Gå til innhold

Lærer rotet bort sønnens mobil

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Da er kanskje nick jr normen for hvordan alle andre bør tenke, mener du? Jeg skjønner ikke hvorfor folk utstyrer småunger med telefoner som er crap''

For noe tull! For en ti-åring er en rimelig Samsung mer en god nok.

Det er jeg altså ikke enig i. Nå har sønnen min riktignok arvet mobilen etter faren sin som fikk seg iPhone i fjor, men jeg syns altså uansett at unger skal ha gode mobiler. I alle fall når de er ansvarsfulle som min yngste og ikke ødelegger eller roter vekk ting.

Andre må få mene det de vil om den saken, hva de "fint greier seg med" er tydeligvis noe man har forskjellig mening om. Nå håper jeg at du la merke til at jeg ikke betegnet uttalelsen din som tull eller svada selv om jeg er uenig. :P

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

33

• nick

6

• XbellaX

6

• PieLill

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Som trolig må byttes ut etter 4 måneder fordi den tåler minimalt? Eller, investere i noe som er kvalitet. En 10 åring er ikke en 5 åring. En 10 åring klarer utmerket godt å ta vare på sin mobil. Så lenge ikke skolevakta kommer å rapper den ut av hendene på ham/henne.

''Som trolig må byttes ut etter 4 måneder fordi den tåler minimalt?''

Nemlig. Hvorfor skal ikke ansvarsfulle unger også få en mobil de kan ha lenge?

Skrevet

''nick jr har en Samsung til 350 kr. Om den forsvinner eller havner i en søledam, who cares. Jeg skjønner ikke foreldre som utstyrer småunger med tellefoner til flere tusen kroner.''

Da er kanskje nick jr normen for hvordan alle andre bør tenke, mener du? Jeg skjønner ikke hvorfor folk utstyrer småunger med telefoner som er crap, jeg vil at mine skal ha noe som fungerer godt over tid. Som er solid og enkel å bruke.

Tar du det som en personlig fornærmelse?

''Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer! Apple har ingen problemer!''

For det første: Oppfattelsen av hva som er problemer og ikke problemer er svært subjektiv. Fordi du har problemer med ditt Apple-produkt må du nok bare akseptere at andre ikke har problemer med sine.

Jeg valgte, og kommer igjen til å velge Apple - fordi jeg opplever produktene som problemfrie i forhold til mine femten år med PC. At du tar det som en personlig greie er nesten litt patetisk.

''Det oppsummerer ca det de har fortalt meg om Appleprodukter.''

Kanskje de virkelig opplever det slik?

''Ja, bortsett fra den Macen som harddisken brant på. Og den Macen som kjølevifta hyler som en stukken gris på. Og den Apple TV saken som ikke greier å synkronisere noe som helst.''

Er det en personlig seier for deg at folk har fått Apple-produkter med mandagsfeil? Tenner du i pur glede, og må ta deg en liten kjappis alene på badet når du tenker på det? JEG har aldri opplevd feil på et Apple-produkt, det betyr ikke at jeg nekter for at andre kan oppleve det annerledes. For meg er det MIN opplevelse som er det vesentlige, du må selvsagt gjerne ta akkurat det så ille opp som du bare vil.

''At de oppdaterer noe som er helt perfekt skjønner jeg ikke.''

Det er nok bare i din verden at ting er perfekt, dessverre. Programvaren til Apple har mangler som må rettes opp, på samme måte som f.eks programmer fra Microsoft eller Adobe. Selv Apple, enn så perfekte de er, greier ikke forutse alle problemer som kan dukke opp i fremtiden. Hvis du ser på det som en personlig seier, så vel bekomme. Du begynner å bli ganske så forutsigbar på dette. At du i det hele tatt greier få pressa inn noe om Apple i et innlegg som gjelder en mistet mobil fordi tråden er min, er i grunnen … igjen må jeg nok ty til et litt trasig ord … patetisk.

Haha, snakker du om at _jeg_ tar ting ille opp?????

