Gå til innhold

Kresne gjester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et vennepar vi gjerne vil invitere på middag, men når vi skulle legge planer kommer det fram at de er ekstremt kresne. Barnslig kresne: De spiser tilnærmet ikke grønnsaker og liker ikke sauser. På spørsmål om hva de orker å spise, så er det eneste forslaget spaghetti bolognese (men da må vi SILE sausen, så den ikke har noen biter) eller spaghetti carbonara, men da kun med vanlig ost.

Jeg er glad i å lage mat til gjester, men dette vet jeg jammen meg ikke om jeg gidder. Jeg vurderer å bare bestille mat den dagen, så kan de få akkurat så kjedelig middag som de ønsker seg.

Hva hadde dere gjort?

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

16

• Lillemus

11

• Katt-ja

7

• nitty-gritty

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dette var en nøtt. Jeg ville vært fristet til å bestille noe take-away mat etter deres instruksjoner.

Kanskje du kan foreslå at dere lager mat sammen, så kan dere komme frem til en passende meny på mail på forhånd? Å kokkelere sammen på kjøkkenet kan være veldig hyggelig, og da kan de påvirke at de får det som det vil. Og litt god vin gjør jo underverker uansett :-).

Skrevet

Jeg hadde muligens gjort det jeg gjorde når jeg inviterte søsteren min mens vi begge hadde småbarn: Kokt spaghetti og servert diverse tilbehør separat - kjøttsaus, kjøttboller, ost, grønnsaker og ketchup. Men jeg er glad i pastaretter selv og ikke så nøye på det.

Evt. bestilt noe dersom det var enklere å tilfredsstille begge parter på den måten - eller invitert til et annet måltid.

Skrevet

Herregud, flaut (for dem). Du kan be dem med ut på restaurant og bestille barnemeny.

Skrevet

Dette var en nøtt. Jeg ville vært fristet til å bestille noe take-away mat etter deres instruksjoner.

Kanskje du kan foreslå at dere lager mat sammen, så kan dere komme frem til en passende meny på mail på forhånd? Å kokkelere sammen på kjøkkenet kan være veldig hyggelig, og da kan de påvirke at de får det som det vil. Og litt god vin gjør jo underverker uansett :-).

Vet du, jeg tror ikke jeg orker å lage mat sammen med noen som helst bare vil ha pølser og pommes frites ;)

Take-out er min løsning, men samboer virket litt lei seg for det - han er så stolt over kokkeleringen min. Men jeg kan ikke skjønne hva jeg kan lage som er greit nok for disse.

Det eneste jeg kommer på er å lage en god bolognese, så kjøre den i blender til den er helt glatt, og lage kjøttboller til. Da blir det allikevel hjemmelaget og smakfullt, men barnevennlig.

Nei, det var urettferdig å si. Selv ungene spiser jo grønnsaker og ting med biter ;)

Skrevet

Herregud, flaut (for dem). Du kan be dem med ut på restaurant og bestille barnemeny.

Ja, det var skikkelig kleint. Tror samboer kommenterte litt skarpt at det hørtes noe barnslig ut og mannen i forholdet ble irritert. Så stemningen rundt denne middagen er ikke den beste akkurat nå...

Skrevet

Jeg hadde muligens gjort det jeg gjorde når jeg inviterte søsteren min mens vi begge hadde småbarn: Kokt spaghetti og servert diverse tilbehør separat - kjøttsaus, kjøttboller, ost, grønnsaker og ketchup. Men jeg er glad i pastaretter selv og ikke så nøye på det.

Evt. bestilt noe dersom det var enklere å tilfredsstille begge parter på den måten - eller invitert til et annet måltid.

Haha, uff. Lage mat som om man har med kresne barn å gjøre og la de spise pasta med hvitost og ketchup?

Jeg tror vi må gå for å bestille mat eller spise ute, ja. Med mindre forslaget jeg gir i svaret til Elextra høres ok ut?

Skrevet

Himmel og hav. Kjøp en ferdigpizza til dem og lag noe ordentlig godt som dufter himmelsk til dere selv? *ondskapsfull*

Skrevet

Vet du, jeg tror ikke jeg orker å lage mat sammen med noen som helst bare vil ha pølser og pommes frites ;)

Take-out er min løsning, men samboer virket litt lei seg for det - han er så stolt over kokkeleringen min. Men jeg kan ikke skjønne hva jeg kan lage som er greit nok for disse.

Det eneste jeg kommer på er å lage en god bolognese, så kjøre den i blender til den er helt glatt, og lage kjøttboller til. Da blir det allikevel hjemmelaget og smakfullt, men barnevennlig.

Nei, det var urettferdig å si. Selv ungene spiser jo grønnsaker og ting med biter ;)

''Det eneste jeg kommer på er å lage en god bolognese, så kjøre den i blender til den er helt glatt, og lage kjøttboller til. Da blir det allikevel hjemmelaget og smakfullt, men barnevennlig.''

