Gå til innhold

Jeg vil ha smør!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Apropos smør: Husker en gang jeg så en dame med to grinete småunger og en oppgitt mann på slep i matbutikk på handlesenter oppunder jul. Hun formelig glefset til mannen da han foreslo å kjøpe margarin ettersom butikken ikke hadde smør. Det var fullstendig utenkelig og bortimot utilgivelig i det hele tatt å foreslå noe slikt, så da måtte de dra på en annen butikk.

Dette var tydeligvis bakerelatert, og det kan jo hende det er hennes julebaksgærne åndsfrender som har gått bananas i smørdisken og ikke lavkarbofolket?

Apropos smør: Husker en gang jeg så en dame med to grinete småunger og en oppgitt mann på slep i matbutikk på handlesenter oppunder jul. Hun formelig glefset til mannen da han foreslo å kjøpe margarin ettersom butikken ikke hadde smør. Det var fullstendig utenkelig og bortimot utilgivelig i det hele tatt å foreslå noe slikt, så da måtte de dra på en annen butikk.

Dette var tydeligvis bakerelatert, og det kan jo hende det er hennes julebaksgærne åndsfrender som har gått bananas i smørdisken og ikke lavkarbofolket?

Greit de fortvilte bakerene har noen skylde på :)

Jeg tror forøvrig du har rett.

Gjest annlovinda

I butikken jeg handler i hadde de meierismør i går iallefall. Måtte sjekke ettersom jeg hadde lest det var manko på smør i butikkene. Men så det var lite av bremykt. Også hadde de ikke bordpakning med meierismør - kun slik pakket i papir.

Gjest lavkarbofan

Ok, så hadde ikke dette noe med lavkarboå gjøre.. Men er 100% sikker på at jeg har lest en artikkel om at transfett er sunt!!

Leste du det 1. april? Eller kanskje du misforsto får det kan sikkert ha vært artikler om at mettet fett likevel kan være sunt ,eller i alle fall ikke farlig.

Her er en link:

http://www.lommelegen.no/322679/transfett

Gjest inteidag

Høyfett trenger ikke være lavkarbo, vet du. Smør, sukker og hvetemel kan man lage mye godt av. :)

Jada, men det er nok høyfettet jeg er mest skeptisk til, ikke nødvendigvis lavkarboen. Men det de går rundt og kaller lavkarbo kunne de like gjerne kalt høyfett.

Leste du det 1. april? Eller kanskje du misforsto får det kan sikkert ha vært artikler om at mettet fett likevel kan være sunt ,eller i alle fall ikke farlig.

Her er en link:

http://www.lommelegen.no/322679/transfett

Leste det i en flere siders artikkel, i et anerkjent helseukeblad. Men det er forøvrig flere år siden. Og artikkelen var ment som eksempel på "alternative" matveier.

Men når dette er sagt, så har jeg ihvertfall fått med meg at i følge lavkarbo dietetten så er feks bacon lov?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...