med, så kan vel ikke skolen gjemme seg bak det faktum at de har rotet vekk mobilen til guttungen?''

Neida - det var et rent apropos-spørsmål :-) Jeg husker jeg irriterte meg over regelen for en del år siden..

Skrevet

Jeg tviler sterkt på at dere har erstatningskrav i dette tilfellet, men jeg ville kontaktet rektor og spurt ham/henne. Du kan også kontakte FAU og spørre hva de vet.

Hva gjorde sønnen din på skolen en halvtime før undervisningen startet? Han må ha vært der i skolesammenheng og det er en regel at elever har ikke lov å ha med mobiltlf. på skolen. Dvs. de kan ha dem i sekken på lydløst. Lærere roter ikke i sekkene til elevene.

''Jeg tviler sterkt på at dere har erstatningskrav i dette tilfellet, men jeg ville kontaktet rektor og spurt ham/henne. Du kan også kontakte FAU og spørre hva de vet.''

Hva er grunnen til at vi ikke har erstatningskrav på en eiendel til sønnen som han har lov til å ha med på skolen, mener du? Skolen innrømmer jo det er de som har rotet den vekk.

''Hva gjorde sønnen din på skolen en halvtime før undervisningen startet?''

Hva i alle dager har det med saken å gjøre? Han må være på skolen når skoleskyssen hans kommer dit. I hans tilfelle er det av en eller annen grunn en halvtime før skolestart.

''Han må ha vært der i skolesammenheng og det er en regel at elever har ikke lov å ha med mobiltlf. på skolen. Dvs. de kan ha dem i sekken på lydløst. Lærere roter ikke i sekkene til elevene.''

Nå har jeg sagt hvordan dette skjedde. Og hvor står den regelen hen, at de ikke kan ha med mobil? Vil tro at det kommer an på skola, at det ikke er en universell regel som sier noe som helst om mobilbruk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...