Gå til innhold

Barnemeny

Anbefalte innlegg

Skrevet

inspirert av kresne gjester i barnemeny, hvorfor er barnemenyer på resturanter værste søppla ? Pølse eller kylling med pommes frittes, Evt hamburger uten noe tilbehør.

Er det så sabla vanskelig å gjøre barnemeny av samme maten som alt annet, bare i mindre posjon ?

Skrevet

''Er det så sabla vanskelig å gjøre barnemeny av samme maten som alt annet, bare i mindre posjon ?''

Det handler som oftest bare om å spørre :)

Skrevet

''Er det så sabla vanskelig å gjøre barnemeny av samme maten som alt annet, bare i mindre posjon ?''

De aller fleste steder lager de nok en liten porsjon av "voksenmat" dersom du spør. :o)

Skrevet

Det handler som oftest bare om å spørre :)

Vet du, jeg opplever ofte "nei" ødelegger oppleget.

Pølser, eller voksenposjon. Er mange steder som gar mista oss som kunder.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

De aller fleste steder lager de nok en liten porsjon av "voksenmat" dersom du spør. :o)

Det er også min erfaring.

Skrevet

Se under, mulig jeg har hatt veldig uflaks :)

Skrevet

''Pølser, eller voksenposjon. Er mange steder som gar mista oss som kunder.''

Hvis man har mulighet så sier man da at "Javel, da går vi på restauranten ved siden av istedet" og så gjør man det. :o) Jada, jeg er klar over at man ikke alltid har den muligheten.

Skrevet

Det er rart. Vi har aldri opplevd det. De fleste gjør hva de kan for å gi gjestene sine det de ønsker å spise.

Skrevet

Det er rart. Vi har aldri opplevd det. De fleste gjør hva de kan for å gi gjestene sine det de ønsker å spise.

''Det er rart. Vi har aldri opplevd det. De fleste gjør hva de kan for å gi gjestene sine det de ønsker å spise.''

Samme her. Jeg bestiller gjerne salat til det meste selv om det ikke står i menyen og det får jeg med et stort smil. :o)

Har en venninne som pleide å få laget en pizza med grillpølser (i skiver) på til sine unger på restaurant! *hehe*

Skrevet

''Pølser, eller voksenposjon. Er mange steder som gar mista oss som kunder.''

Hvis man har mulighet så sier man da at "Javel, da går vi på restauranten ved siden av istedet" og så gjør man det. :o) Jada, jeg er klar over at man ikke alltid har den muligheten.

Problemet er medium prisa steder. De beste går gjerne litt lenger, der blir regninga høy uansett.

Men rimeligere steder er alt ferdig tilrettelagt fo en størrelse virke det som, ekstra ork for å finne på noe kreativt i kassa eller whatnot.

Værste jeg var med på var et sted der all spagettien var utsolgt, de hadde biff stroganoff. Vi var 5 voksne som skulle ha dyr tapasmeny, og spurte om vi kunne få et par stroganoffgryter i barneposjon til barnepris. Nei, kokken nekta ! Jaja, han slapp lage masse tapasfat hvertfall

Skrevet

Problemet er medium prisa steder. De beste går gjerne litt lenger, der blir regninga høy uansett.

Men rimeligere steder er alt ferdig tilrettelagt fo en størrelse virke det som, ekstra ork for å finne på noe kreativt i kassa eller whatnot.

Værste jeg var med på var et sted der all spagettien var utsolgt, de hadde biff stroganoff. Vi var 5 voksne som skulle ha dyr tapasmeny, og spurte om vi kunne få et par stroganoffgryter i barneposjon til barnepris. Nei, kokken nekta ! Jaja, han slapp lage masse tapasfat hvertfall

''Men rimeligere steder er alt ferdig tilrettelagt fo en størrelse virke det som, ekstra ork for å finne på noe kreativt i kassa eller whatnot.''

Jentungen og jeg var på Egon for en stund siden og da bestiller hun alltid pizza, men orker aldri spise mer enn max. halvparten av den lille engang. Da de kom til bordet med maten hadde de gått tomme for den minste bunnen så hun fikk en stooooor - jeg holdt på å le meg i hjel av synet av den lille ungen (nåja, hun er 11 år) og en pizza på omtrent en kvadratmeter! Hun syntes det var dødspinlig for hun klarte jo ikke å spise stort av den...

Skrevet

''Men rimeligere steder er alt ferdig tilrettelagt fo en størrelse virke det som, ekstra ork for å finne på noe kreativt i kassa eller whatnot.''

Jentungen og jeg var på Egon for en stund siden og da bestiller hun alltid pizza, men orker aldri spise mer enn max. halvparten av den lille engang. Da de kom til bordet med maten hadde de gått tomme for den minste bunnen så hun fikk en stooooor - jeg holdt på å le meg i hjel av synet av den lille ungen (nåja, hun er 11 år) og en pizza på omtrent en kvadratmeter! Hun syntes det var dødspinlig for hun klarte jo ikke å spise stort av den...

Haha, festlig da :)

Når vi bodde i Oslo ville ungene ofte på Egon siden de fikk tegnesaker og dill der, bare så synd at mye av maten er industrimat.

Skrevet

Det opplever jeg sjeldent :) jeg syns altfor mange resturanter leverer mat som er ganske langt unna det jeg ønsker spise. De kaller det for noe jeg vil ha, men serverer en kjip etterligning. Vi er nok skikkelig dårlige gjester, etter at vi for noen år siden begynte å svare ærlig på spørsmål som "smakte det".

Men vi er nok særere der enn de fleste tydeligvis, vi har fått anbefalt steder som serverer platt mat og posesaus. Digresjon.

