Gå til innhold

Skal du hogge ditt eget juletre i år?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ja, hogger hos slektninger stort sett hvert år :-).

Kjempekoselig, men får ikke dryssefritt tre, da... (langt der i fra, lurer på om de drysser spesielt mye).

Hmmm, vi har hugget hos svigerforeldrene mine siden vi flyttet hit, og aldri har vi hatt trær som drysser mindre.

Vi hugger som regel maks 1 uke før juleaften. Setter treet i garasjen først, så i kjellerbua før det blir tatt inn lillejuleaften og pyntet.

Skjærer alltid av på stammen så kuttet er friskt før vi setter det i juletrefoten. Så passer vi på å vanne slik at det aldri tørker ut.

Joda, det drysser utpå nyåret, men myyyye mindre enn den tiden vi kjøpte juletrær.

Hmmm, vi har hugget hos svigerforeldrene mine siden vi flyttet hit, og aldri har vi hatt trær som drysser mindre.

Vi hugger som regel maks 1 uke før juleaften. Setter treet i garasjen først, så i kjellerbua før det blir tatt inn lillejuleaften og pyntet.

Skjærer alltid av på stammen så kuttet er friskt før vi setter det i juletrefoten. Så passer vi på å vanne slik at det aldri tørker ut.

Joda, det drysser utpå nyåret, men myyyye mindre enn den tiden vi kjøpte juletrær.

Vi bruker samme metode som dere, men har mistanke om at trærne ikke har topp vekstforhold, de kommer fra skog som ikke drives noe særlig.

Tidligere kjøpte vi edelgran, som ikke drysser, men som heller ikke gir samme gode julelukten som ekte norsk gran.

Vi bærer over med dryssingen :-).

Annonse

Ja, har sett meg ut en fin busk i hagen til naboen.

Minnet meg om at naben har et 15 meter høyt juletre jeg kunne tenke meg å hogge ned. Men det ville vel ikke engang fått olass i huset liggende. Kunne kanskje forære det til et eller annet bytorg.

Vi bruker samme metode som dere, men har mistanke om at trærne ikke har topp vekstforhold, de kommer fra skog som ikke drives noe særlig.

Tidligere kjøpte vi edelgran, som ikke drysser, men som heller ikke gir samme gode julelukten som ekte norsk gran.

Vi bærer over med dryssingen :-).

:) Skikkelig gran gir absolutt den beste julelukta, ja :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...