Gå til innhold

Laban - gutter 13

Anbefalte innlegg

''Nå er det skolen som betaler heiskort så jeg aner ikke hvor mye det koster og så har han fullt utstyr til snowboard, jeg bare måtte kjøpe for han er vill i bakken og jeg fikk beskjed om at han måtte ha ryggskjold også så det ikke gikk gærnt. Jeg håper brettet hans holder i år også og egentlig trenger han nytt ryggskjold og det kostet en halv formue det også dvs halvparten av matpengene vi har i måneden.''

Men du sa at du ikke hadde råd til å la ungene drive med det, men han driver jo med det :-)

Ja, jeg vet at utstyret koster, men når ungene ikke er i voksealder lenger, så holder ihvertfall utstyret i flere år. Det er en meningsfyllt investering da ;o)

Men nå betaler jeg bare for en og ikke tre. Det er stor forskjell.

Fortsetter under...

• Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

15

• Dorthe

15

• frosken

6

• Rhea Silvia

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida

Min har spilt fotball siden han var fire og som sagt spiller han enda i en alder av 29. Han har stort sett bare gått på små lag slik at han alltid fikk spille og fikk oppleve selve gleden. Han har prøvd det meste han altså, men fotballen var det beste. Jeg betalte lisens + noen hundrelapper i året fram til han var ferdig med videregående, siden har han betalt sjøl.

Dattera mi har aldri vært med på noe organisert idrett, vi prøvde forskjellige ting, ballett, turn osv men tilslutt havnet hun på Klubben tre ganger i uka + jentedag + helgeturer, alt i klubbens regi. Men hun har trent mye alene, er ute og løper, går på skiturer(langrenn) og går gjerne gjennom hele byen.

Minstemann har også prøvd mye men finner seg heller ikke til rette noen steder, fotball, judo, klatring osv men drar stort sett sammen med skolen om ettermiddagen nå og har fellesaktiviteter som snowboard bare snøen kommer, svømming og kino.

Min eldste drev også med det meste. Hun var jo nærmest hyperaktiv og skulle ikke gå glipp av en ting, så hun meldte seg inn i et guttelag og var med på Norwaycup på guttelaget. Jeg forstår ikke hvor hun hentet kapasiteten sin, men det var vel nesten ikke den ting hun ikke drev med. Etterhvert kokte det ned til bare tennis, dans og piano og så til slutt bare piano. Nå går hun ikke til noen lærer lenger heller, men nå er hun jo voksen og har begynt å tjene litt penger på pianospillingen isteden, så nå koster ikke dette oss noenting lenger bortsett fra at vi innomellom må stemme pianoet selvfølgelig.

Sønnen drev også med en del forskjellig før han landet på tennis og badminton og hun yngste driver bare med tennis og piano og har aldri prøvd noe annet foreløpig :-)

Alle driver selvfølgelig med ski og slalom, men dette er altså ikke organsiert, så det gjelds vel ikke.

Sønnen min går på tennis, trot det koster 600 kr. i semesteret. Han har en racket til 300 og bruker joggeskoene han også bruker ellers.

Skal godt gjøres å finne en billigere hobby.

Også ski er billig å drive med mens barna er små, og de fleste har uansett ski. Når barna blir større, og det blir større krav til utstyr og diverse samlinger, kan det bli dyrt.

''Sønnen min går på tennis, trot det koster 600 kr. i semesteret. Han har en racket til 300 og bruker joggeskoene han også bruker ellers.

Skal godt gjøres å finne en billigere hobby.''

Sønnen din er vel ikke så gammel?

Når de blir litt større koster rackertene adskillig mer enn 300,- Og de trenger sko til innendørs og utendørs. + litt annet utstyr + klubbmedlemskap + høyere treningsavgifter + turneringsavgifter + reiseutgifter (helgeturneringene er spredt overalt i landet) osv.

Da er det ikke noen billigsport lenger...

