Gjest mor2girls Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Veslejenta på 1 år spiste kaviar på skiva i går. Etter måltidet så jeg hun hadde fått utslettlignende rødhet rundt munnen og litt over ene øyet, jeg tenkte straks det kunne være kaviaren. Storesøsteren har fått påvist allergi mot eggehvite. Begge har vært litt småplaget med atopisk eksem. Begge er veldig glad i makrell i tomat, men har ikke reagert på det. Til tross for eggeallergien har ikke storesøster fått utslett når hun har spist ting med egg i, men har for sikkerhetsskyld vært forsiktig med egg til begge. Hun på 1 år har ikke tatt allergitest, men er litt skeptisk til å gjennomføre en slik test på så små (både den man risper opp på armen og blodprøve)... at man heller prøver eliminasjon først? Nå er hun bare tidvis plaget og kun på haken. Storesøster har mer hatt det på hendene, men har siste tiden vært mye bedre, bortsett fra siste par dagene pga hun har vært ute og lekt i kulda. Så for å komme til poenget. Kan man være allergisk mot kaviar/fiskeegg, men tåle fiskekjøtt? Har prøvd å google det, men ser bare at fiskeallergi er sjeldent, men kan gi kraftig reaksjon, og som oftest reagerer man ikke så sterkt på fiskeegg... Kan det være at kaviaren er litt sterk (var den blå sterke kaviaren hun spiste, vanligvis bruker vi blandingskaviaren som er mildere, har ikke reagert på den før)... For sikkerhetsskyld vil jeg kutte helt ut kaviar nå en stund og se an... og så kanskje prøve forsiktig med den milde kaviaren? Har nemlig en mistanke om at det ikke var kaviaren i seg selv, men at det var den sterke kaviaren, den er jo litt "etsende" å få på huden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372378-allergi-mot-kaviar/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.