Gå til innhold

Trenger råd ang klesvsk

Anbefalte innlegg

Gjest Ingen husmor
Skrevet

Har en genser i 30% ull og 70% acryl. På vaskeanretningen står det at den skal vaskes på 30 grader, men ikke noe mer. Ville dere vasket den på 30 grader finvask eller 30 grader ull program?

Og en hvit kjole med sterke røde prikker. Ville dere vasket den sammen med hvitvask eller fargevask?

Skrevet

30 grader ull.

Hvit, separat.

Kan ikke tro at jeg kan svare på dette. Nå går hele image'en min til helsike.

Gjest Ingen husmor
Skrevet

30 grader ull.

Hvit, separat.

Kan ikke tro at jeg kan svare på dette. Nå går hele image'en min til helsike.

Takk for svar!

Imaget ift til hva da? Nicket ditt?!

Gjest tretti grader
Skrevet

Jeg tror ikke det spiller noen rolle om du vasker det på ull eller finvask så lenge det er max 30 grader og skånsom sentrifuge. Mitt ullprogram virker ikke, så jeg vasker alltid ull på finvask 30 grader. :-)

Skrevet

Hadde valgt ullvask på genseren, bare i tillfelle...

Kjolen ville jeg vasket alene...

Skrevet

Tror jeg ville vasket kjolen med hvitvask. Farger rødfargen av så blir vel kjolen uansett misfarget.

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg synes alltid det er et problem med plagg som er hvite kombinert med andre (sterke) farger. Jeg ender ofte opp med å vaske slikt alene, eller så blir de liggende nederst i skittentøyskurven i påvente av andre passende plagg å vaske dem sammen med.

Ullprogram bruker jeg sjelden eller aldri. Finvask 30 grader er like greit synes jeg.

Skrevet

Genser: 30 grader ullvask

Prikker: for seg selv en gang eller to, jeg pleier gjerne å legge ved et hvitt lommetørkle for å se om tingen farger av, det spiller liksom ingen rolle om lommetørkleet blir rosa. :o)

Skrevet

Tror jeg ville vasket kjolen med hvitvask. Farger rødfargen av så blir vel kjolen uansett misfarget.

''Tror jeg ville vasket kjolen med hvitvask. Farger rødfargen av så blir vel kjolen uansett misfarget.''

Det der stemmer ikke bestandig, det spørs vel på stoffet. Jeg tenkte det samme da jeg vasket et hvitt plagg med rødt mønster sammen med annet hvitt, med det resultat at det andre hvite ble lyserosa, mens det mønstrede plagget forble like hvitt.

Skrevet

''Tror jeg ville vasket kjolen med hvitvask. Farger rødfargen av så blir vel kjolen uansett misfarget.''

Det der stemmer ikke bestandig, det spørs vel på stoffet. Jeg tenkte det samme da jeg vasket et hvitt plagg med rødt mønster sammen med annet hvitt, med det resultat at det andre hvite ble lyserosa, mens det mønstrede plagget forble like hvitt.

Åja, der tok jeg visst feil :P

Gjest Ingen husmor
Skrevet

Jeg synes alltid det er et problem med plagg som er hvite kombinert med andre (sterke) farger. Jeg ender ofte opp med å vaske slikt alene, eller så blir de liggende nederst i skittentøyskurven i påvente av andre passende plagg å vaske dem sammen med.

Ullprogram bruker jeg sjelden eller aldri. Finvask 30 grader er like greit synes jeg.

''Ullprogram bruker jeg sjelden eller aldri. Finvask 30 grader er like greit synes jeg.''

Da tar jeg også sjansen på dette og heller bare drar litt i genseren etterpå om det skulle trenges. På ull programmet er jo klærne klissvåte når de kommer ut!

Skrevet

Ville valgt ullvask til genseren med ull.

Den prikkete ville jeg først valgt å vaske for seg, og med eddik i skyllevannet. Da vil du se om prikkene farger av, og så senere ville jeg nok vasket den med hvitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...