Gjest Nickløsheletida Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Pianotimer tar de i kulturskolen. Det koster for ett barn 2200,- i året. det er veldig gode lærere og subsidiert pris. Jeg skrev at alpint er dyrt som idrett fordi vi diskuterte satsing på idrett/trening og ikke fritidssyssel/hobby. Hvis man skal trene og stille i konkurranser i alpint er det kjempedyrt, selv om vi har sesongkort både her hjemme og i de andre alpinsentrene i fylket der alpinlaget er oftest. I tillegg kommer overnattinger etc. på Geilo, Hemsedal og andre steder det er for langt å kjøre fram og tilbake til. ''Pianotimer tar de i kulturskolen. Det koster for ett barn 2200,- i året. det er veldig gode lærere og subsidiert pris'' Ok, mine har privatlærer i gåavstand fra hjemmet. Da kan de gå dit rett etter skolen. Vi har ingen kulturskole i gåavstand her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/4/#findComment-3260178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 ''Pianotimer tar de i kulturskolen. Det koster for ett barn 2200,- i året. det er veldig gode lærere og subsidiert pris'' Ok, mine har privatlærer i gåavstand fra hjemmet. Da kan de gå dit rett etter skolen. Vi har ingen kulturskole i gåavstand her. Læreren min eldste brukte i mange år ligger på et svært høyt nivå. Dessverre har han flyttet. Da han flyttet begynte hun på en kulturskole nede i byen, men det var ikke samme nivå på han. Jeg tror datteren min hadde kommet lenger enn selve læreren, så der sluttet hun etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/4/#findComment-3260181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke helt enig Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 De fleste unger som driver med tennis her konkurerer uten at dette koster så mye. Nå er det sånn at nesten alle ungene driver med tennis her i nærmiljøet da, men bare noen få driver med dette på høyt nivå. Så det og drive med tennis her jeg bor, koster ikke mye for de aller fleste ungene her. Jeg konkurerte selv på langrenn, men mine unger gjør ikke det, så som jeg sa, så vet jeg ikke hva dette koster for om de driver på konkuransenivå, men jeg oppfattet det ikke slik at det var på konkuransenivå Dorthe mente heller. Som sagt i mitt første svar - tennis aner jeg ikke pris på - refererte bare hva en bekjent fortalte meg. Og ang langrenn vet jeg at det er dyrt -selv for en på 10 år. Vil heller ikke kalle det han driver for for konkurransenivå,selv om han er med på divers skirenn rundt omkring i Akershus. Men så klart - de kan være med og ha kun et par ski og billig ski-dress, ingen nekter dem det 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/4/#findComment-3260184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Som sagt i mitt første svar - tennis aner jeg ikke pris på - refererte bare hva en bekjent fortalte meg. Og ang langrenn vet jeg at det er dyrt -selv for en på 10 år. Vil heller ikke kalle det han driver for for konkurransenivå,selv om han er med på divers skirenn rundt omkring i Akershus. Men så klart - de kan være med og ha kun et par ski og billig ski-dress, ingen nekter dem det ''Men så klart - de kan være med og ha kun et par ski og billig ski-dress, ingen nekter dem det :D'' Ja, det kan det, selv om de etter min erfaring stiller større krav jo eldre de blir :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/4/#findComment-3260185 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke helt enig Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 ''Men så klart - de kan være med og ha kun et par ski og billig ski-dress, ingen nekter dem det :D'' Ja, det kan det, selv om de etter min erfaring stiller større krav jo eldre de blir :-) I tillegg merker de stoor forskjell på dårlig og bra utstyr - og da blir det ikke noe gøy. Og da gidder man jo ikke mer. Driver man dette som en idrett på lik linje med de som spiller på fotball-lag kreves det ok utstyr fra de iallefall er rundt 10 