''Sønnen min går på tennis, trot det koster 600 kr. i semesteret. Han har en racket til 300 og bruker joggeskoene han også bruker ellers.

Skal godt gjøres å finne en billigere hobby.''

Sønnen din er vel ikke så gammel?

Når de blir litt større koster rackertene adskillig mer enn 300,- Og de trenger sko til innendørs og utendørs. + litt annet utstyr + klubbmedlemskap + høyere treningsavgifter + turneringsavgifter + reiseutgifter (helgeturneringene er spredt overalt i landet) osv.

Da er det ikke noen billigsport lenger...

Skjønner det :-).

Som også nevnt innledningsvis vedr. fotball skjer det vel et regimeskifte i 11-13-årsalderen.

Gjest Nickløsheletida

Som også nevnt innledningsvis vedr. fotball skjer det vel et regimeskifte i 11-13-årsalderen.

''Som også nevnt innledningsvis vedr. fotball skjer det vel et regimeskifte i 11-13-årsalderen''

Hvis en ønsker. Sønnen min var kun med på treningene, men han konkurerete i badmington og reiste land og strand rundt, men nå når han er 18 har det blitt slik at stikker bort en tur og spiller for morro skyld sammen med en kompis. Han driver altså ikke med noe organisert lenger, men har en viss glede av det fortsatt.

Annonse

Trening 4 ggr i uka er helt vanlig for G13.

Synes dessuten de har et fint system for uttak av førstelaget.

Det bør ikke komme som et sjokk på noen som tenker å anskaffe barn, at fritidsaktiviteter har en betydelig kostnad.

Jeg har ikke skrevet noe om hvor mye fotballen koster?

Vi har barn som danser ballett og som har privat musikkundervisning - og det koster også. Korsang og speider er vel de billigste aktivitetene barna våre går på.

Skjønte ikke helt sammenhengen her? Men mulig det er kommet mer i tråden siden siste jeg var inne her...:-)

Enig!

Fotball er ikke spesielt dyrt, selv ikke med flere par fotballsko og stadig utskiftinger. Klubbdrress og treningstøy koster ikke allverden sammenlignet med slalåmdress eller markadress. Til og med RG er dyrere enn fotball, spesielt når de skal konkurrere.

Kjenner flere som lar barna sine konkurrere i alpint, og noen av de velger bort ferier får å ha råd!

Ungene her har ski til langrenn og alpint, et assortert utvalg fotballsko, RGutstyr, egne musikkinstrument osv osv. Jeg er veldig glad for at vi har råd til alt sammen :-) Julegaver er aldri noe problem å finne på he he

Hva er RG?

Jeg kjenner noen som har barn som er veldig aktive i aplint, og da utover å dra på helgeturer med mor og far. Det har hendt seg at de på lørdag må kjøre til Hafjell for renn der, for så å delta på renn i Trysil på søndag, f eks.

Det blir selvfølgelig fort dyrere å kjøre alpint i en klubb, bl.a. fordi treningsgruppene ikke kan være for store. På juniors fotballtreninger har de kun en ansatt trener, resten er hjelpetrenere (foreldre) - og kanskje nesten 40 spillere. Det ville jo blitt bare venting med noe tilsvarende i slalåmbakken. Derfor må de ha flere ansatte trenere, og i tillegg kommer sesongkort til bakken de trener i, pluss alt utstyret og rennkostnader.

Men i alpinfamilier er ofte alle aktive, så det kan bli en livsstil.

''Som også nevnt innledningsvis vedr. fotball skjer det vel et regimeskifte i 11-13-årsalderen''

Hvis en ønsker. Sønnen min var kun med på treningene, men han konkurerete i badmington og reiste land og strand rundt, men nå når han er 18 har det blitt slik at stikker bort en tur og spiller for morro skyld sammen med en kompis. Han driver altså ikke med noe organisert lenger, men har en viss glede av det fortsatt.

