Gjest Ingen husmor Skrevet 16. november 2011 Skrevet 16. november 2011 Har en genser i 30% ull og 70% acryl. På vaskeanretningen står det at den skal vaskes på 30 grader, men ikke noe mer. Ville dere vasket den på 30 grader finvask eller 30 grader ull program? Og en hvit kjole med sterke røde prikker. Ville dere vasket den sammen med hvitvask eller fargevask? 0 Siter
nick Skrevet 16. november 2011 Skrevet 16. november 2011 30 grader ull. Hvit, separat. Kan ikke tro at jeg kan svare på dette. Nå går hele image'en min til helsike. 0 Siter
Gjest Ingen husmor Skrevet 16. november 2011 Skrevet 16. november 2011 30 grader ull. Hvit, separat. Kan ikke tro at jeg kan svare på dette. Nå går hele image'en min til helsike. Takk for svar! Imaget ift til hva da? Nicket ditt?! 0 Siter
Gjest tretti grader Skrevet 16. november 2011 Skrevet 16. november 2011 Jeg tror ikke det spiller noen rolle om du vasker det på ull eller finvask så lenge det er max 30 grader og skånsom sentrifuge. Mitt ullprogram virker ikke, så jeg vasker alltid ull på finvask 30 grader. :-) 0 Siter
Bookworm Skrevet 16. november 2011 Skrevet 16. november 2011 Hadde valgt ullvask på genseren, bare i tillfelle... Kjolen ville jeg vasket alene... 0 Siter
meg__123! Skrevet 16. november 2011 Skrevet 16. november 2011 Tror jeg ville vasket kjolen med hvitvask. Farger rødfargen av så blir vel kjolen uansett misfarget. 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 17. november 2011 Skrevet 17. november 2011 Jeg synes alltid det er et problem med plagg som er hvite kombinert med andre (sterke) farger. Jeg ender ofte opp med å vaske slikt alene, eller så blir de liggende nederst i skittentøyskurven i påvente av andre passende plagg å vaske dem sammen med. Ullprogram bruker jeg sjelden eller aldri. Finvask 30 grader er like greit synes jeg. 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. november 2011 Skrevet 17. november 2011 Genser: 30 grader ullvask Prikker: for seg selv en gang eller to, jeg pleier gjerne å legge ved et hvitt lommetørkle for å se om tingen farger av, det spiller liksom ingen rolle om lommetørkleet blir rosa. ) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 17. november 2011 Skrevet 17. november 2011 Tror jeg ville vasket kjolen med hvitvask. Farger rødfargen av så blir vel kjolen uansett misfarget. ''Tror jeg ville vasket kjolen med hvitvask. Farger rødfargen av så blir vel kjolen uansett misfarget.'' Det der stemmer ikke bestandig, det spørs vel på stoffet. Jeg tenkte det samme da jeg vasket et hvitt plagg med rødt mønster sammen med annet hvitt, med det resultat at det andre hvite ble lyserosa, mens det mønstrede plagget forble like hvitt. 0 Siter
meg__123! Skrevet 17. november 2011 Skrevet 17. november 2011 ''Tror jeg ville vasket kjolen med hvitvask. Farger rødfargen av så blir vel kjolen uansett misfarget.'' Det der stemmer ikke bestandig, det spørs vel på stoffet. Jeg tenkte det samme da jeg vasket et hvitt plagg med rødt mønster sammen med annet hvitt, med det resultat at det andre hvite ble lyserosa, mens det mønstrede plagget forble like hvitt. Åja, der tok jeg visst feil 0 Siter
Gjest Ingen husmor Skrevet 17. november 2011 Skrevet 17. november 2011 Jeg synes alltid det er et problem med plagg som er hvite kombinert med andre (sterke) farger. Jeg ender ofte opp med å vaske slikt alene, eller så blir de liggende nederst i skittentøyskurven i påvente av andre passende plagg å vaske dem sammen med. Ullprogram bruker jeg sjelden eller aldri. Finvask 30 grader er like greit synes jeg. ''Ullprogram bruker jeg sjelden eller aldri. Finvask 30 grader er like greit synes jeg.'' Da tar jeg også sjansen på dette og heller bare drar litt i genseren etterpå om det skulle trenges. På ull programmet er jo klærne klissvåte når de kommer ut! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 18. november 2011 Skrevet 18. november 2011 Ville valgt ullvask til genseren med ull. Den prikkete ville jeg først valgt å vaske for seg, og med eddik i skyllevannet. Da vil du se om prikkene farger av, og så senere ville jeg nok vasket den med hvitt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.