Gå til innhold

Dilemma ang. lege

Anbefalte innlegg

Gjest bytte-bytte
Skrevet

Om du hadde valget mellom de her to alternativene, hvilken ville du valgt?

Fastlege 1 er faglig dyktig og tar pasienten på alvor. Men alt rundt er ganske ille, kontorlokale, venterom, antall pasienter og ikke minst legesekretæren som regjerer legekontoret som sitt eget lille herredømme. Hun er møkk sur, arrogant, kverulerende og må til enhver tid innprente deg at du er der på hennes premisser, nåde den som våger å titte forsiktig inn døra før hun har ropt deg inn. Hun får ikke til å skrive ut jpurnalen fordi hun ikke behersker printeren, de har ennå ikke kortleser fordi hun ikke vil lære å bruke den så man må alltid huske på å ta med penger(vi går ellers aldri med cash på oss). Det er plent umulig å komme gjennom på telefon, for hun legger på om hun ikke føler for å ta den. Å få en time er som å be om audiens hos kongen, man må som regel vente minst tre uker.

Lege 2 er ikke så dyktig. Hun virker lite oppdatert, "vet" hva du feiler før du i det hele tatt har forklart problemet og hører ikke etter hva man sier. Omtrent alt er psykisk, til og med en rygg en naprapat og en fysioterapeut er skjønt enige om er dårlig pga belastningsskader etter lang tids industrijobb. Den er også psykisk, stressrygg kalte hun det.

Men lege nr. 2 har en helt fantastisk legesekretær. Hun fikser alt, lytter, stiller diagnoser, ordner riktig behandling når legen roter litt, fikser henvisninger, korter ned ventetider og gjør alt med et smil. Det er færre pasienter og mindre ventetid, lokalene er bedre, og de tar kort. Å komme tilbake og betale om et par dager om man har glemt lommeboka er ingen problem, å stikke innom for å spørre om noe er ikke noe problem, ringer man tar hun faktisk telefonen. Man får som regel time ila 3-4 dager, om hun ikke fikser noe alt dagen etter.

Hva ville du lagt mest vekt på?

Gjest bytte-bytte
Skrevet

Har du flere alternativer?

Ikke der jeg bor, da blir det fastlege i nabobyen. Det er ca 20 min. kjøring mellom byene, vi er sjelden i byen annet enn kjapp shopping og vet ingenting om legene der.

Skrevet

Ikke der jeg bor, da blir det fastlege i nabobyen. Det er ca 20 min. kjøring mellom byene, vi er sjelden i byen annet enn kjapp shopping og vet ingenting om legene der.

Om det bare er to leger, er det rart at de har hver sin kontorsekretær.

Gjest bytte-bytte
Skrevet

Har du flere alternativer?

Jo forresten, det er fastleger på kommunelegekontoret. Det er veldig stort pasienttrykk der og legene byttes ut ofte, så jeg vet ingenting om de som er der nå. Men det er jo et alternativ...

Gjest bytte-bytte
Skrevet

Om det bare er to leger, er det rart at de har hver sin kontorsekretær.

To forskjellige legekontorer på hver sin kant av sentrum.

Skrevet

Jeg hadde nok gått for den gode legen. Det er tross alt h*n som skal hjelpe deg når det er nødvenig.

Skrevet

Lege 1 men ville vitterlig sørget for å legge inn en klage til legen ang hans sekretær, og gjerne/aller helst skriftlig.

Skrevet

Lege 1 men ville vitterlig sørget for å legge inn en klage til legen ang hans sekretær, og gjerne/aller helst skriftlig.

Enig i det!

Skrevet

''Det er færre pasienter og mindre ventetid, lokalene er bedre, og de tar kort.''

Det er en grunn til at det er færre pasienter...

Ville helt klart gått for lege nummer en og bestemt meg for å irritere meg minst mulig over legesekretæren. Blir det for ille, kan du etter hvert klage på henne.

mvh

Skrevet

Hadde beholdt lege nr 1. At lokalene ikke er moderne spiller da ingen rolle. Kan skjønne at sekretæren er ei hurpe, men du kan jo nevne for legen at det hadde vært flott om kortbetalingen kunne komme på plass snart så hadde det vært 1 ting mindre å irritere seg over.

Lege 2 med en sekretær som stiller diagnoser på venterommet ville jeg vært mer skeptisk til;.)

Gjest Modern77
Skrevet

Legesekretærer har ikke lov å stille diagnoser... selv om de jo vet mye, så er det ikke deres jobb.

Velg den faglig dyktige legen du... eller en annen.

Skrevet

Jeg ville utvilsomt valgt den dyktigste legen, om du vet dette sikkert.

Skrevet

Hadde nok holdt meg til lege nr 1.

Men , som noen andre også skriver her , sendt en skriftlig klage på sekretæren.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg ville valgt den legen som var dyktigst - og i ditt tilfelle lege nr. 1

Men må si jeg reagerer på legesekretær hos lege nr 2. Hun kan da ikke stille diagnoser på pasienter!!!

Men kanskje på tide å klage på legesekretæren til lege 1

Skrevet

Jeg ville valgt lege 1, men hadde også tatt opp med lege - evt. skriftlig - at legesekretæren fungerer særdeles dårlig.

Skrevet

Jeg hadde brukt lege 1, en legesekretær som stiller diagnoser høres ikke noe særlig ut.

Og klag på denne legesekretæren til lege 1, hun bør finne seg noe annet å gjøre.

Skrevet

Lege nr.1, helt klart. Men jeg ville klaget til legen ang legesekretæren. Sekretæren på min fastleges kontor fikk sparken pga hun fungerte for dårlig. Fortell legen din at du faktisk vurderer å bytte lege pga sekretæren, da skjønner de kanskje alvoret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...