Gå til innhold

Overdramatisering?

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Da er det noe galt med vedkommende, alternativt forholdet hun lever i.

Jeg har aldri fått noen klager, og jeg skjønner ærlig talt ikke at dette kan være et problem. Om jeg skulle ta med ei one night stand hjem, og så starte runde nummer to etter at hun hadde sovnet, da ville det vært et overgrep.

Ikke når men lever i et forhold.

''Jeg har aldri fått noen klager, og jeg skjønner ærlig talt ikke at dette kan være et problem''

Det er jeg enig med deg i under normale omstendigheter.

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nick

9

• PieLill

5

• Bookworm

3

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Hulderen
Skrevet

Da er det noe galt med vedkommende, alternativt forholdet hun lever i.

Jeg har aldri fått noen klager, og jeg skjønner ærlig talt ikke at dette kan være et problem. Om jeg skulle ta med ei one night stand hjem, og så starte runde nummer to etter at hun hadde sovnet, da ville det vært et overgrep.

Ikke når men lever i et forhold.

Det kommer vel an på om man vet at partneren er glad i sex eller ikke. Og hvor lettantennelig den sovende er, eventuelt hvor velutstyrt den angripende er. Er hun tørr og han stor, så er det ikke moro å våkne av at noen peiser på så man blir sår. Men skjer det forsiktig så hun rekker å bli kåt i søvne, er det bare deilig.

Skrevet

''må en bare finne seg i at partneren hele tilden er vill og gal etter en ''

Partneren må faktisk finne seg i å holde seg unna når en er nyoperert og full av smerter. Hva slags glede har en mann av å ligge med en dame som opplever det som en lidelse?

''Hva slags glede har en mann av å ligge med en dame som opplever det som en lidelse?''Svaret på det er avhengig av hvor selvopptatt og egoistisk man er.

mvh

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Men den er ikke helt stiv nå. Er litt lei av å "kjempe" mot systemet for det er jo alltid noe. Er så lei...

Men det er bra du får fysioterapeut og gjør øvelser, da blir det sikkert bra. Masse lykke til :-)

''Men den er ikke helt stiv nå. Er litt lei av å "kjempe" mot systemet for det er jo alltid noe. Er så lei.''

Nei, jeg skjønner at du ikke helt stiv nå så mange år etterpå, men foten din er ikke bra og du kan til og med se det på skoene.

Oppsøk en advokat som kan kjempe for deg. Du kommer sannsynligvis ikke videre på egen hånd.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Hva slags glede har en mann av å ligge med en dame som opplever det som en lidelse?''Svaret på det er avhengig av hvor selvopptatt og egoistisk man er.

mvh

Enig!

Skrevet

Det kommer vel an på om man vet at partneren er glad i sex eller ikke. Og hvor lettantennelig den sovende er, eventuelt hvor velutstyrt den angripende er. Er hun tørr og han stor, så er det ikke moro å våkne av at noen peiser på så man blir sår. Men skjer det forsiktig så hun rekker å bli kåt i søvne, er det bare deilig.

Jeg er litt farget av at jeg aldri har vært sammen med jenter som ikke vil ha sex hele tiden. Jeg tror det der med jenter og manglende sexlyst er en myte. Dere blir jo "verre" og "verre" med årene.

Gjest Hulderen
Skrevet

Jeg er litt farget av at jeg aldri har vært sammen med jenter som ikke vil ha sex hele tiden. Jeg tror det der med jenter og manglende sexlyst er en myte. Dere blir jo "verre" og "verre" med årene.

Jepp, du er nok litt farget ;-)

Mange kvinner er glade i sex, men det gjelder slett ikke alle. Det at kvinner skal bli mer og mer glad i sex med alderen, tror jeg er en myte, på samme måte som det er en myte at menn vil ha mest sex som 18-åringer og at det deretter dabber av med årene. FOr begge kjønn gjelder det vel at man er mest kanin i starten av et forhold og så roer seg når man har vært sammen noen år.

