Gjest Elextra Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Jeg liker tennis svært godt og skulle gjerne hatt en tennisklubb som nærmeste nabo ;-) Det er mange klubber som lager gode opplegg for nybegynnere, samt tilbyr rimelige løsninger for sommersesongen. Dersom man ikke er en del av de programmene som faktureres ekstra for, så er det jo en billig og morsom sommeraktivitet å spille tennis i en klubb. Problemet med tennis-miljøet, slik det var for noen år siden, var at der var det fullt med enda flere gærne foreldre enn jeg har sett i andre idretter (og det sier litt...), Når deres unger ikke vant, så ble det kjøpt x antall privattimer for øyeblikkelig å fikse dette, og etterhvert så var det en del av ungene som _aldri_ var på en tennisbane og trente sammen med en jevnaldrende - uten at det sto en trener på sidelinjen (til en stiv timepris). Akkurat denne siden ved tennismiljøet gjorde meg betenkt. ''Jeg liker tennis svært godt og skulle gjerne hatt en tennisklubb som nærmeste nabo ;-)'' Det har vi (nesten) :-). Er selvfølgelig klar over snobberiet innen tennis. Mine barn driver med mye forskjellig, og jeg tviler egentlig på at tennis blir noe satsningsområde. Tenker at de uansett vil ha glede av å ha lært seg noen grunnferdigheter, skulle gjerne ha gjort det selv, på et tidlig(ere) tidspunkt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/6/#findComment-3260327 Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 ''Men jeg er enig i at det er for mye med fire treninger i uka om vinteren.'' Her vi bor er det mange av de samme gutta (tiåringer, er vel 11 i sportssammenheng) som spiller fotball om sommeren og går langrennstrening om vinteren. Synd om denne kombinasjonen skal vise seg umulig bare om et par år ''Her vi bor er det mange av de samme gutta (tiåringer, er vel 11 i sportssammenheng) som spiller fotball om sommeren og går langrennstrening om vinteren. Synd om denne kombinasjonen skal vise seg umulig bare om et par år'' Så lenge det gjelder flere, blir det vel ofte greiere enn om det bare er en eller to. Jeg har en 13-åring og her er det ikke flere fotballspillere i den årsklassen enn at de trenger alle. Skiguttene kan skilte med god kondisjon når vinteren er over og tar igjen for mindre trening med ball ved å løpe mer i begynnelsen av sesongen. Min yngste er 11 år og det har så smått blitt tatt opp hva som skal skje neste år. Antagelig blir det åpent for at barna kan drive med håndball og ski om vinteren, men man må jo ta "følgene" selv ved at man kanskje blir hengende litt etter fotballteknisk og dermed må slite mer for å komme på førstelaget. Det jeg liker mindre er tanker om at noen kanskje "bør" slutte med fotball fordi de ikke har anlegg for det, jeg mener at et såpass lavterskeltilbud som fotball er bør være åpent for alle som vil. Det er jo et problem i dag at ungdom er for passive og jeg synes faktisk at idrettslagene bør kunne stille med et tilbud til alle så lenge de synes det er gøy. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/6/#findComment-3260353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 ''Her vi bor er det mange av de samme gutta (tiåringer, er vel 11 i sportssammenheng) som spiller fotball om sommeren og går langrennstrening om vinteren. Synd om denne kombinasjonen skal vise seg umulig bare om et par år'' Så lenge det gjelder flere, blir det vel ofte greiere enn om det bare er en eller to. Jeg har en 13-åring og her er det ikke flere fotballspillere i den årsklassen enn at de trenger alle. Skiguttene kan skilte med god kondisjon når vinteren er over og tar igjen for mindre trening med ball ved å løpe mer i begynnelsen av sesongen. Min yngste er 11 år og det har så smått blitt tatt opp hva som skal skje neste år. Antagelig blir det åpent for at barna kan drive med håndball og ski om vinteren, men man må jo ta "følgene" selv ved at man kanskje blir hengende litt etter fotballteknisk og dermed må slite mer for å komme på førstelaget. Det jeg liker mindre er tanker om at noen kanskje "bør" slutte med fotball fordi de ikke har anlegg for det, jeg mener at et såpass lavterskeltilbud som fotball er bør være åpent for alle som vil. Det er jo et problem i dag at ungdom er for passive og jeg synes faktisk at idrettslagene bør kunne stille med et tilbud til alle så lenge de synes det er gøy. Jeg synes det kjipeste er at det er da ungene blir silt ut og de dårlige blir sittende på benken. Det er ikke lenger slik at alle får spille, men kun de beste og mange blir evig benkeslitere. Det viktigste er ikke lenger å delta, men å vinne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/6/#findComment-3260356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 ''Jeg liker tennis svært godt og skulle gjerne hatt en tennisklubb som nærmeste nabo ;-)'' Det har vi (nesten) :-). Er selvfølgelig klar over snobberiet innen tennis. Mine barn driver med mye forskjellig, og jeg tviler egentlig på at tennis blir noe satsningsområde. Tenker at de uansett vil ha glede av å ha lært seg noen grunnferdigheter, skulle gjerne ha gjort det selv, på et tidlig(ere) tidspunkt. Det er aldri for sent å lære seg tennis. For ørten år siden instruerte jeg nybegynnere og hadde folk helt opp til 70 på kurs. . