Gå til innhold

Lærer rotet bort sønnens mobil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg fått forklaring på at han snakket med faren sin på bussen og ble fratatt mobilen av vakt da han kom ut med den i hånda. Det synes jeg er noe spesielt. Jeg ville hatt en samtale med rektor hvis de ikke finner tlf. i morgen som jeg anser som sannsynlig;-)

Jeg håper den kommer til rette sånn at vi slipper noe mer styr. Er jo en mobil som er utgått (rød SE W995), og det kan vel være vanskelig å si nøyatig hvor mye den er verdt selv om den er lite brukt. *sukk*

Da den ble kjøpt var det ikke noen billigmobil til noen få hundrelapper akkurat. *dobbelsukk*

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

33

• nick

6

• XbellaX

6

• PieLill

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Han er femteklassing, så han går ikke på SFO. Faren ringte mens sønnen var på bussen, og så snakka de fremdeles da han gikk av. Og vips tok vakta telefonen. Det er i overkant ivrig, syns jeg.

Men ... poenget er jo at skolen har rotet vekk mobilen, ikke hvorfor de tok den.

''Han er femteklassing, så han går ikke på SFO. Faren ringte mens sønnen var på bussen, og så snakka de fremdeles da han gikk av. Og vips tok vakta telefonen. Det er i overkant ivrig, syns jeg.''

Og i overkant imbisilt...

Jeg hadde nok hatt problemer med å la være å fortelle skolen hva jeg mente om en slik praksiss.

mvh

Skrevet

De må selvfølgelig erstatte den om de ikke finner den.

Har den ikke dukket opp etter en uke, synes jeg de får punge ut.

mvh

Skrevet

mvh

Skrevet

mvh

Jeg ga beskjed til kontaktlæreren (som er den som tydeligvis har rota vekk mobilen) at guttungen er avhengig av den på ettermiddagene, og at han må ha den igjen i morra ettersom han da skal til faren. Så får vi se tilbakemeldingene fra kontaktlæreren før vi bestemmer hva vi skal gjøre.

Skrevet

Jeg ga beskjed til kontaktlæreren (som er den som tydeligvis har rota vekk mobilen) at guttungen er avhengig av den på ettermiddagene, og at han må ha den igjen i morra ettersom han da skal til faren. Så får vi se tilbakemeldingene fra kontaktlæreren før vi bestemmer hva vi skal gjøre.

Lykke til!

En ganske spesiell situasjon...

mvh

Persille1365381127
Skrevet

Hvordan er det nå for tiden - er det lov å ha med mobil på skolen? Da ungene mine var yngre husker jeg at de faktisk ikke kunne ha den med engang - noe jeg syntes var urimelig. Men jeg regner med at det er løsnet på den bestemmelsen?

Hos oss (barneskole) får de ikke ha med telefon uten å ha søkt og fått det godkjent.

Og da er det som med andre verdisaker - på eget ansvar.

Men jeg synes det er litt annerledes når det er læreren som har inndratt den som har mistet den. Det er noe annet enn når barn roter...

Skrevet

Takk for nyttig innspill, frosken! Får se om mobilen kommer til rett igjen i morra. Hvis ikke sender jeg brev.

Helt enig. Jeg synes du i samme brev burde klage over skolens opptreden i denne saken, for slik som du beskriver var det slett ikke i skoletiden at gutten brukte telefonen, og etter mine begreper hadde de ingen rett til å gripe inn på den måten de gjorde. Her opptrådte de overilt.

Skrevet

Lykke til!

En ganske spesiell situasjon...

mvh

''Lykke til!''

Takk for det!

''En ganske spesiell situasjon...''

Det syns jeg, det må jeg si. Er første gang vi har havnet oppi noe slikt, og jeg kan ikke fordra det.

Håper bare gutten kommer heim fra skolen i dag med mobilen i sekken sånn at vi slipper mer styr med dette.