Skrevet

Jeg ligger tynt an siden jeg av og til bare lurer den inn når Sheila sover. Det er en selvfølgelig rett jeg har. Hvilke forhold lever folk i dersom man må spørre pent om man kan få seg noe?

Skal jeg bli fornærmet dersom hun trer seg nedpå en nattereksjon?

''Det er en selvfølgelig rett jeg har.''

Det er det faen meg ikke! For en forferdelig holdning du har...

Når det er sagt, at du sniker den inn om natta har jeg ingen fordommer, hun vet at det skjer og har da vel sannsynligvis ikke nektet deg dette, da er det selvfølgelig helt ok... men noen selvfølgelig rett til å ta henne når og hvor som helst, har du overhodet ikke!

Skrevet

Jeg så programmet - jeg konkluderte med at det var noe grunnleggende galt i forholdet. At mannen i det hele tatt kunne tro at hun orket å ha sex den kvelden er ille nok, at han spør og ikke tar et nei for et nei, enda verre - og at hun til slutt bare gir etter og sprer beina er det verste!

At hun fem (?) år senere fortsatt har problemer og traumer angående dette tyder på en ekstrem dårlig kommunikasjon paret imellom - og jeg kan ikke skjønne at disse har det bra i et forhold sammen i det hele tatt.

Skrevet

Var ikke flere faktorer, jo at mannen var sex-avhengig. Hun var jo så traumatisert og hadde båret på det i fem år, hun var et offer sa Dr.Phil. Mange som har blitt voldtatt da etter den malen, er jo helt forkastelig og et hån mot de som virkelig har blitt voldtatt.

''Mange som har blitt voldtatt da etter den malen, er jo helt forkastelig og et hån mot de som virkelig har blitt voldtatt.''

Og å si at man har knekt en finger er en hån mot dem som har hatt et komplisert beinbrudd. Dessuten er å si man er syk når man har en vanlig influensa en hån mot dem som har kreft.

Hva skal vi egentlig med en konkuranse om hvem som har det verst? Vil det ikke funke bedre å respektere den enkeltes opplevelse?

mvh

Skrevet

''Det er en selvfølgelig rett jeg har.''

Det er det faen meg ikke! For en forferdelig holdning du har...

Når det er sagt, at du sniker den inn om natta har jeg ingen fordommer, hun vet at det skjer og har da vel sannsynligvis ikke nektet deg dette, da er det selvfølgelig helt ok... men noen selvfølgelig rett til å ta henne når og hvor som helst, har du overhodet ikke!

Selvfølgelig har jeg det. Og hun har selvfølgelig rett til å si nei, men akkurat det har jeg aldri opplevd.

Hun har like selvfølgelig råderett over min kropp. Vi skal da ikke sende søknad i tre eksemplarer bare for å klø litt på hverandre.

Skrevet

Enig!

Men mannen sa at hun ikke strittet imot, hun sa kroppen låste seg. Han mente det var ikke voldtekt for hun strittet ikke imot og kjempet ikke. Det var iallefall en "mild" voldtekt som de overdramatiserte, mener jeg. Hvordan kan en få "traumer" av noe sånt?

''Hvordan kan en få "traumer" av noe sånt?''

Kanskje det ikke var "selve sexen" hun reagerer på, men det at han ikke tok hensyn til henne men maste seg (i to timer?) til sex i en situasjon der han burde skjønne at dette ikke var ønsket? Følelsen av å bli sviktet av en som står deg nære, osv?

Jeg så ikke programmet, bare for å ha sagt det.

Skrevet

Selvfølgelig har jeg det. Og hun har selvfølgelig rett til å si nei, men akkurat det har jeg aldri opplevd.

Hun har like selvfølgelig råderett over min kropp. Vi skal da ikke sende søknad i tre eksemplarer bare for å klø litt på hverandre.

''Vi skal da ikke sende søknad i tre eksemplarer bare for å klø litt på hverandre.''

Jeg tror ihvertfall at man ville hatt store problemer med å få ektefellen dømt for _beføling_. Det som ville vært uakseptabel beføling fra 'fremmede' må vel kategoriseres som helt akseptabel "prøve seg" på en man har et forhold til.

