Gjest Livet er skjørt Skrevet 18. november 2011 Skrevet 18. november 2011 Dersom man blir sykemeldt når alvorlig sykdom rammer nærmeste familie? 0 Siter
Helmi Skrevet 18. november 2011 Skrevet 18. november 2011 Det betyr at en har mer enn nok med å takle det som skjer i familien, og er derfor ikke i stand til å arbeide. Det er ikke svakhet! Noen ganger byr livet på for store utfordringer ... 0 Siter
Tonette Skrevet 18. november 2011 Skrevet 18. november 2011 Å ha omsorg for andre vil jeg ikke kalle svakhet. Det å takle andres sykdom kan ofte være vanskeligere enn å takle sin egen sykdom, for man føler seg så hjelpeløs. 0 Siter
Gjest Dr.Dr. Skrevet 18. november 2011 Skrevet 18. november 2011 Det tyder iallfall ikke på at man tåler den påkjenningen. 0 Siter
Gjest GPn Skrevet 18. november 2011 Skrevet 18. november 2011 Slike spørsmål hvor en unyansert blir klassifisert som svak eller ikke svak, bli ganske meningsløse. Folk er ikke svake eller sterke. De er mer og mindre sterke og svake. I tillegg er ikke styrke eller svakhet konstant gjennom livet. En har gode perioder og mer sårbare perioder. 0 Siter
Gjest ikke så sterk lell Skrevet 18. november 2011 Skrevet 18. november 2011 Det er ulikt hvordan folk takler ting, hos noen hjelper det å være på jobb, få tankene på andre ting (med mindre man må være hos den syke og hjelpe den... vet ikke om omsorgslønn osv??) mens andre ikke orker tanken på jobb engang... Da min far var alvorlig syk var jeg på jobb, det er jeg glad for ellers hadde jeg gått på veggene. moren min var sykemeldt, hun klarte ikke konsentrere seg på jobb og da var det best å være hjemme. Da faren min døde dog sykmeldte jeg meg en uke... men følte det egentlig litt fælt, for jeg grudde meg bare mer og mer til å møte mine kolleger på jobb, jeg var ikke klar til å prate om det som var skjedd. Jeg hadde nok prøvd å være sterk, men så var jeg ikke så sterk likevel. 0 Siter
mirami Skrevet 18. november 2011 Skrevet 18. november 2011 Nei, absolutt ikke! Det er forståelig om man ikke klarer konsentrere seg. Det betyr heller ikke at man er følelsløs hvis man går på jobb, for noen hjelper det å ha faste rutiner. hvordan man takler slike påkjenninger varierer - ingenting er"bedre" enn andre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.