Gå til innhold

Tilbakedateres sykemeldinger idag?

Anbefalte innlegg

Gjest Livet er skjørt
Skrevet

Mitt legekontor har idag stengt og ved evt s.m. må min fastlege skrive fra idag selv om hn ikke møter meg før på mandag. Skulle egentlig jobbet idag og søndag.

På forhånd takk for evt svar.

Skrevet

De kan ikke tilbakedatere, men de kan datere fra den dagen du har ringt.

Gjest Livet er skjørt
Skrevet

De kan ikke tilbakedatere, men de kan datere fra den dagen du har ringt.

Selv om en ringer fredag og legen har stengt kontor? Jeg har jo ringt men fikk beskjed om at kontoret har stengt fredager. Visste ikke, ny fastlege.

Gjest legeformidling
Skrevet

Selv om en ringer fredag og legen har stengt kontor? Jeg har jo ringt men fikk beskjed om at kontoret har stengt fredager. Visste ikke, ny fastlege.

Da ville jeg tatt en tur til legevakt for å få sykmelding der.

Legen har ikke lov å tilbakedatere sykmelding så sant du ikke har vært i telefonkontakt med han.

Skrevet

Hva sa legekontoret? Trodde de at det var nok at du hadde vært i kontakt med legesekretæren?

Det har blitt veldig strenge regler når det gjelder sykemeldinger, og de kan neppe tilbakedateres.

Gjest Livet er skjørt
Skrevet

Hva sa legekontoret? Trodde de at det var nok at du hadde vært i kontakt med legesekretæren?

Det har blitt veldig strenge regler når det gjelder sykemeldinger, og de kan neppe tilbakedateres.

Telefonsvarer

Gjest ville jeg gjort
Skrevet

Hva med å skrive en mail til dem. Kanskje det kan brukes i en slik forbindelse.

Skrevet

Jeg ser de andre sier at legen ikke har lov til å tilbakedatere. Da jeg har spurt legen om sykemelding, har han spurt hvor lenge jeg har vært borte fra jobb, og da har han datert sykemeldingen fra den dagen. Men dette er ei stund siden. Jeg vet ikke om legen min har brutt noe lov, eller om loven er endret siden da.

Skrevet

Jeg ser de andre sier at legen ikke har lov til å tilbakedatere. Da jeg har spurt legen om sykemelding, har han spurt hvor lenge jeg har vært borte fra jobb, og da har han datert sykemeldingen fra den dagen. Men dette er ei stund siden. Jeg vet ikke om legen min har brutt noe lov, eller om loven er endret siden da.

Reglene ble strammet inn betraktelig for noen år siden.

Skrevet

Temaet er behandlet i det andre dokumentet som ligger her: http://www.nav.no/systemsider/S%C3%B8k?queryparameter=tilbakedatering+sykemelding

Husk imidlertid at dersom det gjelder sykemelding som følge av f.eks alvorlig sykdom i familien, så kompliserer dette situasjonen ytterligere, da dette i utgangspunktet ikke gir rett til sykemelding. Vil anta at legen i slike tilfelle i ekstra stor grad vil trenge å ha snakket med pasienten selv for å kunne forsvare sykemelding.

Skrevet

Da ville jeg tatt en tur til legevakt for å få sykmelding der.

Legen har ikke lov å tilbakedatere sykmelding så sant du ikke har vært i telefonkontakt med han.

Du tar kontakt med legevakten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...