Gå til innhold

En eldre mann får brutt sine come-back-drømmer

Anbefalte innlegg

Gjest en betrakter

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Carl-I-Hagen-vred-etter-vraking-6698784.html

Uavhengig av parti, kan det betraktes som litt trist for personen selv. Et menneske som har hatt store forventninger om et come-back, som han har prøvd å få til på ulike måter, men mislykkes.

Det er jo naturlig at han ønsker et meningsfult verv, også i sin pensjonisttilværelse. Han har startet og ledet partiet mesteparten av sitt liv, og forventer nok at han fortsatt blir verdsatt. Men så kræsjer det med virkeligheten, han oppfatter ikke at hans tid der er forbi. Man kan si at han burde ha innsett det selv, og at han setter seg selv til hogg.

Jeg tenker, det hadde vært bedre for ham om han hadde laget seg helt andre planer for sin pensjonisttilværelse, enn et politisk come-back, så hadde han sluppet å få disse smellene. Jeg håper han klarer å skape seg et godt og meningsfullt liv for seg selv, de årene han har igjen.

Selv tilhører jeg venstrefløyen, så her er jeg bare en betrakter.

Fortsetter under...

Vi vet ingenting om hva som er sagt bak lukkede dører. For alt vi vet kan det ha blitt gitt løfter de har gått vekk fra i ettertid. Kanskje det er derfr han reagerte som han gjørde. Fyren får vel stelle livet sitt som han vil.

Altså, på et personlig plan er det klart det sikkert er vondt for ham at hans personlige popularitet i Oslo (hvor han ville bli ordfører) lå på ca halvdelen av SVs oppslutning, og at han ikke fikk "overta" plassen på Nobelkommiteen fra en person som har hatt den i årevis.

Samtidig, som man reder, slik ligger man. Han har valgt å kjøre det løpet han ønsket, og har aldri stått tilbake for å lage livet surt for andre.

Med vennlig hilsen

Hagen kan ikke akkurat sies å ha noe særlig gangsyn. Han virrer rundt i sin egen virkelighet der han på den ene siden er en lettrasist som har kommet med utallige utfall mot våre innvandrere, for deretter å tro at det skal vi alle glemme når han ønsker å bli en samlende ordfører i Oslo. Han er akkurat like uspiselig i rollen som medlem av fredspriskomiteen, der han skal vurdere utlendinger som er verdige denne prisen.

Han har gått ut på dato for lenge siden, det har alle, selv Eli skjønt. Bare ikke han selv.

Pinlig. Han kan dra tilbake til Spania der han regner seg som en velkommen ressurs for samfunnet. Kose seg med de nasjonale skattene som brunost og VG.

Vi vet ingenting om hva som er sagt bak lukkede dører. For alt vi vet kan det ha blitt gitt løfter de har gått vekk fra i ettertid. Kanskje det er derfr han reagerte som han gjørde. Fyren får vel stelle livet sitt som han vil.

''For alt vi vet kan det ha blitt gitt løfter de har gått vekk fra i ettertid.''

Ut fra det jeg leste forsto jeg det sånn at han hadde sendt et brev til Siv Jensen der han sa at han kunne tenke seg denne jobben når hun som har den nå er ferdig med sine to perioder. Hun ble imidlertid ansatt i nok en 6-årsperiode, antagelig var de veldig fornøyde med henne da. :o) Han ble ikke veldig fornøyd, men det ser ikke ut til at det var noen som helst automatikk eller selvfølge at han skulle få denne jobben.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...