Gå til innhold

Barnemeny

Anbefalte innlegg

Skrevet

En jeg kjenner har nylig blitt hotelldirektør i et hotell i en kjent kjede. Jeg var på besøk for å se hotellet og høre om den nye jobben.

En av tingene han ville gjøre om på der var barnemenyen.

Der skal det bl. a. bli "Barnas kjøttkaker" og "Barnas kveite" .

Håper dette slår an :)

Hilsen ei bestemor.

Skrevet

En jeg kjenner har nylig blitt hotelldirektør i et hotell i en kjent kjede. Jeg var på besøk for å se hotellet og høre om den nye jobben.

Hilsen ei bestemor.

Gi han en klapp på skulderen fra en pappa :)

Skrevet

Gi han en klapp på skulderen fra en pappa :)

Det skal jeg gjøre :)

Skrevet

Er kanskje ikke bare restauranter som har "fastfood" meny....

Kom på noe jeg overhørte på ei badestrand for noen år siden:4

En familie på fire satt bortenfor meg og en av barna sa: Kan vi ha pølser og pommesfrites til middag i dag?

Mamma'n svarte: Nei, nå har vi hatt pølser og hamburgere hele uka så i dag får vi ta pizza :)

Den er "god" synes jeg.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Hilsen ei bestemor.

Gi han honnør fra meg også! :o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1321540279' post='4676450]

Gi han honnør fra meg også! :o)

:) Det skal jeg!

Gjest annlovinda
Skrevet

Enig i at det er ofte mye sunn og dårlig mat som serveres til barnemenyer. Og i veldig mange tilfeller serveres det pommes frites til maten. Og for et barn som HATER pommes frites og hamburger er det ikke alltid greit å velge i barnemenyer. Tidligere fikk han velge i vanlige menyer, så ba vi om å få den i barnestr. Noen steder gikk det greit, andre gjorde det ikke det.

Nå er han 10 år, så nå er uansett barnemeny ofte for lite mat for han, så nå er det vanlige menyer som gjelder for han også

Gjest annlovinda
Skrevet

Hilsen ei bestemor.

Supert. Håper det slår bra an og spres seg til flere steder

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Ingen av mine unger er spesielt begeistret for denne maten heller, så vi ender alltid opp med å bestille en voksenporsjon og la det ligge igjen masse mat - for porsjonene er jo for store.

Skrevet

om vi er på en vei kro eller ett annet sted så vil min barn gjerne ga stekt pølse med potet og brun saus. jeg spør da om de kan bytte ut pomes frites med potet og kanskje få litt saus. de fleste ganger får vi 2 winerpølser med pommes frittes... slår aldri feil.når jeg sier att det ikke er det jeg har bestilt blir de helt rare og sier att det er så unormalt att barn vil ha potet og saus.. er det virkelig det?

Gjest Middelthon
Skrevet

På bra restauranter går det gjerne greit å spørre om halv posjon, hvis ikke forrettene eller suppene passer. Ofte kan de lage noe enkelt vi ber om også, fisk og ris, kjøtt og potet, pasta eller lignende, barnet spiser heller ren spaghetti enn pølser og pommes frittes. Det er gjerne der de har barnemeny at de er vanskelige er vår erfaring. (men vi har betalt alt fra 0 til 250 kroner for "spesialtilpasset" mat...)

Skrevet

Jeg er så enig med deg. Sønnen min er vokst opp med hjemmelaget god mat. Og når vi er ute og spiser får han velge det han vil fra den «voksne menyen» Jeg betaler gladelig en god middag for den viktigste personen i livet mitt, de gangene vi er på restaurant. Hvorfor skal han avspises med dårlig «gatekjøkkenmat» de gangene vi velger å kose oss.

Skrevet

Jeg har irritert meg grønn over det samme, både her - men kanskje spesielt når vi er på ferie i England, der er barnemenyene virkelig billig junk, ihvertfal på familiepubene vi ofte har endt opp på. Skjønt, femåringen klager faktisk ikke, hun får nuggets og fiskepinner og er fornøyd, for det har vi jo _aldri_ hjemme.

Det skal ikke så mye til, da vi var på TGI Friday's sist (igjen i England) fulgte det en kopp rå grønnsakstaver med alle barnemenyene. Selv frøkna var imponert, det sier noe om hva hun vanligvis får :-/

Sist gang vi var ute og spiste i Oslo var vi på japansk resaurant, og det var egentlig veldig greit selv om de ikke hadde snerten av barnemeny. Hun fikk seks biter laksesushi :)

Skrevet

Jeg er så enig med deg! Men jeg må si at jeg har opplevd flere og flere restauranter som tilbyr barneporsjoner av "vanlig mat" - og det synes jeg er superdupert :)

Skrevet

Halleluja! Har opplevd en del restauranter i andre land som som en selvfølge tilbyr barnemenyer i mindre porsjoner til voksenmenyen, mens her til lands er det mye junk food for barn, og liten evne til justering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...