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/4/#findComment-3260186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 I tillegg merker de stoor forskjell på dårlig og bra utstyr - og da blir det ikke noe gøy. Og da gidder man jo ikke mer. Driver man dette som en idrett på lik linje med de som spiller på fotball-lag kreves det ok utstyr fra de iallefall er rundt 10 år. Jeg har hatt to unger som drev med fotball, så jeg vet jo at dette ikke er dyrt selv om utstyret må være i orden. Og selvsagt må utsyret være i orden selv om man går på ski bare for kosen skyld også, men det behøver ikke koste så mye i en alder av 11 år. Driver man på konkuransenivå slik jeg selv gjorde, koster det mer selvfølgelig og sikkert mer i dag enn hva det gjorde i min tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/4/#findComment-3260191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke helt enig Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Jeg har hatt to unger som drev med fotball, så jeg vet jo at dette ikke er dyrt selv om utstyret må være i orden. Og selvsagt må utsyret være i orden selv om man går på ski bare for kosen skyld også, men det behøver ikke koste så mye i en alder av 11 år. Driver man på konkuransenivå slik jeg selv gjorde, koster det mer selvfølgelig og sikkert mer i dag enn hva det gjorde i min tid. Som jeg skrev - min sønn driver med langrenn. Og han deltar på noen skirenn i kretsen,det har han gjort siden han var 8 år. Men kan ikke kalle dette konkurransenivå akkurat - men det ER dyrt. Og dyrere vil det bli jo eldre han blir - om han velge å fortsette. Fotball var en ørliten kostnad i forhold til ski. Ser du har bestemt deg for hva som er riktig og ikke riktig - så du får ha en hygglig kveld 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/4/#findComment-3260199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GPn Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Trening 4 ggr i uka er helt vanlig for G13. Synes dessuten de har et fint system for uttak av førstelaget. Det bør ikke komme som et sjokk på noen som tenker å anskaffe barn, at fritidsaktiviteter har en betydelig kostnad. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/4/#findComment-3260202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Som jeg skrev - min sønn driver med langrenn. Og han deltar på noen skirenn i kretsen,det har han gjort siden han var 8 år. Men kan ikke kalle dette konkurransenivå akkurat - men det ER dyrt. Og dyrere vil det bli jo eldre han blir - om han velge å fortsette. Fotball var en ørliten kostnad i forhold til ski. Ser du har bestemt deg for hva som er riktig og ikke riktig - så du får ha en hygglig kveld ''Ser du har bestemt deg for hva som er riktig og ikke riktig - så du får ha en hygglig kveld ;)'' Du må jo lese hva jeg skriver. Jeg skrev dette : '' Driver man på konkuransenivå slik jeg selv gjorde, koster det mer selvfølgelig og sikkert mer i dag enn hva det gjorde i min tid.'' 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/4/#findComment-3260204 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Jeg har hatt to unger som drev med fotball, så jeg vet jo at dette ikke er dyrt selv om utstyret må være i orden. Og selvsagt må utsyret være i orden selv om man går på ski bare for kosen skyld også, men det behøver ikke koste så mye i en alder av 11 år. Driver man på konkuransenivå slik jeg selv gjorde, koster det mer selvfølgelig og sikkert mer i dag enn hva det gjorde i min tid. ''Jeg har hatt to unger som drev med fotball, så jeg vet jo at dette ikke er dyrt selv om utstyret må være i orden.'' Det er enorme variasjoner fra klubb til klubb når de kommer over i ungdomsfotballen, som denne tråden handler om. Det er ikke relevant hva det koster mens de er i barnefotballen. ''Og selvsagt må utstyret være i orden selv om man går på ski bare for kosen skyld også, men det behøver ikke koste så mye i en alder av 11 år. Driver man på konkurransenivå slik jeg selv gjorde, koster