Ja, det vil jo være en løsning alle parter, om enn aller best for gjestene ;). Men en god hjemmelaget pasta bolognaise skal man jo ikke kimse av :-). Kanskje dere kan ha en grønn salat ved siden av også, så blir det jo absolutt et komplett måltid.

Skrevet

Jeg hadde sagt at jeg lagde det og det. Vil de ikke spise det finnes det noen muligheter: Å komme og spise det som er der eller ta med egen mat. ELLER holde seg hjemme, eventuelt spise før de kommer.

Man diller ikke med voksne folk!

Skrevet

Ja, det var skikkelig kleint. Tror samboer kommenterte litt skarpt at det hørtes noe barnslig ut og mannen i forholdet ble irritert. Så stemningen rundt denne middagen er ikke den beste akkurat nå...

Da hadde jeg gitt fa*en og invitert de på kaffe. :D

Skrevet

Leste litt kjapt i svingen, trodde dere skulle invitere flere, ikke bare dette paret. :D

Skrevet

Leste litt kjapt i svingen, trodde dere skulle invitere flere, ikke bare dette paret. :D

Haha, kanskje det er løsningen ;) Da slipper jeg å ta slik hensyn.

Skrevet

Jeg hadde sagt at jeg lagde det og det. Vil de ikke spise det finnes det noen muligheter: Å komme og spise det som er der eller ta med egen mat. ELLER holde seg hjemme, eventuelt spise før de kommer.

Man diller ikke med voksne folk!

''Å komme og spise det som er der eller ta med egen mat. ELLER holde seg hjemme, eventuelt spise før de kommer.''

Jeg er helt enig. Blir man buden bort i middag så spiser man det man får servert. Det hender jo det er ting man ikke er så begeistret for, men da lar man være å spise akkurat de tingene, det er vel heller sjeldent at man ikke liker noe som helst av det som står på bordet.

Jeg hadde nok ikke spist noe særlig om jeg hadde fått servert smalahovud må jeg innrømme, men da vil jeg tro det hadde kommet frem på en eller annen måte i invitasjonen. :o)

Skrevet

Haha, uff. Lage mat som om man har med kresne barn å gjøre og la de spise pasta med hvitost og ketchup?

Jeg tror vi må gå for å bestille mat eller spise ute, ja. Med mindre forslaget jeg gir i svaret til Elextra høres ok ut?

Jeg synes det høres greit ut med kjøttsaus uten biter og kjøttboller til, ja. Det blir ikke så veldig forskjellig fra det jeg så for meg - men selvfølgelig litt mer voksent.

Skrevet

Da hadde jeg gitt fa*en og invitert de på kaffe. :D

De drikker sikkert ikke kaffe. Men hva med Solo og boller (uten rosiner)?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Så stemningen rundt denne middagen er ikke den beste akkurat nå''

De fortjener ikke å bli bedt på middag. Det høres ut som det er en rett de kan spise og det skal til og med tilberedes på deres måte. Nei, ta dem med ut Mc Donalds.

Skrevet

Jeg hadde IKKE laget middag til dem. Bestill pizza eller annen mat så får de velge selv. Og det hadde blitt siste gangen jeg hadde invitert på middag tror jeg. Hehe. Neste gang hadde treffet blitt i en annen sammenheng.

Skrevet

SILE SAUSEN???

Herregud, er dette voksne menesker?

Jeg tror jeg hadde servert en hjemmelaga lasagne med salat ved siden av. Det kan vel umulig være voksne som ikke spiser det?

Jeg pleier forresten å bruke Gordon Ramsay sin oppskrift. Den bolognesesausen han lager, bruker jeg ofte som pastasaus, og den er kjempegod.

Men hadde de spist takeaway, da? Og hva slags? Det er jo en smal sak å lage kjempegod italiensk pizza (pizza margarita til de sære!) eller en thaicurry. Men det siste er vel noe særingene knapt ville vurdert å ta i med pølseklype engang...?

Skrevet

SILE SAUSEN???

Herregud, er dette voksne menesker?

Jeg tror jeg hadde servert en hjemmelaga lasagne med salat ved siden av. Det kan vel umulig være voksne som ikke spiser det?

Jeg pleier forresten å bruke Gordon Ramsay sin oppskrift. Den bolognesesausen han lager, bruker jeg ofte som pastasaus, og den er kjempegod.

Men hadde de spist takeaway, da? Og hva slags? Det er jo en smal sak å lage kjempegod italiensk pizza (pizza margarita til de sære!) eller en thaicurry. Men det siste er vel noe særingene knapt ville vurdert å ta i med pølseklype engang...?

Haha, jeg vet... De er nesten 30 år gamle.

Kom nettopp på at de ikke spiser løk heller, så det utelukker en god del barnevennlig også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...