Skrevet

Hvordan er det nå for tiden - er det lov å ha med mobil på skolen? Da ungene mine var yngre husker jeg at de faktisk ikke kunne ha den med engang - noe jeg syntes var urimelig. Men jeg regner med at det er løsnet på den bestemmelsen?

På skolen til ungene mine skal mobilen være avslått og i sekken i skoletida. Hva som skjer om dette ikke overholdes, veit jeg ikke.

På en ungdomsskole jeg var i praksis for to år sida var regelen at mobilen skulle være avslått eller på lydløs og ligge i sekken i timene. Bruk i friminuttene var tydeligvis ok. Men de slo steinhardt ned dersom den var i bruk i timene, da ble den inndratt. Ved første gangs konfiskering, fikk elevene telefonen tilbake etter avslutta skoledag. De måtte selv hente den på skolens kontor. Ble den inndratt flere ganger, var det foreldrene som måtte troppe opp på kontoret og hente den...

Skrevet

Hos oss (barneskole) får de ikke ha med telefon uten å ha søkt og fått det godkjent.

Og da er det som med andre verdisaker - på eget ansvar.

Men jeg synes det er litt annerledes når det er læreren som har inndratt den som har mistet den. Det er noe annet enn når barn roter...

''Hos oss (barneskole) får de ikke ha med telefon uten å ha søkt og fått det godkjent.

Og da er det som med andre verdisaker - på eget ansvar.''

Helt enig! Hadde guttungen selv rotet den bort hadde jeg selvsagt ikke holdt skolen ansvarlig for det, enten det var lov å ha den med på skolen eller ikke.

''Men jeg synes det er litt annerledes når det er læreren som har inndratt den som har mistet den. Det er noe annet enn når barn roter...''

Enig!

Skrevet

''Han er femteklassing, så han går ikke på SFO. Faren ringte mens sønnen var på bussen, og så snakka de fremdeles da han gikk av. Og vips tok vakta telefonen. Det er i overkant ivrig, syns jeg.''

Og i overkant imbisilt...

Jeg hadde nok hatt problemer med å la være å fortelle skolen hva jeg mente om en slik praksiss.

mvh

Hvis det viser seg at mobilen er søkk vekk, så kommer jeg nok til å be om en redegjørelse over hendelsen. Ellers tar jeg det opp på et foreldremøte eller lignende.

Skrevet

Nå har du lært at du skal ikke utstyre 10 åringer med smarttelefoner til 5000 kr.

Nå har det kommet en update til padda sin IOS. Den skal fikse (!) en del saker som ikke fungerte særlig bra. Når jeg sier dette til min kompiser som er applereligiøse, så begynner de å flakke med blikket. Hva kommer dette av?

Skrevet

Nå har du lært at du skal ikke utstyre 10 åringer med smarttelefoner til 5000 kr.

Nå har det kommet en update til padda sin IOS. Den skal fikse (!) en del saker som ikke fungerte særlig bra. Når jeg sier dette til min kompiser som er applereligiøse, så begynner de å flakke med blikket. Hva kommer dette av?

''Nå har du lært at du skal ikke utstyre 10 åringer med smarttelefoner til 5000 kr.''

Geez. Visste ikke at en snart to år gammel SE W995 til to tusen spenn kunne regnes som en smarttelefon. :P

''Nå har det kommet en update til padda sin IOS. Den skal fikse (!) en del saker som ikke fungerte særlig bra. Når jeg sier dette til min kompiser som er applereligiøse, så begynner de å flakke med blikket. Hva kommer dette av?''

Fordi de syns det er pinlig at du ikke i utgangspunktet vet at iOS har feil og mangler som må rettes opp? :D

Skrevet

''Nå har du lært at du skal ikke utstyre 10 åringer med smarttelefoner til 5000 kr.''