At du jobber for Apple er helt klart. Å i det hele tatt antyde at det kan være Appleprodukter som ikke holder mål, forårsaker omtrent samme reaksjon fra deg som når man holder en Mohammedtegning opp foran en mullah.

Men altså, det å utstyre småungene med telefoner til flere tusen kroner skaper et press på alle andre barn og foreldre. Ved selvsyn så er det de foreldrene med enormt fokus på _ting_ som gjør dette. Hus, klær, hytte, dingser, etc, og dette gjennomfører de helt ned på småungestadiet.

Totalt unødvendig. Den Samsungen jr har er problemfri, og tåler å droppes i gulvet, eller ligge i en bag som slenges rundt om kring. Du har misforstått når du tror at dyrt = holdbart.

Hvorfor jeg gikk inn i denne tråden? Fordi jeg var sikker på at det dreide seg om en IPhone. Men det var "bare" en telefon til et par tusen det dreide seg om...

Patetisk? Hvem da?

Skrevet

"Det oppsummerer ca det de har fortalt meg om Appleprodukter. Ja, bortsett fra den Macen som harddisken brant på. Og den Macen som kjølevifta hyler som en stukken gris på. Og den Apple TV saken som ikke greier å synkronisere noe som helst."

Jeg begynner å lure på om du må melde deg på et PC kurs eller noe...nybegynnerkurs, feks.

Hvorfor det? Det er ikke min PC som har problemer, den har jeg bygget selv og har ikke hikket en eneste gang siden jeg slo den på.

Dvs, den var ikke særlig glad da jeg kjørte den over 4 GHz, men på 3,8 er den dønn stabil. Det er da ingen Makk!

Skrevet

Oppdatering: Kontaktlæreren fant igjen mobilen i dag, så da er alt i orden. Jeg skal likevel ta opp dette med hvorfor de tok fra guttungen mobilen ved første anledning ettersom jeg syns det var en overilt handling fra læreren som hadde vakt.

Av og til er det kanskje best å la være.

Skrevet

Som trolig må byttes ut etter 4 måneder fordi den tåler minimalt? Eller, investere i noe som er kvalitet. En 10 åring er ikke en 5 åring. En 10 åring klarer utmerket godt å ta vare på sin mobil. Så lenge ikke skolevakta kommer å rapper den ut av hendene på ham/henne.

''Som trolig må byttes ut etter 4 måneder fordi den tåler minimalt?''

Den må den neppe.

Skrevet

Haha, snakker du om at _jeg_ tar ting ille opp?????

At du jobber for Apple er helt klart. Å i det hele tatt antyde at det kan være Appleprodukter som ikke holder mål, forårsaker omtrent samme reaksjon fra deg som når man holder en Mohammedtegning opp foran en mullah.

Men altså, det å utstyre småungene med telefoner til flere tusen kroner skaper et press på alle andre barn og foreldre. Ved selvsyn så er det de foreldrene med enormt fokus på _ting_ som gjør dette. Hus, klær, hytte, dingser, etc, og dette gjennomfører de helt ned på småungestadiet.

Totalt unødvendig. Den Samsungen jr har er problemfri, og tåler å droppes i gulvet, eller ligge i en bag som slenges rundt om kring. Du har misforstått når du tror at dyrt = holdbart.

Hvorfor jeg gikk inn i denne tråden? Fordi jeg var sikker på at det dreide seg om en IPhone. Men det var "bare" en telefon til et par tusen det dreide seg om...

Patetisk? Hvem da?

''Men altså, det å utstyre småungene med telefoner til flere tusen kroner skaper et press på alle andre barn og foreldre. Ved selvsyn så er det de foreldrene med enormt fokus på _ting_ som gjør dette. Hus, klær, hytte, dingser, etc, og dette gjennomfører de helt ned på småungestadiet.''

Der kunne du nok ikke bomma mer. Utrolig hva du greier å vite om folk ved å lese noen innlegg på DOL.

''Totalt unødvendig. Den Samsungen jr har er problemfri, og tåler å droppes i gulvet, eller ligge i en bag som slenges rundt om kring. Du har misforstått når du tror at dyrt = holdbart.''