det mer selvfølgelig og sikkert mer i dag enn hva det gjorde i min tid.'' Du må jo sammenlikne noe som lar seg sammenlikne. Spiller man fotball, håndball, basket eller volleyball for en klubb, deltar man på kamper og cuper. Trener man alpint eller langrenn i en klubb, kjører / går de fleste (men ikke absolutt alle) renn, i det minste noen uformelle karusellrenn. Det kreves forskjellige typer ski til slalåm og storslalåm, klassisk og skøyting, hvis de skal kjøre / gå renn. Ikke mens de er under ca. 10 år, men ganske raskt etterpå (og mange har flere par lenge før). Det er ikke relevant hva det koster å ha et par allround-ski til turbruk eller til å kjøre hobbyslalåm med i helgene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/4/#findComment-3260205 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 ''Jeg har hatt to unger som drev med fotball, så jeg vet jo at dette ikke er dyrt selv om utstyret må være i orden.'' Det er enorme variasjoner fra klubb til klubb når de kommer over i ungdomsfotballen, som denne tråden handler om. Det er ikke relevant hva det koster mens de er i barnefotballen. ''Og selvsagt må utstyret være i orden selv om man går på ski bare for kosen skyld også, men det behøver ikke koste så mye i en alder av 11 år. Driver man på konkurransenivå slik jeg selv gjorde, koster det mer selvfølgelig og sikkert mer i dag enn hva det gjorde i min tid.'' Du må jo sammenlikne noe som lar seg sammenlikne. Spiller man fotball, håndball, basket eller volleyball for en klubb, deltar man på kamper og cuper. Trener man alpint eller langrenn i en klubb, kjører / går de fleste (men ikke absolutt alle) renn, i det minste noen uformelle karusellrenn. Det kreves forskjellige typer ski til slalåm og storslalåm, klassisk og skøyting, hvis de skal kjøre / gå renn. Ikke mens de er under ca. 10 år, men ganske raskt etterpå (og mange har flere par lenge før). Det er ikke relevant hva det koster å ha et par allround-ski til turbruk eller til å kjøre hobbyslalåm med i helgene. ''Du må jo sammenlikne noe som lar seg sammenlikne. Spiller man fotball, håndball, basket eller volleyball for en klubb, deltar man på kamper og cuper. Trener man alpint eller langrenn i en klubb, kjører / går de fleste (men ikke absolutt alle) renn, i det minste noen uformelle karusellrenn. Det kreves forskjellige typer ski til slalåm og storslalåm, klassisk og skøyting, hvis de skal kjøre / gå renn. Ikke mens de er under ca. 10 år, men ganske raskt etterpå (og mange har flere par lenge før). Det er ikke relevant hva det koster å ha et par allround-ski til turbruk eller til å kjøre hobbyslalåm med i helgene'' Jeg har allerede svart på alt dette i resten av tråden. Jeg godtar at ski på konkuransenivå er dyrere enn fotball på konkuransenivå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/4/#findComment-3260207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Trening 4 ggr i uka er helt vanlig for G13. Synes dessuten de har et fint system for uttak av førstelaget. Det bør ikke komme som et sjokk på noen som tenker å anskaffe barn, at fritidsaktiviteter har en betydelig kostnad. ''Det bør ikke komme som et sjokk på noen som tenker å anskaffe barn, at fritidsaktiviteter har en betydelig kostnad'' Diskusjonen går på hva slags idrett som er dyrest fordi noen klaget på at ski, slaom og tennis var dyrere enn fotball og at de ikke hadde råd til å la ungene drive med annet enn fotball. Egentlig handler vel alt mest om hva foreldrene selv finner mest meningsfyllt og bruke penger på når det hele kommer til stykket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/4/#findComment-3260211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Da tar du veldig feil. Tennis og badminton er ikke dyrere enn fotball. Ungene mine driver ikke med skitrening eller slalomtrening, så det vet jeg ikke hva koster. De tok et snowboardkurs for mange år siden og det kostet ikke all verden. Men siden det er viktig for oss at de går på ski og