Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hjælp!

Jeg håper på å finne flere som har opplevd det samme som meg, kroppen min samler store mengder vann i etterkant av svangerskap. Dette har nå skjedd to ganger. Første gang var etter at min eldste datter ble født for 5 år siden. ca. 14 dager etter fødselen var jeg i gang med å gå opp i vekt, raskt. Heldigvis begynte jeg med antidepresiva og raste ned i vekt ca 1 1/2 år senere. På noen få mnd "tisset"jeg ut 20 kg. Det må nesten ha noe med medisinen å gjøre ettersom kosthold og trening ikke endret seg i perioden.

Også er jeg nå igang med vektøkning igjen. Det er nå 1 år siden jeg fikk ei datter til. Jeg har nå gått opp ca 10 kg etter at hun ble født. Jeg tror det må være hovedsakelig vann fordi hendene mine ser ut som vannballonger og jeg har gått opp en strl i sko. I tillegg har jeg nok aldri spist sunnere og mer fornuftig enn jeg gjør nå. Uten at jeg skal påstå at jeg har et koshold uten usunn mat.

Denne gangen kan ikke medisinen hjelpe meg dessverre, da jeg har gått på samme medisin hele tiden.

Jeg har fått testet så godt som alt, og det ensete jeg fårutslag på er at jeg produserer litt for mye av et hormon, Prolaktin, tror jeg det heter.

Har du hørt om noe lignende eller opplevd noe tilsvarende? Jeg blir veldig glad for svar, tips, råd, erfaringer osv.

Lindypus

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/372393-vekt%C3%B8kning-etter-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...