Geez. Visste ikke at en snart to år gammel SE W995 til to tusen spenn kunne regnes som en smarttelefon. :P

''Nå har det kommet en update til padda sin IOS. Den skal fikse (!) en del saker som ikke fungerte særlig bra. Når jeg sier dette til min kompiser som er applereligiøse, så begynner de å flakke med blikket. Hva kommer dette av?''

Fordi de syns det er pinlig at du ikke i utgangspunktet vet at iOS har feil og mangler som må rettes opp? :D

Bare 2000? Ja, da er det ikke mye å styre med.

nick jr har en Samsung til 350 kr. Om den forsvinner eller havner i en søledam, who cares. Jeg skjønner ikke foreldre som utstyrer småunger med tellefoner til flere tusen kroner.

Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer!

Det oppsummerer ca det de har fortalt meg om Appleprodukter. Ja, bortsett fra den Macen som harddisken brant på. Og den Macen som kjølevifta hyler som en stukken gris på. Og den Apple TV saken som ikke greier å synkronisere noe som helst.

At de oppdaterer noe som er helt perfekt skjønner jeg ikke.

Skrevet

nick jr har en Samsung til 350 kr. Om den forsvinner eller havner i en søledam, who cares. Jeg skjønner ikke foreldre som utstyrer småunger med tellefoner til flere tusen kroner.

Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer!

Det oppsummerer ca det de har fortalt meg om Appleprodukter. Ja, bortsett fra den Macen som harddisken brant på. Og den Macen som kjølevifta hyler som en stukken gris på. Og den Apple TV saken som ikke greier å synkronisere noe som helst.

''nick jr har en Samsung til 350 kr. Om den forsvinner eller havner i en søledam, who cares. Jeg skjønner ikke foreldre som utstyrer småunger med tellefoner til flere tusen kroner.''

Da er kanskje nick jr normen for hvordan alle andre bør tenke, mener du? Jeg skjønner ikke hvorfor folk utstyrer småunger med telefoner som er crap, jeg vil at mine skal ha noe som fungerer godt over tid. Som er solid og enkel å bruke.

Tar du det som en personlig fornærmelse?

''Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer!''

For det første: Oppfattelsen av hva som er problemer og ikke problemer er svært subjektiv. Fordi du har problemer med ditt Apple-produkt må du nok bare akseptere at andre ikke har problemer med sine.

Jeg valgte, og kommer igjen til å velge Apple - fordi jeg opplever produktene som problemfrie i forhold til mine femten år med PC. At du tar det som en personlig greie er nesten litt patetisk.

''Det oppsummerer ca det de har fortalt meg om Appleprodukter.''

Kanskje de virkelig opplever det slik?

''Ja, bortsett fra den Macen som harddisken brant på. Og den Macen som kjølevifta hyler som en stukken gris på. Og den Apple TV saken som ikke greier å synkronisere noe som helst.''

Er det en personlig seier for deg at folk har fått Apple-produkter med mandagsfeil? Tenner du i pur glede, og må ta deg en liten kjappis alene på badet når du tenker på det? JEG har aldri opplevd feil på et Apple-produkt, det betyr ikke at jeg nekter for at andre kan oppleve det annerledes. For meg er det MIN opplevelse som er det vesentlige, du må selvsagt gjerne ta akkurat det så ille opp som du bare vil.

''At de oppdaterer noe som er helt perfekt skjønner jeg ikke.''

Det er nok bare i din verden at ting er perfekt, dessverre. Programvaren til Apple har mangler som må rettes opp, på samme måte som f.eks programmer fra Microsoft eller Adobe. Selv Apple, enn så perfekte de er, greier ikke forutse alle problemer som kan dukke opp i fremtiden. Hvis du ser på det som en personlig seier, så vel bekomme. Du begynner å bli ganske så forutsigbar på dette. At du i det hele tatt greier få pressa inn noe om Apple i et innlegg som gjelder en mistet mobil fordi tråden er min, er i grunnen … igjen må jeg nok ty til et litt trasig ord … patetisk.

