Gå til innhold

Høyrepolitiker: - Gi penger til tiggerne!

Anbefalte innlegg

''Høyre-politiker Inger Marit Osland oppfordrer folk til å gi så det monner til tiggerne i byen, slik at de kan reise hjem til barna sine i Romania.

- De er her på grunn av barna sine. Det synes jeg folk skal respektere, sier Inger Marit, som er opptatt av ikke å bli framstilt som en helgen.

- Jeg kan være veldig egoistisk når det gjelder meg selv. Men det henger også mye igjen fra oppveksten. Jeg kommer fra et hjem med åtte søsken. Men far min sa alltid at alle har ansvar for hverandre – og at det alltid er en mulighet for å dele med andre. Vi hadde ikke så mye, da vi vokste opp i Hovenga. Men det manglet ikke på kjærlighet og mye humor, sier Osland.

Det har hun tatt med seg videre i livet. ''

Kilde: http://www.nettavisen.no/nyheter/article3276703.ece

Noen husker hvordan de hadde det...

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

Skulle ønske det i stedet fantes et fond e.l. vi kunne gi til, så kunne pengene fordeles etter behov. Det byr meg i mot å gi til de rumenske tiggerne i gatene.

Hei,

Ja, det er jeg sikker på det også finnes muligheter for.

Litt interessant å høre deres egne ord:

http://www.aftenbladet.no/lokalt/stavanger/--Ingen-mafia-ingen-bakmenn--2851976.html

Og en interessant leder i Nettavisen av Gunnar Stavrum:

''Er romfolk umennesker?

Romfolk har full rett til å komme til Norge, men vi later som vi ikke ser at de lever i nød rett foran øynene våre.

[...]

Det sies at en velferdsstat kan måles etter hvordan vi behandler de svakeste. I så fall er romfolket en skamplett. Snart kommer vinteren, og vi snakker om mennesker som lever på gaten uten noe som helst.''

Kilde: http://stavrum.nettavisen.no/?p=3842

Med vennlig hilsen

Gjest Bortvekkistan

Da motarbeider man regjeringens arbeidslinje hvis alle skal gi masse til alle tiggerene. Skal vi først gi penger til folk som kommer hit på turistvisum er det bedre å dele ut sjekker på grensa slik at de har råd til å skaffe seg et sted å bo mens de "besøker" Norge.

Skal fattigdommen bekjempes må det andre virkemidler til. Helst der folk bor.

Da motarbeider man regjeringens arbeidslinje hvis alle skal gi masse til alle tiggerene. Skal vi først gi penger til folk som kommer hit på turistvisum er det bedre å dele ut sjekker på grensa slik at de har råd til å skaffe seg et sted å bo mens de "besøker" Norge.

Skal fattigdommen bekjempes må det andre virkemidler til. Helst der folk bor.

''Skal fattigdommen bekjempes må det andre virkemidler til. Helst der folk bor.''

Det ene ekskluderer ikke det andre. :-)

Med vennlig hilsen

Hei,

Ja, det er jeg sikker på det også finnes muligheter for.

Litt interessant å høre deres egne ord:

http://www.aftenbladet.no/lokalt/stavanger/--Ingen-mafia-ingen-bakmenn--2851976.html

Og en interessant leder i Nettavisen av Gunnar Stavrum:

''Er romfolk umennesker?

Romfolk har full rett til å komme til Norge, men vi later som vi ikke ser at de lever i nød rett foran øynene våre.

[...]

Det sies at en velferdsstat kan måles etter hvordan vi behandler de svakeste. I så fall er romfolket en skamplett. Snart kommer vinteren, og vi snakker om mennesker som lever på gaten uten noe som helst.''

Kilde: http://stavrum.nettavisen.no/?p=3842

Med vennlig hilsen

''Det sies at en velferdsstat kan måles etter hvordan vi behandler de svakeste. I så fall er romfolket en skamplett. Snart kommer vinteren, og vi snakker om mennesker som lever på gaten uten noe som helst.''

Vi snakker her om mennesker som frivillig kommer til Norge, som regel på turistvisum. Vi har ingen forpliktelser ovenfor utenlandske statsborgere.

Annonse

''Det sies at en velferdsstat kan måles etter hvordan vi behandler de svakeste. I så fall er romfolket en skamplett. Snart kommer vinteren, og vi snakker om mennesker som lever på gaten uten noe som helst.''

Vi snakker her om mennesker som frivillig kommer til Norge, som regel på turistvisum. Vi har ingen forpliktelser ovenfor utenlandske statsborgere.

Vi har gjennom vår felles humanitet.

''Skal fattigdommen bekjempes må det andre virkemidler til. Helst der folk bor.''

Det ene ekskluderer ikke det andre. :-)

Med vennlig hilsen

Problemet er bare at jo mer "lønnsomt" det er å tigge, desto flere tiggere vil komme. Derfor gir man ikke til tiggere.

hidi, the scorpion

Problemet er bare at jo mer "lønnsomt" det er å tigge, desto flere tiggere vil komme. Derfor gir man ikke til tiggere.

''Problemet er bare at jo mer "lønnsomt" det er å tigge, desto flere tiggere vil komme. Derfor gir man ikke til tiggere.''

Har du ikke lest bøker...?

1) en stein kan ikke fly

2) mor nilla kan ikke fly

Konklusjon: mor nilla er ikke en stein.

Akkurat like idiotisk som ditt argument.

Jeg gir gjerne til tiggere, at de i det hele tatt skal behøve å tigge, er for meg en gåte.....

Problemet, eller poenget, er at vi er ufattelig rike, og de er fattige og sultne.

Du kan forsøke å leve som dem et par uker, så forstår du.

Problemet, eller poenget, er at vi er ufattelig rike, og de er fattige og sultne.

Gjest Lurer jeg på

''Problemet, eller poenget, er at vi er ufattelig rike, og de er fattige og sultne''

Hvorfor er de så overvektige mange av dem, hvis de er sultne?

Gjest Nord og ned.

''Du kan forsøke å leve som dem et par uker, så forstår du.''

LOL.tror det kunne vært langt "morsommere" om du heller prøvde å leve MED dem, slik denne naive idioten som til forveksling lignet deg i i Fredrikstad forsøkte, før han også innså sanheten:

http://www.f-b.no/nyheter/de-liker-a-leve-som-rotter-1.2475738

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...