Gå til innhold

Kresne gjester

Anbefalte innlegg

Haha, sier de faktisk dette? Jeg hadde ikke dratt noen steder dersom jeg var så sær.

Nå har vi et vennepar der gubben har startet lavkarbo (som halve Norge også har gjort). Jeg har gitt han beskjed om at noen middag kan han glemme dersom han ikke kan spise vanlig mat. Hva skal jeg ellers servere han? En kjøttbit med bacon?

Jeg er ikke noen spisested for spesielt interesserte, og kommer du hit så eter du det du får.

Er man på lavkarbo så er jo middag det enkleste man kan servere han (mye verre med brødmåltider eller kake!). Han kan spise kjøtt og grønnsaker men bare la være å forsyne seg med ris, poteter og saus.

Fortsetter under...

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

16

• Lillemus

11

• Katt-ja

7

• nitty-gritty

6

Mest aktive i denne tråden

Vet du, jeg tror ikke jeg orker å lage mat sammen med noen som helst bare vil ha pølser og pommes frites ;)

Take-out er min løsning, men samboer virket litt lei seg for det - han er så stolt over kokkeleringen min. Men jeg kan ikke skjønne hva jeg kan lage som er greit nok for disse.

Det eneste jeg kommer på er å lage en god bolognese, så kjøre den i blender til den er helt glatt, og lage kjøttboller til. Da blir det allikevel hjemmelaget og smakfullt, men barnevennlig.

Nei, det var urettferdig å si. Selv ungene spiser jo grønnsaker og ting med biter ;)

''Det eneste jeg kommer på er å lage en god bolognese, så kjøre den i blender til den er helt glatt, og lage kjøttboller til. Da blir det allikevel hjemmelaget og smakfullt, men barnevennlig.''

Støttes. Og selvsagt ikke blande kjøttboller og saus men la hver enkelt blande selv på tallerkenen...

''Jeg er helt enig. Blir man buden bort i middag så spiser man det man får servert. Det hender jo det er ting man ikke er så begeistret for, men da lar man være å spise akkurat de tingene, det er vel heller sjeldent at man ikke liker noe som helst av det som står på bordet.''

Jeg hater tanken på lutefisk, selv lukta gjør meg kvalm. Men hadde jeg blitt bedt på det så hadde jeg dratt likevel - og spist tilbehøret. :D

''Jeg hadde nok ikke spist noe særlig om jeg hadde fått servert smalahovud må jeg innrømme, men da vil jeg tro det hadde kommet frem på en eller annen måte i invitasjonen. :o)''

Er noe med det beste som finnes. Liker du pinnekjøtt, så liker du smalahove. Men det ser ikke noe særlig ut, det skal jeg innrømme.

''Er noe med det beste som finnes. Liker du pinnekjøtt, så liker du smalahove. Men det ser ikke noe særlig ut, det skal jeg innrømme.''

Det hadde kanskje vært interessant å smake, men jeg hadde ikke smakt på øynene - der går grensa! :o) Pinnekjøtt skjønner jeg meg overhode ikke på, at det skal være festmat er langt utenfor min fatteevne. :o)

Annonse

''Er noe med det beste som finnes. Liker du pinnekjøtt, så liker du smalahove. Men det ser ikke noe særlig ut, det skal jeg innrømme.''

Det hadde kanskje vært interessant å smake, men jeg hadde ikke smakt på øynene - der går grensa! :o) Pinnekjøtt skjønner jeg meg overhode ikke på, at det skal være festmat er langt utenfor min fatteevne. :o)

''Pinnekjøtt skjønner jeg meg overhode ikke på, at det skal være festmat er langt utenfor min fatteevne. :o)''

Det er som med multer - hadde det vært billig hadde det ikke vært så populært ;-)

''Pinnekjøtt skjønner jeg meg overhode ikke på, at det skal være festmat er langt utenfor min fatteevne. :o)''

Det er som med multer - hadde det vært billig hadde det ikke vært så populært ;-)

''Det er som med multer - hadde det vært billig hadde det ikke vært så populært ;-)''

*hehe* Jeg kan mumse litt multer rett fra planten, men jeg er ikke overbegeistret for multesyltetøy eller multekrem egentlig. De fleste andre bær er jo mye bedre! :o)

''Det er som med multer - hadde det vært billig hadde det ikke vært så populært ;-)''

*hehe* Jeg kan mumse litt multer rett fra planten, men jeg er ikke overbegeistret for multesyltetøy eller multekrem egentlig. De fleste andre bær er jo mye bedre! :o)

Ja,- masser steiner/hardt i og smaker jo ikke friskt synes jeg. Og pinnekjøtt er jo mest avfall ;-)

Gjest Hulderen

Jeg har aldri betalt for multer, men syns likevel det er den beste desserten jeg kan få. Du har sikkert rett i at pinnekjøtt er kostbart - det ante jeg faktisk ikke. Når vi velger julemiddag går vi ut i fra tradisjon og smak, ikke pris. Den er bare en dag i året, så den utgjør uansett ikke en merkbar andel av årets matbudsjett.

