Gå til innhold

Rengjør stekepannen for fett. Den beste måten.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vil aldri finne på å ha Zalo i en jernpanne, ds blir den tørr. Koker ut pannen med vann og vasker med en gammel oppvaskbørste.

Også teflonpannen vaskes helst bare i vann, går stort sett greit om både pannen er varm og vannet er varmt. Evt. brukes en liten dråpe Zalo.

Steikepanner med teflon skal ikke ha for varmt vann, ikke vanne ut, tørk heller av med tørkepapir, la den stå til den blir nesten kald og siste rest vaskes raskt bort, med zalo. Blir jo annerledes om det er jernpanne det dreier seg om.

Jeg fikk tre tips om å ha teflonpannen min lenge:

- Ikke for sterk varme

-Bruke egnet stekeredskap for teflon så ikke pannen blir ripete

-Ikke ha varmt vann i varm panne

Har hatt min i tre år nå og er like fin. Ingen merker i pannen og ingen bulker som det kan bli ved for sterk varme.

Høres ut som en bombesikker oppskrift for å ødelegge ei jernpanne, i hvert fall. Og for panner med teflonbelegg er det mye enklere og mindre energikrevende å bruke en dråpe zalo og lunka vann under springen.

Hvem har sagt noe om jernpanne?

Annonse

Hvem har sagt noe om jernpanne?

I mitt hode er stekepanne=jernpanne. Så når trådstarter ikke presiserer, så følte jeg et visst behov for å gjøre det. Har selv ødelagt ei jerngryte med bruk av zalo, og det unner jeg ikke andre å gjøre. Hvilket de ville ha gjort om de brukte denne metoden på sin stekepanne av jern.

I mitt hode er stekepanne=jernpanne. Så når trådstarter ikke presiserer, så følte jeg et visst behov for å gjøre det. Har selv ødelagt ei jerngryte med bruk av zalo, og det unner jeg ikke andre å gjøre. Hvilket de ville ha gjort om de brukte denne metoden på sin stekepanne av jern.

Skjønner ikke hvorfor folk bruker jernpanne.... Bare dritt syns jeg. Alt svir seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...