cobra2 Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 hei. jeg lurer lit på hvordan en best kan gjøre det med matinntak for å få best mulig utbytte av treningene mine. jeg trener kampsport 3 ganger i uken og styrke på overkroppen 3 ganger i uken desse treningene varer ca. 2 - 2.5 timer hver gang. jeg har et mål om å presse meg ned i en lavere vektklasse for å bedre kunne konkurere innen kampsport så jeg må nok ned noen kilo. samtidig skulle det vert ønskelig å få økt styrken i overkroppen og strammet opp litt rundt livet. lurer også litt på dette med beinhinnebetennelse for jeg har en mistanke om at eg har pådratt meg det.hva er de vanlige symptomene og hva skal jeg gjøre for å hele det eventuelt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 cobra2. Ved å legge litt kondisjonstrening til det andre, vil du øke forbrenningen endel. Husk også at ved 5 måltider om dagen har du en større forbrenning enn om du fordeler samme matmengde på 3 måltider. På den annen side ved å redusere matinntaket er det lettere å få skader og overbelastning enn ellers. Dette skyldes at muskulatur med lite glycogen (karbohydrater) fungerer dårlig ved trening. Ved så lange treningsøkter som du beskriver, er det lett å få diverse overbelastningsproblemer. Varier treningen mer og skån de områdene av kroppen som "protesterer" inntil bedring. Is på vond muskulatur og beinhinner etter trening er også godt råd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.