Men selvsagt er voldtekt og uønsket seksuell adferd fullt mulig også i et forhold.

Det at man begynner å ha sex med partneren uten at den er helt våken faller ikke nødvendigvis inn i voldtektskategorien, da partene kan være vel inneforstått med at dette er en helt normal og ønskelig måte å starte sex på.

Et tilfelle der en av partene må mase/presse seg til å få ta seg til rette er kanskje ikke straffbart, men svært ofte uakseptabelt og noe som neppe tas som et kompliment av den som blir utsatt for maset/presset.

Gjest Dr.Phil- i dag
Skrevet

''Mange som har blitt voldtatt da etter den malen, er jo helt forkastelig og et hån mot de som virkelig har blitt voldtatt.''

Og å si at man har knekt en finger er en hån mot dem som har hatt et komplisert beinbrudd. Dessuten er å si man er syk når man har en vanlig influensa en hån mot dem som har kreft.

Hva skal vi egentlig med en konkuranse om hvem som har det verst? Vil det ikke funke bedre å respektere den enkeltes opplevelse?

mvh

''Vil det ikke funke bedre å respektere den enkeltes opplevelse?''

Jo. Unskyld.

Gjest Dr.Phil- i dag
Skrevet

''Hvordan kan en få "traumer" av noe sånt?''

Kanskje det ikke var "selve sexen" hun reagerer på, men det at han ikke tok hensyn til henne men maste seg (i to timer?) til sex i en situasjon der han burde skjønne at dette ikke var ønsket? Følelsen av å bli sviktet av en som står deg nære, osv?

Jeg så ikke programmet, bare for å ha sagt det.

''Følelsen av å bli sviktet av en som står deg nære, osv?''

Selvfølgelig, det må være vondt.

Gjest Dr.Phil- i dag
Skrevet

Jeg så programmet - jeg konkluderte med at det var noe grunnleggende galt i forholdet. At mannen i det hele tatt kunne tro at hun orket å ha sex den kvelden er ille nok, at han spør og ikke tar et nei for et nei, enda verre - og at hun til slutt bare gir etter og sprer beina er det verste!

At hun fem (?) år senere fortsatt har problemer og traumer angående dette tyder på en ekstrem dårlig kommunikasjon paret imellom - og jeg kan ikke skjønne at disse har det bra i et forhold sammen i det hele tatt.

Sant. Var ikke meningen å bagatellisere det. Ligger nok mer bak.

Skrevet

Enig!

Men mannen sa at hun ikke strittet imot, hun sa kroppen låste seg. Han mente det var ikke voldtekt for hun strittet ikke imot og kjempet ikke. Det var iallefall en "mild" voldtekt som de overdramatiserte, mener jeg. Hvordan kan en få "traumer" av noe sånt?

''Det var iallefall en "mild" voldtekt som de overdramatiserte, mener jeg. Hvordan kan en få "traumer" av noe sånt?''

Han tok seg hensynsløst til rette på hennes kropp mot hennes vilje når hun var i en svært sårbar situasjon. Det ble gjort av den som i stedet burde vist henne den ytterste respekt og omtanke.

Hun klarte ikke å sette grenser, men lot det skje.

Hendelsen må settes i en kontekst der han var sexavhengig og tydeligvis svært egoistisk og umettelig i sin seksuelle framferd.

mvh

Skrevet

''Og hun har selvfølgelig rett til å si nei, men akkurat det har jeg aldri opplevd.''

Jeg så du nevnte et annet sted i tråden at du nok er farget av nettopp dette, og derfor innser jeg at det kan være vanskelig for deg å sette deg inn i en situasjon hvor det faktisk er slik at damen av diverse grunner sier nei.

Skrevet

Det er da en kompliment!

Du kjenner meg såpass her inne fra at du vet at jeg elsker at kjæresten viser at han har lyst på meg (det er det beste jeg vet!), men hadde han begynt å mase på den måten mannen til denne dama gjorde om jeg lå der groggy av medisiner og med nyoperert fot så hadde han røket temmelig kjapt ut av døra!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...