Skrevet

Oppdatering: Kontaktlæreren fant igjen mobilen i dag, så da er alt i orden. Jeg skal likevel ta opp dette med hvorfor de tok fra guttungen mobilen ved første anledning ettersom jeg syns det var en overilt handling fra læreren som hadde vakt.

Skrevet

''nick jr har en Samsung til 350 kr. Om den forsvinner eller havner i en søledam, who cares. Jeg skjønner ikke foreldre som utstyrer småunger med tellefoner til flere tusen kroner.''

Da er kanskje nick jr normen for hvordan alle andre bør tenke, mener du? Jeg skjønner ikke hvorfor folk utstyrer småunger med telefoner som er crap, jeg vil at mine skal ha noe som fungerer godt over tid. Som er solid og enkel å bruke.

Tar du det som en personlig fornærmelse?

''Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer!''

For det første: Oppfattelsen av hva som er problemer og ikke problemer er svært subjektiv. Fordi du har problemer med ditt Apple-produkt må du nok bare akseptere at andre ikke har problemer med sine.

Jeg valgte, og kommer igjen til å velge Apple - fordi jeg opplever produktene som problemfrie i forhold til mine femten år med PC. At du tar det som en personlig greie er nesten litt patetisk.

''Det oppsummerer ca det de har fortalt meg om Appleprodukter.''

Kanskje de virkelig opplever det slik?

''Ja, bortsett fra den Macen som harddisken brant på. Og den Macen som kjølevifta hyler som en stukken gris på. Og den Apple TV saken som ikke greier å synkronisere noe som helst.''

Er det en personlig seier for deg at folk har fått Apple-produkter med mandagsfeil? Tenner du i pur glede, og må ta deg en liten kjappis alene på badet når du tenker på det? JEG har aldri opplevd feil på et Apple-produkt, det betyr ikke at jeg nekter for at andre kan oppleve det annerledes. For meg er det MIN opplevelse som er det vesentlige, du må selvsagt gjerne ta akkurat det så ille opp som du bare vil.

''At de oppdaterer noe som er helt perfekt skjønner jeg ikke.''

Det er nok bare i din verden at ting er perfekt, dessverre. Programvaren til Apple har mangler som må rettes opp, på samme måte som f.eks programmer fra Microsoft eller Adobe. Selv Apple, enn så perfekte de er, greier ikke forutse alle problemer som kan dukke opp i fremtiden. Hvis du ser på det som en personlig seier, så vel bekomme. Du begynner å bli ganske så forutsigbar på dette. At du i det hele tatt greier få pressa inn noe om Apple i et innlegg som gjelder en mistet mobil fordi tråden er min, er i grunnen … igjen må jeg nok ty til et litt trasig ord … patetisk.

''Da er kanskje nick jr normen for hvordan alle andre bør tenke, mener du? Jeg skjønner ikke hvorfor folk utstyrer småunger med telefoner som er crap''

For noe tull! For en ti-åring er en rimelig Samsung mer en god nok.

Skrevet

''Da er kanskje nick jr normen for hvordan alle andre bør tenke, mener du? Jeg skjønner ikke hvorfor folk utstyrer småunger med telefoner som er crap''

For noe tull! For en ti-åring er en rimelig Samsung mer en god nok.

Som trolig må byttes ut etter 4 måneder fordi den tåler minimalt? Eller, investere i noe som er kvalitet. En 10 åring er ikke en 5 åring. En 10 åring klarer utmerket godt å ta vare på sin mobil. Så lenge ikke skolevakta kommer å rapper den ut av hendene på ham/henne.

Skrevet

"Det oppsummerer ca det de har fortalt meg om Appleprodukter. Ja, bortsett fra den Macen som harddisken brant på. Og den Macen som kjølevifta hyler som en stukken gris på. Og den Apple TV saken som ikke greier å synkronisere noe som helst."

Jeg begynner å lure på om du må melde deg på et PC kurs eller noe...nybegynnerkurs, feks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...