driver med alpint, så har de utstyret og det koster jo og det koster også å kjøpe skikort, men om dette i sum er noe særlig dyrere enn fotball, tviler jeg på. Tennis er ihvertfall ikke dyrt. Nå er det selvfølgelig noen få foreldre som drar med ungene på treningsleir til Frankrike og sånn og det koster, men da tar de det vel som en ferietur. Vi har ikke gjort det, da mine unger mest har holdt på for morro skyld og vi har ikke drømt om å få noen ny Bjørn Borg i familien. Det viktigste for oss er at de er allsidige og lærer seg og bli glad i naturen og bruker den. Vi er selv vokst opp med ski og derfor har det vært viktig for oss at ungene også liker det. Men til poenget: Tennis er IKKE dyrt. Det som har kostet mest hos oss er pianotimene. Begge jentene spiller piano. ''Men siden det er viktig for oss at de går på ski og driver med alpint, så har de utstyret og det koster jo og det koster også å kjøpe skikort, men om dette i sum er noe særlig dyrere enn fotball, tviler jeg på.'' Det at man har 'greit utstyr' til alpint og får heiskort osv er jo ikke såå uvanlig, selv om det ikke akkurat er gratis, men jeg har inntrykk av at dem som har ikke helt små barn som driver veldig aktivt med alpint har voldsomme kostnader, både til utstyr og treningssamlinger og renn. For ikke å snakke om at alle helgene går med til å kjøre ungene til Hafjell og Trysil osv på renn. Det tror jeg er en ekstremt kostbar ting å ha med barna på når man har ambisjoner om mer enn bare å ha det moro i bakken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/4/#findComment-3260212 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 ''Du må jo sammenlikne noe som lar seg sammenlikne. Spiller man fotball, håndball, basket eller volleyball for en klubb, deltar man på kamper og cuper. Trener man alpint eller langrenn i en klubb, kjører / går de fleste (men ikke absolutt alle) renn, i det minste noen uformelle karusellrenn. Det kreves forskjellige typer ski til slalåm og storslalåm, klassisk og skøyting, hvis de skal kjøre / gå renn. Ikke mens de er under ca. 10 år, men ganske raskt etterpå (og mange har flere par lenge før). Det er ikke relevant hva det koster å ha et par allround-ski til turbruk eller til å kjøre hobbyslalåm med i helgene'' Jeg har allerede svart på alt dette i resten av tråden. Jeg godtar at ski på konkuransenivå er dyrere enn fotball på konkuransenivå. Og det skulle jo bare mangle ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/4/#findComment-3260214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 ''Men siden det er viktig for oss at de går på ski og driver med alpint, så har de utstyret og det koster jo og det koster også å kjøpe skikort, men om dette i sum er noe særlig dyrere enn fotball, tviler jeg på.'' Det at man har 'greit utstyr' til alpint og får heiskort osv er jo ikke såå uvanlig, selv om det ikke akkurat er gratis, men jeg har inntrykk av at dem som har ikke helt små barn som driver veldig aktivt med alpint har voldsomme kostnader, både til utstyr og treningssamlinger og renn. For ikke å snakke om at alle helgene går med til å kjøre ungene til Hafjell og Trysil osv på renn. Det tror jeg er en ekstremt kostbar ting å ha med barna på når man har ambisjoner om mer enn bare å ha det moro i bakken. ''For ikke å snakke om at alle helgene går med til å kjøre ungene til Hafjell og Trysil osv på renn. Det tror jeg er en ekstremt kostbar ting å ha med barna på når man har ambisjoner om mer enn bare å ha det moro i bakken'' Vi er på Norefjell annhver helg gjennom vinteren da vi har leilighet der og derfor kjøper vi sesongkort. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/4/#findComment-3260215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 ''Det bør ikke komme som et sjokk på noen som tenker å anskaffe barn, at fritidsaktiviteter har en betydelig kostnad'' Diskusjonen går på hva slags idrett som er dyrest fordi noen klaget på at ski, slaom og tennis var dyrere enn fotball og at de ikke hadde råd til å la ungene drive med annet enn fotball. Egentlig handler vel alt mest om hva foreldrene selv finner mest meningsfyllt og bruke penger på når det hele kommer til stykket. Diskusjonen om økonomi er en avsporing. prust skrev ikke et ord om hva fotballen koster. Det er normalt og hyggelig med slike sidespor altså, men i utgangspunktet handlet diskusjonen om noe helt annet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/4/#findComment-3260218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 ''For ikke å snakke om at alle helgene går med til å kjøre ungene til Hafjell og Trysil osv på renn. Det tror jeg er en ekstremt kostbar ting å ha med barna på når man har ambisjoner om mer enn bare å ha det moro i bakken'' Vi er på Norefjell annhver helg gjennom vinteren da vi har leilighet der og derfor kjøper vi sesongkort. Jeg kjenner noen som har barn som er veldig aktive i aplint, og da utover å dra på helgeturer med mor og far. Det har hendt seg at de på lørdag må kjøre til Hafjell for renn der, for så å delta på renn i Trysil på søndag, f eks. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/4/#findComment-3260222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Diskusjonen om økonomi er en avsporing. prust skrev ikke et ord om hva fotballen koster. Det er normalt og hyggelig med slike sidespor altså, men i utgangspunktet handlet diskusjonen om noe helt annet. ''Diskusjonen om økonomi er en avsporing. prust skrev ikke et ord om hva fotballen koster'' Det vet jeg, men jeg svarte på den delen hvor Gp`n drar inn kostnader og oppdaterer han på hva den diskusjonen (sidesporet) gikk ut på, siden ingen her har klaget over at fotball er for dyrt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/4/#findComment-3260227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Jeg kjenner noen som har barn som er veldig aktive i aplint, og da utover å dra på helgeturer med mor og far. Det har hendt seg at de på lørdag må kjøre til Hafjell for renn der, for så å delta på renn i Trysil på søndag, f eks. Og da blir det helt sikkert dyrere enn fotball. Det er jeg enig i. Tror jeg har svart på det i tråden tidligere :-) Om det blir dyrere enn piano, vet jeg ikke. Det har også vært diskutert i tråden, men da må man også ta med hva et piano koster. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/4/#findComment-3260229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Skjønner det. Sønnen min spilte fotball han også da han var helt ung. Jeg var med på kamper og heiet til og med, men hverken jeg eller mannen min sørget da han sluttet. Vi har aldri vært noe interesert i fotball noen av oss og ser ikke en enste kamp på Tv, selv om vi lot (for sønnen sin skyld) at vi var litt interesert da han drev på :-) Jeg tror mannen min enda sørger over at ingen av ungene begynte i speideren. Han selv er en gammel speider og fremdeles veldig opptatt av friluftliv :-) Min har spilt fotball siden han var fire og som sagt spiller han enda i en alder av 29. Han har stort sett bare gått på små lag slik at han alltid fikk spille og fikk oppleve selve gleden. Han har prøvd det meste han altså, men fotballen var det beste. Jeg betalte lisens + noen hundrelapper i året fram til han var ferdig med videregående, siden har han betalt sjøl. Dattera mi har aldri vært med på noe organisert idrett, vi prøvde forskjellige ting, ballett, turn osv men tilslutt havnet hun på Klubben tre ganger i uka + jentedag + helgeturer, alt i klubbens regi. Men hun har trent mye alene, er ute og løper, går på skiturer(langrenn) og går gjerne gjennom hele byen. Minstemann har også prøvd mye men finner seg heller ikke til rette noen steder, fotball, judo, klatring osv men drar stort sett sammen med skolen om ettermiddagen nå og har fellesaktiviteter som snowboard bare snøen kommer, svømming og kino. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/4/#findComment-3260240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.