Men tilbake til tema: dere er altså ikke enig at det burde vært bedre spekter på barnemeny, fordi dere opplever ofte nok at det går greit å spørre ?

Skrevet

Det opplever jeg sjeldent :) jeg syns altfor mange resturanter leverer mat som er ganske langt unna det jeg ønsker spise. De kaller det for noe jeg vil ha, men serverer en kjip etterligning. Vi er nok skikkelig dårlige gjester, etter at vi for noen år siden begynte å svare ærlig på spørsmål som "smakte det".

Men vi er nok særere der enn de fleste tydeligvis, vi har fått anbefalt steder som serverer platt mat og posesaus. Digresjon.

Men tilbake til tema: dere er altså ikke enig at det burde vært bedre spekter på barnemeny, fordi dere opplever ofte nok at det går greit å spørre ?

Jo, jeg syns det burde vært flere valg i barnemeny. Jeg spiste nesten alt da jeg var liten, så skuffelsen var stor f.eks i barnebursdager på MC Donalds hvor det var bestilt barnemeny til alle (husker ikke hva den pakka heter). Hamburger uten noe på?? Hvem vil ha det? Er det virkelig lagt opp til at barn er så kresne?

Skrevet

Haha, festlig da :)

Når vi bodde i Oslo ville ungene ofte på Egon siden de fikk tegnesaker og dill der, bare så synd at mye av maten er industrimat.

''Når vi bodde i Oslo ville ungene ofte på Egon siden de fikk tegnesaker og dill der, bare så synd at mye av maten er industrimat.''

Egon er en skikkelig møkkaplass. Dyrt og dårlig. :(

Man må ikke vende ungene til å gå på slike steder ;)

Skrevet

Enig i at det er mye drittmat ute og går på barnemenyer.

Jeg lar alltid ungene bestille fra voksenmenyen hvis de vil. Som flere andre sier her, lager de fleste spisesteder en mindre porsjon fra den vanlige menyen dersom man ber om det.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Vi har også reagert på at voksne kan velge mellom mye god mat, barna skal ha drittmat. Altså, ikke det at de ikke skal få pølser og sånt om de ønsker, men det er ofte ikke noe alternativ. Vi spiser gjerne pommes frites vi, eller pølser, eller hva det måtte være, det er ikke det, men guttungen har siden han var liten selv etterspurt rent kjøtt, grønnsaker osv.

På barnebuffet er det sjelden salat og grønnsaker. Skal vi automatisk gå utifra at barna ikke liker grønnsaker?

Vi ber om ofte det i tillegg, eller ber om liten porsjon av voksenmenyen, det varierer hva svar vi får. Faktisk måtte jeg på en Egon omtrent krangle meg til salat på hamburgeren til guttungen, det endte med at jeg bestille salat til meg selv. Andre ganger får han rikelig med salat.

Nå er han 10 år så nå bestiller vi fra voksenmenyen til han. Han er glad i mye forskjellig mat, han er vel en smule miljøskadd da han har matvrak til foreldre. ;o)

Barn er forskjellige i matveien, jeg har egentlig kun tenkt over dette siden gutten selv etterlyser annen mat.

Selv om han akkurat nå driver og prøver å bruke maten som maktmiddel ;o)

Skrevet

Hadde dette vært på facebook hadde jeg klikket "liker."

Jeg har aldri forstått det der - Hvorfor unger skal få valget mellom pasta i tomatsaus, chicken nuggets og chips eller pølse og chips, når det er så mye god og skikkelig mat å velge i?

Eneste man oppnår, i tillegg til at ungene spiser usunt, er at de får et helt skeivt bilde av hva som er god mat.

Skrevet

Hadde dette vært på facebook hadde jeg klikket "liker."

Jeg har aldri forstått det der - Hvorfor unger skal få valget mellom pasta i tomatsaus, chicken nuggets og chips eller pølse og chips, når det er så mye god og skikkelig mat å velge i?

Eneste man oppnår, i tillegg til at ungene spiser usunt, er at de får et helt skeivt bilde av hva som er god mat.

Bra noen er enig ;)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1321537580' post='4676418]

Vi har også reagert på at voksne kan velge mellom mye god mat, barna skal ha drittmat. Altså, ikke det at de ikke skal få pølser og sånt om de ønsker, men det er ofte ikke noe alternativ. Vi spiser gjerne pommes frites vi, eller pølser, eller hva det måtte være, det er ikke det, men guttungen har siden han var liten selv etterspurt rent kjøtt, grønnsaker osv.

På barnebuffet er det sjelden salat og grønnsaker. Skal vi automatisk gå utifra at barna ikke liker grønnsaker?

Vi ber om ofte det i tillegg, eller ber om liten porsjon av voksenmenyen, det varierer hva svar vi får. Faktisk måtte jeg på en Egon omtrent krangle meg til salat på hamburgeren til guttungen, det endte med at jeg bestille salat til meg selv. Andre ganger får han rikelig med salat.

Nå er han 10 år så nå bestiller vi fra voksenmenyen til han. Han er glad i mye forskjellig mat, han er vel en smule miljøskadd da han har matvrak til foreldre. ;o)

Barn er forskjellige i matveien, jeg har egentlig kun tenkt over dette siden gutten selv etterlyser annen mat.

Selv om han akkurat nå driver og prøver å bruke maten som maktmiddel ;o)

Ja nettop, "varierer hva svar man får". Poenget mitt er ikke hvorvidt enkelte steder, endel av kokkene, kanskje mange av servitørene prøver å få til noe, men det er en slags de-facto standard at barnemeny er per definisjon dårligere enn voksenmenyen. Jeg skjønner ikke at standarden kunne vært "barnemeny, halv porsjon, halv pris på alle retter",skrevet i menyen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...