Gå til innhold

Komfyrtoppen min...

Anbefalte innlegg

Jeg har heller aldri sett L før bare H slik du skriver.

så får vi bare prøve å gjette hva den prøver å si..

..L...kan det være 'lock'? Har den barnesikring som er blitt enablet av en eller annen grunn? Men den burde jo blitt resatt når dere tok strømmen på den..Hmh.

Fortsetter under...

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

36

• Sør

12

• cathlin

11

• Katt-ja

6

Mest aktive i denne tråden

På de fleste topper jeg har vært borti, står det H når en plate er avslått,men fortsatt er varm (hot), en advarsel. Det har aldri noen sinne stått L på noen av dem, så det høres ut som en dårlig feilmelding..

''På de fleste topper jeg har vært borti, står det H når en plate er avslått,men fortsatt er varm (hot), en advarsel. Det har aldri noen sinne stått L på noen av dem, så det høres ut som en dårlig feilmelding..''

På komfyrtoppen til min svigerinne står det H når platen er veldig varm og h (altså stor og liten H/h) når den er bare litt varm, så jeg ville også antatt av H og L betydde veldig varm og litt varm.

..L...kan det være 'lock'? Har den barnesikring som er blitt enablet av en eller annen grunn? Men den burde jo blitt resatt når dere tok strømmen på den..Hmh.

Jeg tror du har rett!

Dorthe: Har du sjekke dette? Har du en "Lock"-knapp på den?

Med vennlig hilsen

''På de fleste topper jeg har vært borti, står det H når en plate er avslått,men fortsatt er varm (hot), en advarsel. Det har aldri noen sinne stått L på noen av dem, så det høres ut som en dårlig feilmelding..''

På komfyrtoppen til min svigerinne står det H når platen er veldig varm og h (altså stor og liten H/h) når den er bare litt varm, så jeg ville også antatt av H og L betydde veldig varm og litt varm.

wow, avansert. ;-) Jeg har forøvrig av og til tenkt at den H-en står på litt lenger enn nødvendig, kunne godt hatt en L i tillegg. ;) Forøvrig mener jeg å huske at den H-en har det fancy norske ordet "restvarmeindikator" . :-D

Hei,

Har den én "stor flat" kontakt, med tre flate pinner, én litt lengre enn de andre?

Jeg har sett på noen av Zanuzzis keramiske koketopper, og de er på 6400W - dvs. maks 28 Ampère, hvis alt står på maks.

Hvis jeg var deg ville jeg googlet den du har, undersøkt hvor stort hull den har (eller målt direkte), og så googlet koketopper (samt Elkjøp, Siba, Lefdal, osv.) for å finne noe som du ønsker, og som passer med hullet. Zanuzzi har også induktive koketopper tli ca 5000 kr.

Med vennlig hilsen

Det ser ut til at jeg kan bruke denne ZIT64X, den har riktige størrelser og har induksjonsplater

Annonse

Det kan nok stemme det altså. Men det er ikke så mange knapper på den. Bare av og på som ser ut som et utropstegn og deretter de fire platene og med et minus i midten som jeg trykker på når jeg skal skru platene ned. Alt er oppe på selve plata

Det kan nok stemme det altså. Men det er ikke så mange knapper på den. Bare av og på som ser ut som et utropstegn og deretter de fire platene og med et minus i midten som jeg trykker på når jeg skal skru platene ned. Alt er oppe på selve plata

Prøv å holde nede noen av dem i flere sekunder.

Med vennlig hilsen

Jeg tror du har rett!

Dorthe: Har du sjekke dette? Har du en "Lock"-knapp på den?

Med vennlig hilsen

Nei, jeg har ikke det som jeg kan se ihvertfall. Jeg har trykket på de seks ringene i forskjellige kombinasjoner, hm, jeg får prøve litt til. Noe så teit

Annonse

Men hvordan man skal få av barnesikringen er fremdeles et mysterie. Men jeg fant typenummeret under og PNC nummeret så da er det kanskje håp for at jeg slipper å kjøpe en ny ;o)

...ja, usj, det kan jo hende den har gått helt i frø sånn at barnesikringen er på hele tiden, og da hjelper det jo ikke at vi vet at L betyr barnesikring, den virker jo like fullt ikke.. :-S

Nå må du fortelle hva som skjer. Jeg er skikkelig spent om vi får løst dette:-)

Det var ikke lett så jeg må nok ringe i morgen og snakke med Zanussi. Håpet er selvfølgelig at jeg slipper å kjøpe en ny komfyr, jeg vil heller ha tv og kinoanlegg ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...