Så det har jeg misforstått? Du har kanskje misforstått når du tror det er det jeg sier?

''Hvorfor jeg gikk inn i denne tråden? Fordi jeg var sikker på at det dreide seg om en IPhone.''

Der har du deg og Apple-diskusjonene i et nøtteskall, kanskje? Hadde du i det hele tatt brydd deg med å finne ut hva det gjaldt, så hadde du også funnet ut at det dreide seg om en W995 guttungen har arvet etter faren. Men du bare tok ting for gitt og kastet deg usaklig og eplekjekt inn i en tråd som ikke dreide seg om Apple i det hele tatt - fordi det var jeg som var trådstarter.

Skrevet

Oppdatering: Kontaktlæreren fant igjen mobilen i dag, så da er alt i orden. Jeg skal likevel ta opp dette med hvorfor de tok fra guttungen mobilen ved første anledning ettersom jeg syns det var en overilt handling fra læreren som hadde vakt.

Jeg synes du virker mer overilt enn lærernet. Ringer mobilen til ungene mine i timen, må gjerne læreren knuse den.

Skrevet

''Men altså, det å utstyre småungene med telefoner til flere tusen kroner skaper et press på alle andre barn og foreldre. Ved selvsyn så er det de foreldrene med enormt fokus på _ting_ som gjør dette. Hus, klær, hytte, dingser, etc, og dette gjennomfører de helt ned på småungestadiet.''

Der kunne du nok ikke bomma mer. Utrolig hva du greier å vite om folk ved å lese noen innlegg på DOL.

''Totalt unødvendig. Den Samsungen jr har er problemfri, og tåler å droppes i gulvet, eller ligge i en bag som slenges rundt om kring. Du har misforstått når du tror at dyrt = holdbart.''

Så det har jeg misforstått? Du har kanskje misforstått når du tror det er det jeg sier?

''Hvorfor jeg gikk inn i denne tråden? Fordi jeg var sikker på at det dreide seg om en IPhone.''

Der har du deg og Apple-diskusjonene i et nøtteskall, kanskje? Hadde du i det hele tatt brydd deg med å finne ut hva det gjaldt, så hadde du også funnet ut at det dreide seg om en W995 guttungen har arvet etter faren. Men du bare tok ting for gitt og kastet deg usaklig og eplekjekt inn i en tråd som ikke dreide seg om Apple i det hele tatt - fordi det var jeg som var trådstarter.

''Jeg skjønner ikke hvorfor folk utstyrer småunger med telefoner som er crap''

''jeg vil at mine skal ha noe som fungerer godt over tid''

Samsung 350 kr er crap. Din 2000 kroners er gull. Finnes det noen andre måter å tolke det du sier på? Dyrt er bra, billig er dårlig?

Eller er det fordi det er et merke som ikke passer familien din?

Skrevet

''Jeg skjønner ikke hvorfor folk utstyrer småunger med telefoner som er crap''

''jeg vil at mine skal ha noe som fungerer godt over tid''

Samsung 350 kr er crap. Din 2000 kroners er gull. Finnes det noen andre måter å tolke det du sier på? Dyrt er bra, billig er dårlig?

Eller er det fordi det er et merke som ikke passer familien din?

Du er helt på bærtur, leser innlegg her som fandens bestemor leser bibelen. Men deg om det.

''Samsung 350 kr er crap. Din 2000 kroners er gull. Finnes det noen andre måter å tolke det du sier på? Dyrt er bra, billig er dårlig?''

Det er din TOLKNING av det jeg sier, ikke det jeg faktisk sier. Men at det finnes mye crap blant billigmobiler kan selv ikke du være så forstokka at du nekter for.

''Eller er det fordi det er et merke som ikke passer familien din?''

Siden du vet alt så godt, hvilke merker har jeg sagt passer familien min? Jeg sier jeg er Apple-bruker, men hva har jeg sagt om FAMILIEN min?

Igjen din tolkning, ikke noe jeg faktisk sier.