Jeg har aldri betalt for multer, men syns likevel det er den beste desserten jeg kan få. Du har sikkert rett i at pinnekjøtt er kostbart - det ante jeg faktisk ikke. Når vi velger julemiddag går vi ut i fra tradisjon og smak, ikke pris. Den er bare en dag i året, så den utgjør uansett ikke en merkbar andel av årets matbudsjett.

''Jeg har aldri betalt for multer, men syns likevel det er den beste desserten jeg kan få.''

Jeg fikk en gang varme multer tilsatt ettellerannet på is og jeg må innrømme at det var vanvittig godt!

Jeg kan spise litt multekrem og synes det er godt også, men det blir veldig fort for kvalmt og "ufriskt". Var med svigerfamilien på julaften ett år og fikk multekrem til dessert. Og i tillegg hadde de annen julemiddag enn jeg er vant til så det ble ikke helt jul for meg nei... *hehe* Men jeg oppførte meg pent og spiste det jeg fikk altså, bare så det er sagt. :o)

Annonse

''Jeg har aldri betalt for multer, men syns likevel det er den beste desserten jeg kan få.''

Jeg fikk en gang varme multer tilsatt ettellerannet på is og jeg må innrømme at det var vanvittig godt!

Jeg kan spise litt multekrem og synes det er godt også, men det blir veldig fort for kvalmt og "ufriskt". Var med svigerfamilien på julaften ett år og fikk multekrem til dessert. Og i tillegg hadde de annen julemiddag enn jeg er vant til så det ble ikke helt jul for meg nei... *hehe* Men jeg oppførte meg pent og spiste det jeg fikk altså, bare så det er sagt. :o)

''Jeg fikk en gang varme multer tilsatt ettellerannet på is og jeg må innrømme at det var vanvittig godt!''

Har i min tid som selskapsservitør servert is med varme multer i whiskey.

''Jeg fikk en gang varme multer tilsatt ettellerannet på is og jeg må innrømme at det var vanvittig godt!''

Har i min tid som selskapsservitør servert is med varme multer i whiskey.

''Har i min tid som selskapsservitør servert is med varme multer i whiskey.''

Siden dette var i en konfirmasjon har jeg en mistanke om at det ikke var whiskey i multene den gangen... :o)

Jeg har vokst opp med molter i overflod. Faren min var lidenskapelig molteplukker, dro avgårde med sekk og utstyr og kom tilbake med 40 liter.

Han spiste til og med moltesyltetøy på pannekaker og frokostblanding, men likevel var molte sett på som den ultimate juledesserten.

Jeg synes det smaker helt ok "au naturelle", men fordrar ikke moltekrem. *usj*

''Har i min tid som selskapsservitør servert is med varme multer i whiskey.''

Siden dette var i en konfirmasjon har jeg en mistanke om at det ikke var whiskey i multene den gangen... :o)

:-) Men hvis de varmer det opp nok, dunster jo alkoholen bort. (Skjer ikke det ved 72 grader?? Husker ikke og gidder ikke goggle)

:-) Men hvis de varmer det opp nok, dunster jo alkoholen bort. (Skjer ikke det ved 72 grader?? Husker ikke og gidder ikke goggle)

'':-) Men hvis de varmer det opp nok, dunster jo alkoholen bort. (Skjer ikke det ved 72 grader?? Husker ikke og gidder ikke goggle)''

Men det var jo mange barn med også og de er vel ikke så glade i smaken av whiskey. Lurer på om det kan ha vært en eller annen likør.

'':-) Men hvis de varmer det opp nok, dunster jo alkoholen bort. (Skjer ikke det ved 72 grader?? Husker ikke og gidder ikke goggle)''

Men det var jo mange barn med også og de er vel ikke så glade i smaken av whiskey. Lurer på om det kan ha vært en eller annen likør.

Ja, det kan være en likør. Mange mange år siden jeg smakte molter med whiskey, men mener å huske at det var ganske godt, og jeg er ikke spesielt glad i whiskey. Var sikkert en god del sukker oppi der også.

Gjest Hulderen

Jeg er heller ikke så veldig glad i multekrem. Vi spiser multene som rene bær, der man selv har på sukker og eventuelt fløte. Selv foretrekker jeg dem bare med sukker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...