Gå til innhold

Carl Ivar, da, er det mulig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• adhemar

8

• Sør

5

• laban

3

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Huff, bare patetisk.

Tror det er litt typisk for avgåtte toppledere, de forundres over at de ikke har samme inflytelse som før. Innflytelsen og respekten var ikke uavhengig av makten og posisjonen de hadde, slik de kanskje håpet. Å _kreve_ respekt blit bare patetisk.

Persille1365381127

Det mest fascinerende er at han fremhever at de skal velge den som er best kvalifisert, og så gjør de det. Og likevel kritiserer han at han ikke har blitt nominert/valgt når flere visste hvor mye han ville det.

Dersom alle de som fikk vite dette underveis hadde ment han var den beste kandidaten, så hadde de sagt, gjort eller endret på noe.

I stedet valgte de den de mener er best. Og det er selvfølgelig helt riktig. Det bør overgå hans lyst til å avslutte karrieren sin der, det er ikke egentlig så relevant for oss andre.

Annonse

Det mest fascinerende er at han fremhever at de skal velge den som er best kvalifisert, og så gjør de det. Og likevel kritiserer han at han ikke har blitt nominert/valgt når flere visste hvor mye han ville det.

Dersom alle de som fikk vite dette underveis hadde ment han var den beste kandidaten, så hadde de sagt, gjort eller endret på noe.

I stedet valgte de den de mener er best. Og det er selvfølgelig helt riktig. Det bør overgå hans lyst til å avslutte karrieren sin der, det er ikke egentlig så relevant for oss andre.

Det er jo litt festlig da, at Carl har lyst å avslutte med et noenlunde respektabelt verv, er i hans hode ensbetydende med at han burde få det.

Jaja, er vel ikke første gang Hagen får sin "dagdrøm knust".

Det han ikke skjønner, er at hans måte å være på passer bedre til å starte et "oppviglerparti" enn å være represenabt for noe som helst annet.

Gjest Hulderen

Han har store tanker om seg selv. Det er tydelig at Hagen mener at Ytterholm skulle trådt ut av en ærefull posisjon som hun ønsker å beholde, bare fordi han ønsker plassen selv. Og at han prøvde å få Siv Jensen til å presse bort Ytterholm for seg.

Man kan bare pekulere i hvor mange som har blitt presset ut på lignende måte fra før, når man ser hvor fornærmet han ble.

Men en ting fikk jeg ikke med meg hadde han virkelig lyst selv ? Syns han var litt difus akkurat der

Jeg mener å huske at Hagen hadde veldig lyst på ledervervet i Nobelkomiteen den gang Jagland ble utnevnt.

...eller var det at han hadde veldig lyst på stortingspresident vervet?

Eller kanskje begge deler?

Jaja, nevertheless - han ble verken eller!

Men en ting fikk jeg ikke med meg hadde han virkelig lyst selv ? Syns han var litt difus akkurat der

Diffus?

''- For to år siden underrettet jeg Siv Jensen om at jeg hadde et sterkt ønske og stor interesse for en plass i Nobelkomiteen når Inger Marie Ytterhorns to perioder var over. Jeg fikk et klart inntrykk av det skulle gå greit.''

http://www.dagbladet.no/2011/11/16/nyheter/carl_i_hagen/siv_jensen/politikk/frp-ledelsen/19041632/

Greit å få bekrefta det jeg har tenkt om ham i alle år....Er det dette man kaller stormannsgalskap? ;)

''Greit å få bekrefta det jeg har tenkt om ham i alle år....Er det dette man kaller stormannsgalskap? ;)''

Du kan så si.

Så en eller annen betegnet det som primadonnanykker i media i dag. Syns kanskje begge deler passer. :D

Greit å få bekrefta det jeg har tenkt om ham i alle år....Er det dette man kaller stormannsgalskap? ;)

Pinlig lesing, ja.

Greit nok at han kan føle seg dolket i ryggen, men måten han skriver på - at han føler seg fortjent til både dette og hint fordi han, Carl den Store, har gjort FrP til det det er... Nei, det blir bare pinlig.

Annonse

Jeg mener å huske at Hagen hadde veldig lyst på ledervervet i Nobelkomiteen den gang Jagland ble utnevnt.

...eller var det at han hadde veldig lyst på stortingspresident vervet?

Eller kanskje begge deler?

Jaja, nevertheless - han ble verken eller!

Stortingspresident :) var da han kom med sin berømmelige knust dagdrøm tale.

Diffus?

''- For to år siden underrettet jeg Siv Jensen om at jeg hadde et sterkt ønske og stor interesse for en plass i Nobelkomiteen når Inger Marie Ytterhorns to perioder var over. Jeg fikk et klart inntrykk av det skulle gå greit.''

http://www.dagbladet.no/2011/11/16/nyheter/carl_i_hagen/siv_jensen/politikk/frp-ledelsen/19041632/

Ja, jeg nileste brevet hans, men syns ikke han fremla noen punkter som indikerte at han ville ha vervet ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...