Gå til innhold

Kresne gjester

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

16

• Lillemus

11

• Katt-ja

7

• nitty-gritty

6

Mest aktive i denne tråden

Hvis jeg selv inviterer folk på middag som jeg vet er kresne, så ville jeg selvfølgelig lage noe de liker. Noe helt annet er det hvis folk dropper inn uanmeldt, da får de ta til takke med det vi måtte ha.

Er det vanlig at folk dropper inn på middag uanmeldt??

Annonse

Haha, jeg vet... De er nesten 30 år gamle.

Kom nettopp på at de ikke spiser løk heller, så det utelukker en god del barnevennlig også.

''Kom nettopp på at de ikke spiser løk heller, så det utelukker en god del barnevennlig også.''

Er løk barnevennlig? Trodde mange barn ikke likte løk... (mine gjorde, altså, men...)

Å, så festlig! Slike gjester er jo selve ønskedrømmen.

Nei, hva ville jeg gjort? Jeg tror jeg hadde bedt om en detaljert oppskrift på noe de liker, og gått for det. Og så ville jeg ikke bedt dem på mat hjemme flere ganger, men heller satset på å treffes på restaurant heretter:)

Haha, sier de faktisk dette? Jeg hadde ikke dratt noen steder dersom jeg var så sær.

Nå har vi et vennepar der gubben har startet lavkarbo (som halve Norge også har gjort). Jeg har gitt han beskjed om at noen middag kan han glemme dersom han ikke kan spise vanlig mat. Hva skal jeg ellers servere han? En kjøttbit med bacon?

Jeg er ikke noen spisested for spesielt interesserte, og kommer du hit så eter du det du får.

Lag noe de liker.... Selv spiser jeg alt, men jeg har ei venninne som sliter fryktelig med matinntaket. Hun er forferdelig sær i matveien, og greier rett og slett ikke spise annet enn bestemte typer mat. Klart hun vil! Hun er kjempeflau over seg selv, men det går bare ikke an å tvinge seg selv til å spise mat dersom man er av den meget kresne typen...

Lag noe enkelt og greit, og se på det som en fordel at du slipper å bruke masse tid på matlagingen;) Og husk - de kommer ikke for middagens skyld, men fordi de ønsker å besøke deg :)

Annonse

''Kom nettopp på at de ikke spiser løk heller, så det utelukker en god del barnevennlig også.''

Er løk barnevennlig? Trodde mange barn ikke likte løk... (mine gjorde, altså, men...)

''Er løk barnevennlig? Trodde mange barn ikke likte løk...''

Min eldste knasker gjerne rå løk, men om han finner en løkbit i pastasausen plukker han den ut og rynker på nesa...

Å, så festlig! Slike gjester er jo selve ønskedrømmen.

Nei, hva ville jeg gjort? Jeg tror jeg hadde bedt om en detaljert oppskrift på noe de liker, og gått for det. Og så ville jeg ikke bedt dem på mat hjemme flere ganger, men heller satset på å treffes på restaurant heretter:)

''Og så ville jeg ikke bedt dem på mat hjemme flere ganger, men heller satset på å treffes på restaurant heretter:)''

Om de i tillegg er av typen som ødelegger hyggelige måltider med fisling med maten og klaging på det meste, tror jeg neppe jeg ville brukt tid og penger på å spise på resturant med dem.

mvh

Haha, sier de faktisk dette? Jeg hadde ikke dratt noen steder dersom jeg var så sær.

Nå har vi et vennepar der gubben har startet lavkarbo (som halve Norge også har gjort). Jeg har gitt han beskjed om at noen middag kan han glemme dersom han ikke kan spise vanlig mat. Hva skal jeg ellers servere han? En kjøttbit med bacon?

Jeg er ikke noen spisested for spesielt interesserte, og kommer du hit så eter du det du får.

Jeg spiser det jeg får.

''Å komme og spise det som er der eller ta med egen mat. ELLER holde seg hjemme, eventuelt spise før de kommer.''

Jeg er helt enig. Blir man buden bort i middag så spiser man det man får servert. Det hender jo det er ting man ikke er så begeistret for, men da lar man være å spise akkurat de tingene, det er vel heller sjeldent at man ikke liker noe som helst av det som står på bordet.

Jeg hadde nok ikke spist noe særlig om jeg hadde fått servert smalahovud må jeg innrømme, men da vil jeg tro det hadde kommet frem på en eller annen måte i invitasjonen. :o)

''Jeg er helt enig. Blir man buden bort i middag så spiser man det man får servert. Det hender jo det er ting man ikke er så begeistret for, men da lar man være å spise akkurat de tingene, det er vel heller sjeldent at man ikke liker noe som helst av det som står på bordet.''

Jeg hater tanken på lutefisk, selv lukta gjør meg kvalm. Men hadde jeg blitt bedt på det så hadde jeg dratt likevel - og spist tilbehøret. :D

''Jeg hadde nok ikke spist noe særlig om jeg hadde fått servert smalahovud må jeg innrømme, men da vil jeg tro det hadde kommet frem på en eller annen måte i invitasjonen. :o)''

Er noe med det beste som finnes. Liker du pinnekjøtt, så liker du smalahove. Men det ser ikke noe særlig ut, det skal jeg innrømme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...