''Han driver altså ikke med noe organisert lenger, men har en viss glede av det fortsatt.''

Ja, del aller fleste idretter kan en ha mye glede av også etter å ha sluttet å holde på aktivt, det er vel ingen som har hevdet noe annet.

Pappa'n kom fra møte nå.

de har akkurat slått sammen klasselagene fra to skoler i samme idrettslag.

Hos oss har de nå innetrening to ganger i uka fra i januar. De skal på cup i Arvika i tillegg til serien her hjemme pluss en cup til sommeren 2012.

De som driver vinteridrett vurderer sjøl hvor mye trening de er med på.

Annonse

Det er mulig at tennis har beveget seg i en billigere retning. Jeg kjenner folk som allerede som fjortenåringer betalte nærmere 20 000 i året på begynnelsen av nitti-tallet.

Jeg misstenker deg forresten at dette mest har med dine egne interesser og gjøre. Jeg og mannen min har ikke råd til å la ungene spille fotball ;-) Det er alt for dyrt for oss.

''Jeg og mannen min har ikke råd til å la ungene spille fotball ;-) Det er alt for dyrt for oss.''

Hehe .... gode argumenter er gode å ha. Ikke for det, alle idretter :kan_ jo bli dyre, dersom klubbene pålegger nok tilleggsavgifter og andre indirekte avgifter. En av oslo-klubbene som har rotet seg bort innenfor håndballøkonomien, presterte å sende ut regninger på "ekstra treningsavgift kr. 950,- " til 14-åringene etter at sesongen var avsluttet i sommer. De måtte ha litt penger fra barne. og ungdomsutøverne for å dekke opp underskuddet i elitesatsningen...

Det er mulig at tennis har beveget seg i en billigere retning. Jeg kjenner folk som allerede som fjortenåringer betalte nærmere 20 000 i året på begynnelsen av nitti-tallet.

Jeg har ikke fjortenåring, da er sikkert regimet et helt annet. Min pode er tilnærmet nybegynner, og heldigvis gjør de det ganske billig å forsøke sporten, i hvertfall. Men selvfølgelig synd for de som ikke har råd til å følge opp.

Jeg har ikke fjortenåring, da er sikkert regimet et helt annet. Min pode er tilnærmet nybegynner, og heldigvis gjør de det ganske billig å forsøke sporten, i hvertfall. Men selvfølgelig synd for de som ikke har råd til å følge opp.

Jeg liker tennis svært godt og skulle gjerne hatt en tennisklubb som nærmeste nabo ;-) Det er mange klubber som lager gode opplegg for nybegynnere, samt tilbyr rimelige løsninger for sommersesongen. Dersom man ikke er en del av de programmene som faktureres ekstra for, så er det jo en billig og morsom sommeraktivitet å spille tennis i en klubb.

Problemet med tennis-miljøet, slik det var for noen år siden, var at der var det fullt med enda flere gærne foreldre enn jeg har sett i andre idretter (og det sier litt...), Når deres unger ikke vant, så ble det kjøpt x antall privattimer for øyeblikkelig å fikse dette, og etterhvert så var det en del av ungene som _aldri_ var på en tennisbane og trente sammen med en jevnaldrende - uten at det sto en trener på sidelinjen (til en stiv timepris). Akkurat denne siden ved tennismiljøet gjorde meg betenkt.

Pappa'n kom fra møte nå.

de har akkurat slått sammen klasselagene fra to skoler i samme idrettslag.

Hos oss har de nå innetrening to ganger i uka fra i januar. De skal på cup i Arvika i tillegg til serien her hjemme pluss en cup til sommeren 2012.

De som driver vinteridrett vurderer sjøl hvor mye trening de er med på.

Hos oss skal det være utetrening fire ganger i uka. Eller, jeg håper at det kan holde med tre ganger, har ikek fått noe svar fra treneren i dag.

Synes det er litt voldsomt med fire utetreninger pr uke gjennom hele vinteren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...