Nå skal jeg tolke litt, jeg også. Av en eller annen merkelig grunn tar du det som en personlig fornærmelse at jeg ikke plages med mine Apple-produkter og at Apple-brukere er mer enn gjennomsnittlig fornøyd med enhetene sine. Og du er sikkert aldri så lite sur fordi jeg sa til deg da du klagde på at iPad ikke takler Flash og ikke har USB-inngang at du neppe burde kjøpt en iPad i utgangspunktet. Siden du tydeligvis ikke visste hva du kjøpte. Det er ikke Apple sin feil at du har fått et produkt som for deg er ubrukelig, det er DIN feil.

Skrevet

Jeg synes du virker mer overilt enn lærernet. Ringer mobilen til ungene mine i timen, må gjerne læreren knuse den.

"Nå viser det seg at faren ringte med det samme gutten kom på skola, en halvtime før skolestart"

Lære seg å lese før man kommenterer?

Skrevet

Hvorfor det? Det er ikke min PC som har problemer, den har jeg bygget selv og har ikke hikket en eneste gang siden jeg slo den på.

Dvs, den var ikke særlig glad da jeg kjørte den over 4 GHz, men på 3,8 er den dønn stabil. Det er da ingen Makk!

Pms?

:-)

Skrevet

"Nå viser det seg at faren ringte med det samme gutten kom på skola, en halvtime før skolestart"

Det KAN av og til være lurt å lese mer enn ett innlegg i en lengre tråd før man hiver seg på, ja. ;)

Skrevet

''Ringer mobilen til ungene mine i timen, må gjerne læreren knuse den.''

Det kan læreren rett og slett ikke gjøre. Å begå hærværk mot andres eiendom er heldigvis ulovlig. Nå begynner det å bli noen år siden jeg jobba som lærer selv, men i alle å etterpå har jeg hatt unger i skolen. Og jeg vet meget godt hva lærere har lov til og ikke lov til sånn sett.

Skrevet

''Det er ikke min PC som har problemer, den har jeg bygget selv og har ikke hikket en eneste gang siden jeg slo den på. ''

Nå mente neppe XbellaX at det var PC'en din som trengte opplæring. :P

Skrevet

Det er jeg altså ikke enig i. Nå har sønnen min riktignok arvet mobilen etter faren sin som fikk seg iPhone i fjor, men jeg syns altså uansett at unger skal ha gode mobiler. I alle fall når de er ansvarsfulle som min yngste og ikke ødelegger eller roter vekk ting.

Andre må få mene det de vil om den saken, hva de "fint greier seg med" er tydeligvis noe man har forskjellig mening om. Nå håper jeg at du la merke til at jeg ikke betegnet uttalelsen din som tull eller svada selv om jeg er uenig. :P

Og uansett: 2000 kroner nedskrevet over to år kan neppe bli særlig mer enn de 350 kr nick ga for sin sønns mobil :-)

Skrevet

''Oppdatering: Kontaktlæreren fant igjen mobilen i dag, så da er alt i orden. Jeg skal likevel ta opp dette med hvorfor de tok fra guttungen mobilen ved første anledning ettersom jeg syns det var en overilt handling fra læreren som hadde vakt.''

Syntes heller du burde roe deg ned nå.

Skrevet

Jeg synes det er overdrevent å kreve at man skal lese flere kilometer med kjerringskvalder før man er ansett som sertifisert for å slenge inn en kommentar/ytring.

Skrevet

Og uansett: 2000 kroner nedskrevet over to år kan neppe bli særlig mer enn de 350 kr nick ga for sin sønns mobil :-)

Det tror ikke jeg heller. :) I tillegg var den arvet etter faren, ikke kjøpt til han. Ikke for at jeg syns det har så mye å si fra eller til. :D

Skrevet

''Oppdatering: Kontaktlæreren fant igjen mobilen i dag, så da er alt i orden. Jeg skal likevel ta opp dette med hvorfor de tok fra guttungen mobilen ved første anledning ettersom jeg syns det var en overilt handling fra læreren som hadde vakt.''

Syntes heller du burde roe deg ned nå.

Vet du, jeg syns ikke at det er i orden at lærerne er overivrige og begår urett mot elevene. Og det syns jeg de skal få tilbakemelding på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...