Gå til innhold

funnet etter to år i sjøen

Anbefalte innlegg

Gjest Air France
Skrevet

''Hvordan har han blitt identifisert ?''

Tenner?

ja det er selvsagt mulig. Hvor pålitelig er denne identifiseringsmetoden ?

Jeg lurer også på hvor mye levninger som skal til for å begrave en person. Er det nok med en knokkel ?

Skrevet

Hvor mye som er igjen kommer an på bl a temperaturen i vannet, dyr osv. Vraket lå vel nokså dypt?

Her er en artikkel om at levningene av en soldat ble funnet 61 år etter at politen styrtet i en innsjø:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4213525.ece

Identifikasjon skjer vel ofte pga tenner, men de kan også ta DNA-prøver fra skjeletter - også dem som har ligget i jorda i hundervis av år. DNA-prøver kan så sammenlignes med foreldre/barn for å slå fast slektskapet.

Skrevet

ja det er selvsagt mulig. Hvor pålitelig er denne identifiseringsmetoden ?

Jeg lurer også på hvor mye levninger som skal til for å begrave en person. Er det nok med en knokkel ?

''Jeg lurer også på hvor mye levninger som skal til for å begrave en person. Er det nok med en knokkel ?''

Ja, det vil jeg tro, såfremt man kan identifisere vedkommene ut fra dette.

Her er en artikkel om levninger etter ofrene for terrorangrepet mot Twin Towers:

http://www.dagbladet.no/magasinet/2003/08/25/376835.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...