Gå til innhold

Betyr det at man er svak?

Anbefalte innlegg

Gjest Livet er skjørt
Skrevet

Dersom man blir sykemeldt når alvorlig sykdom rammer nærmeste familie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr at en har mer enn nok med å takle det som skjer i familien, og er derfor ikke i stand til å arbeide.

Det er ikke svakhet! Noen ganger byr livet på for store utfordringer ...

Skrevet

Å ha omsorg for andre vil jeg ikke kalle svakhet.

Det å takle andres sykdom kan ofte være vanskeligere enn å takle sin egen sykdom, for man føler seg så hjelpeløs.

Skrevet

Det tyder iallfall ikke på at man tåler den påkjenningen.

Skrevet

Slike spørsmål hvor en unyansert blir klassifisert som svak eller ikke svak, bli ganske meningsløse.

Folk er ikke svake eller sterke. De er mer og mindre sterke og svake. I tillegg er ikke styrke eller svakhet konstant gjennom livet. En har gode perioder og mer sårbare perioder.

Gjest ikke så sterk lell
Skrevet

Det er ulikt hvordan folk takler ting,

hos noen hjelper det å være på jobb, få tankene på andre ting (med mindre man må være hos den syke og hjelpe den... vet ikke om omsorgslønn osv??)

mens andre ikke orker tanken på jobb engang...

Da min far var alvorlig syk var jeg på jobb, det er jeg glad for ellers hadde jeg gått på veggene. moren min var sykemeldt, hun klarte ikke konsentrere seg på jobb og da var det best å være hjemme. Da faren min døde dog sykmeldte jeg meg en uke... men følte det egentlig litt fælt, for jeg grudde meg bare mer og mer til å møte mine kolleger på jobb, jeg var ikke klar til å prate om det som var skjedd.

Jeg hadde nok prøvd å være sterk, men så var jeg ikke så sterk likevel.

Skrevet

Nei, absolutt ikke!

Det er forståelig om man ikke klarer konsentrere seg.

Det betyr heller ikke at man er følelsløs hvis man går på jobb, for noen hjelper det å ha faste rutiner.

hvordan man takler slike påkjenninger varierer - ingenting er"bedre" enn andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...