Gå til innhold

julegaver til barna..hvor mye gir dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye gir dere sånn ca i kroner når dere handler julegaver til barna deres?det er så klart forskjell på hvor god råd folk har men spør alikevel. jeg har 3 barn på 8,12 og 20 år

Skrevet

Det kommer litt an på hva de ønsker seg/trenger.

Stort sett får de noe som ligger mellom 500,- og 1000,-, men trenger de noe spesielt, kan de få dyrere gaver også.

Skrevet

Mine får vel for 1000-1500,- hver av meg og kjæresten min og kanskje enda mer av pappan og stemora. De er 11 og 13 år.

Skrevet

Det kommer helt ann på hva de trenger. I tillegg er de tre største såpass tette at de arver mye sportsutstyr av hverandre. Synes derfor ikke det er rettferdig om f.eks storebror får ski og skøyter hvert år, og så får de andre noe de virkelig ønsker seg fordi de arver hans gamle.

Julepresangene fra oss til ungene varierer nok fra 200,- til 2000,- Tenker aldri at det må bli helt likt, og de er for små til å reagere på det ennå ( 1 1/2, 5, 7 og 9 år)

I år blir det nok saccosekker på de alle fire, og på de vi har sett på ligger prisene fra 699,- til 999,- per stykk.

to-barns-mamman
Skrevet

Mellom 2000 - 3000 tenker jeg :-) Åh jeg gjelder meg til jul :-)

Gjest en slags stemor
Skrevet

Tja - blir vel 2-3000 på de felles "barna" (de er sent i tenårene) - og særkulls"barna" ca 1000-1500....

Skrevet

Altfor mye!

Starter med at de får en dyr, kul ting, og det skal være det. Og så bare et par snågaver. Og så finner jeg noe kult til den ene, og må ta med noe kult til den andre og. Så har fruen gjort akkurat det samme.

Så slenger vi med litt DVD og spill sånn på tampen. Så kommer julaften og det er så mye pakker at de nesten ikke gidder åpne alle, etter timesvis med åpning.

Så bestemmer vi oss for at neste år, blir det bare den ene litt store tingen. Og sånn går no åran

Gjest alenemor på aap
Skrevet

Vanligvis 500 - 1000, men i år skal jeg kanskje slå virkelig på stortromma og kjøpe en Xbox 360...aner ikke hva den koster, så vet egentlig ikke om det er mulig med min økonomi

Skrevet

Vanligvis 500 - 1000, men i år skal jeg kanskje slå virkelig på stortromma og kjøpe en Xbox 360...aner ikke hva den koster, så vet egentlig ikke om det er mulig med min økonomi

''men i år skal jeg kanskje slå virkelig på stortromma og kjøpe en Xbox 360...aner ikke hva den koster,''

Fra 1500 kr.

Skrevet

Varierer veldig ut fra hva han ønsker seg. I fjor fikk han el-gitar, tror den kostet ca 2000 kroner. Har ett barn.

Gjest Shilapila
Skrevet

Jeg har barn i tyveårene og en periode fikk de gavekort til 1000 kr. hver til å handle klær og så bok eller DVD for å ha en pakke. Den ene studerer nå utenlands og har da fått penger istedenfor gavekort, og den andre er i full jobb og har kjøpt egen leilighet. Hun får noe som hun ønsker seg til leiligheten for 500 - 1000 kr. i tillegg til at de får fremdeles bok eller DVD til å kose seg med i julen.

I tillegg får de gaver fra sin far og stemor.

Skrevet

Går ikke ut fra noen fast sum, gaven(e) kan koste alt fra 500 til 3000, tenker jeg. Pengene sitter løsere om gaven er litt mer fornuftig eller noe vi foreldre synes barnet trenger.

Skrevet

Vi prøver å legge oss på ca 500 kr til egne barn, men vi har syv, + svigerbarn, og barnebarn. Så til sammen har vi 11 som får ca 500 hver. Den eneste hjemmeboende barnet, som fremdeles er skoleelev, kan få noe mer, med tanke på at hun ikke tjener penger selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...