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/6/#findComment-3260360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Ball på løkka eller i gata, det var vel for 50 år siden? Og det er fremdeles lag som bare spiller om sommeren. Men hvis man skal ha ungene på de beste lagene som bl.a Vålerenga så må de spille sommer som vinter, mens verken Grei eller endel av de andre smålagene ikke har treninger da ''Ball på løkka eller i gata, det var vel for 50 år siden?'' Hehe, nå var du skikkelig urban, altså! :-) Det spilles masse ball på løkka eller i gata over det meste av landet, også i din by. Vintertrening brer om seg i små fotballklubber også, og stadig lenger ned i alder. Ofte med en klam trussel om ikke å få spille til sommeren om man ikke er med på vinteren. Skikkelig kjip måte å tvinge ungene på, og mange slutter tidligere enn de hadde behøvd pga dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/6/#findComment-3260386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 ''Jeg liker tennis svært godt og skulle gjerne hatt en tennisklubb som nærmeste nabo ;-)'' Det har vi (nesten) :-). Er selvfølgelig klar over snobberiet innen tennis. Mine barn driver med mye forskjellig, og jeg tviler egentlig på at tennis blir noe satsningsområde. Tenker at de uansett vil ha glede av å ha lært seg noen grunnferdigheter, skulle gjerne ha gjort det selv, på et tidlig(ere) tidspunkt. Meld deg på et kurs, da vel. Det er kjempegøy! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/6/#findComment-3260397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke helt enig Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 ''Ball på løkka eller i gata, det var vel for 50 år siden?'' Hehe, nå var du skikkelig urban, altså! :-) Det spilles masse ball på løkka eller i gata over det meste av landet, også i din by. Vintertrening brer om seg i små fotballklubber også, og stadig lenger ned i alder. Ofte med en klam trussel om ikke å få spille til sommeren om man ikke er med på vinteren. Skikkelig kjip måte å tvinge ungene på, og mange slutter tidligere enn de hadde behøvd pga dette. Her hos oss - ikke i oslo (og ingen klubb i høy divisjon), begynner de å trene vinteren allerede det første året på foballen, altså 1.klassinger. Så det å trene på vintertid også med fotball gjelder ikke bare vålerenga og andre i den divisjonklassen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/6/#findComment-3260399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Min sønn hadde jublet om han fikk trene fotball fire ganger i uka. Nå trener han to ganger, pluss to dager på korps og undervisning i musikkskolen. Han er 12 år. Han er blitt utrolig flink til å gjøre leksene effektivt og jobber godt på skolen for å få ting unna. Kompiser har han også tid til :-) Neste år øker treningsmengden i fotball, men vi er allerede i dialog slik at han kan fortsette med musikken. Han er god i begge deler og alle innser at det er viktig at han slipper å velge.Han er så konsentrert at han ofte får mer ut av treningene enn mange av de andre, så han mister ikke "plassen" på laget selv om han av og til dropper treningen. For oss foreldre er det selvsagt et puslespill med kjøring ( og alle tre ungene må kjøres), men vi er blitt effektive vi også :-) HVa sier gutten din om treningsmengda da? Gutten min spiller piano (kulturskolen) en gang pr uke, pluss øving 3-4 ganger pr uke + han spiller i band en gang pr uke (to timers øving) + øving 1-2 ganger pr uke + fotball. Han gjør det bra på skolen, og har mange gode kamerater, både blant fotballguttene og blant band-guttene. Han synes det blir for mye. Han synes selv det holder med tre ganger år uke, men er redd for å miste plassen på laget dersom han bare trener tre ganger pr uke. De er nå noen-og tjue gutter som i løpet av vinteren skal reduseres til 18 spillere når serien starter, og uttaket skal baseres på oppmøte på treninger gjennom vinteren. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/6/#findComment-3260402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Jeg synes det kjipeste er at det er da ungene blir silt ut og de dårlige blir sittende på benken. Det er ikke lenger slik at alle får spille, men kun de beste og mange blir evig benkeslitere. Det viktigste er ikke lenger å delta, men å vinne. Det trenger ikke bli sånn. I breddeklubbene (som vår egen) melder de på mange nok lag til at alle får spille på sitt nivå. Men her i Oslo er det tre divisjoner i ungdomsfotballen. Det er vanskeligere å drive på den måten for små klubber i distriktene. Dessuten er det dessverre mange klubber som ikke VIL. Da kan det bli som du beskriver, selv i Oslo. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/6/#findComment-3260407 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Ball på løkka eller i gata, det var vel for 50 år siden? Og det er fremdeles lag som bare spiller om sommeren. Men hvis man skal ha ungene på de beste lagene som bl.a Vålerenga så må de spille sommer som vinter, mens verken Grei eller endel av de andre smålagene ikke har treninger da ''Og det er fremdeles lag som bare spiller om sommeren. '' Ikke i ungdomsfotballen, som denne tråden handler om. Da må du i hvert fall til en klubb på mikronivå hva anlegg, antall medlemmer og økonomi angår. ''Men hvis man skal ha ungene på de beste lagene som bl.a Vålerenga så må de spille sommer som vinter, mens verken Grei eller endel av de andre smålagene har treninger da.'' Grei (for å ta dem som eksempel) har vintertrening i ungdomsfotballen. Tror de har tre forskjellige lag for G13 (G99), avhengig av område. Det er ingen sammenheng mellom divisjonen det beste herrelaget er i, og satsningsnivået for de minste. Bare sjekk antall treningsdager, seriøsitet og pris i Manglerud og Skeid, som ikke akkurat er i tippeligaen. I barnefotballen er ting ofte opptil hvert enkelt årskull, og forholdene kan være sterkt begrenset f.eks. av banekapasitet. Da blir det selvsagt tydelig om klubben har en egen innendørs kunstgresshall som VIF eller kun en naturgressbane som bare elitespillerne får tråkke på om vinteren. Det er dessuten mot NFFs retningslinjer for barnefotball å ha nivådeling og topping. Men denne tråden handler ikke om barnefotballen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/6/#findComment-3260414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Gutten min spiller piano (kulturskolen) en gang pr uke, pluss øving 3-4 ganger pr uke + han spiller i band en gang pr uke (to timers øving) + øving 1-2 ganger pr uke + fotball. Han gjør det bra på skolen, og har mange gode kamerater, både blant fotballguttene og blant band-guttene. Han synes det blir for mye. Han synes selv det holder med tre ganger år uke, men er redd for å miste plassen på laget dersom han bare trener tre ganger pr uke. De er nå noen-og tjue gutter som i løpet av vinteren skal reduseres til 18 spillere når serien starter, og uttaket skal baseres på oppmøte på treninger gjennom vinteren. Det viktigste er jo hva barnet selv føler, så om han føler det blir for mye, da er det for mye :-) Vår yngste er av den typen som vil være med på alt, men nå har vi sammen blitt enig om å kutte ned på en av aktivitetene fordi det er " for mye". Men går det an å snakke med de andre foreldrene/trenerene om at gutten din trener en gang mindre i uken uten at det går utover plassen på laget? Vår sønn "straffes ikke" selv om han bare er på mandagstreningene annen hver uke, fordi alle ser at han trenger musikken også. Hjelper selvsagt på at at han er en av de beste, men alle foreldrene er inneforstått med at det er slik! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/6/#findComment-3260415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Det viktigste er jo hva barnet selv føler, så om han føler det blir for mye, da er det for mye :-) Vår yngste er av den typen som vil være med på alt, men nå har vi sammen blitt enig om å kutte ned på en av aktivitetene fordi det er " for mye". Men går det an å snakke med de andre foreldrene/trenerene om at gutten din trener en gang mindre i uken uten at det går utover plassen på laget? Vår sønn "straffes ikke" selv om han bare er på mandagstreningene annen hver uke, fordi alle ser at han trenger musikken også. Hjelper selvsagt på at at han er en av de beste, men alle foreldrene er inneforstått med at det er slik! Mja - det er litt komplisert ift trenerne. Han som er hovedtrener er visst en voldsom streber, og har vel ord på seg for å favorisere sin egen sønn og sønnens kamerater, fremfor enkelte fra en annen skole (som ikke er noe dårligere, men som ikke henger sammen med sønnen ).... Sønnen min er keeper, og de er 3 keepere som ønsker å være på førstelaget. Trolig er det bare plass til to... Og dermed blir det vel kamp om andrekeeperen (regner nesten med at førstekeeperen blir han som går i klassen til trenerens sønn...). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/6/#findComment-3260426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Mja - det er litt komplisert ift trenerne. Han som er hovedtrener er visst en voldsom streber, og har vel ord på seg for å favorisere sin egen sønn og sønnens kamerater, fremfor enkelte fra en annen skole (som ikke er noe dårligere, men som ikke henger sammen med sønnen ).... Sønnen min er keeper, og de er 3 keepere som ønsker å være på førstelaget. Trolig er det bare plass til to... Og dermed blir det vel kamp om andrekeeperen (regner nesten med at førstekeeperen blir han som går i klassen til trenerens sønn...). Det der er grunn nr. 1 til at man bør ha ekstern trener i ungdomsfotballen, dersom ikke pappatrenerne har spesielle faglige kvalifikasjoner - og da mener jeg trenerutdanning, ikke hyggekurs. Juniors kull har heldigvis fått en betalt trener som kommer fra en annen del av byen og ikke kjenner noen fra før. Vi foreldrene må spleise med klubben på lønnen hans, men akkurat det gjør vi gjerne. Man må være helt blåst for ikke å se problemene med at fedrene skal nivådele laget. Det er heller ikke videre smart å sementere første- og andrelag tidlig første året i ungdomsfotballen, hvis de ønsker at gutta skal fortsette. Har dere retningslinjer i klubben som uttrykker ønske om å unngå frafall ved overgang til elverfotball, kan dere stille et klart og tydelig spørsmålstegn ved at det ikke er mulighet for å bli flyttet opp eller ned (hvis det er tilfelle). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/6/#findComment-3260438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Det der er grunn nr. 1 til at man bør ha ekstern trener i ungdomsfotballen, dersom ikke pappatrenerne har spesielle faglige kvalifikasjoner - og da mener jeg trenerutdanning, ikke hyggekurs. Juniors kull har heldigvis fått en betalt trener som kommer fra en annen del av byen og ikke kjenner noen fra før. Vi foreldrene må spleise med klubben på lønnen hans, men akkurat det gjør vi gjerne. Man må være helt blåst for ikke å se problemene med at fedrene skal nivådele laget. Det er heller ikke videre smart å sementere første- og andrelag tidlig første året i ungdomsfotballen, hvis de ønsker at gutta skal fortsette. Har dere retningslinjer i klubben som uttrykker ønske om å unngå frafall ved overgang til elverfotball, kan dere stille et klart og tydelig spørsmålstegn ved at det ikke er mulighet for å bli flyttet opp eller ned (hvis det er tilfelle). Enig! Vi har eksterne trenere nå, ganske unge ( den ene er faktsik en av elevene mine på vgs). Alle foreldrene respekterer avgjørelsene deres når det gjelder lagoppsetning. Evt ueningheter skal først taes opp med oppmann og aldri foran spillerne! Det skjer mye i løpet av desse årene, det er ikke alltid de beste er best hele tiden! Så ved å kjøre så hardt kan de gå glipp av de som faktisk blir de beste! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/6/#findComment-3260445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Det der er grunn nr. 1 til at man bør ha ekstern trener i ungdomsfotballen, dersom ikke pappatrenerne har spesielle faglige kvalifikasjoner - og da mener jeg trenerutdanning, ikke hyggekurs. Juniors kull har heldigvis fått en betalt trener som kommer fra en annen del av byen og ikke kjenner noen fra før. Vi foreldrene må spleise med klubben på lønnen hans, men akkurat det gjør vi gjerne. Man må være helt blåst for ikke å se problemene med at fedrene skal nivådele laget. Det er heller ikke videre smart å sementere første- og andrelag tidlig første året i ungdomsfotballen, hvis de ønsker at gutta skal fortsette. Har dere retningslinjer i klubben som uttrykker ønske om å unngå frafall ved overgang til elverfotball, kan dere stille et klart og tydelig spørsmålstegn ved at det ikke er mulighet for å bli flyttet opp eller ned (hvis det er tilfelle). Vi har ikke vært så veldig engasjert i organiseringen av fotballen, fordi faren til bestekameraten til gutten vår har vært trener for klasselaget - og han er veldig seriøs og rettferdig ift å gi alle guttene like mye spilletid. Nå har han imidlertid fått nok av intriger og konflikter mellom de andre trenerne som ønsker å trene G13, og har trukket seg som trener. Dermed er min gutt og hans klassekamerater "prisgitt" trenerne fra den andre skolen, som (ifølge kopmpisens far) er veldig selektiv ift hvem som får starte kampene, hvor lang tid de ulike er på benken osv (dette er dokumentert nå i høst). Jeg kunne ha skrevet mye her om maktkamp og inhabilt fotballstyre ift de ulike trenerene osv, men har ikke lys til å legge ut for mange detaljer. Regner med at vi må ha et foreldremøte når treningen starter opp neste uke, slik at vi får vite litt mer om hvordan opplegget skal være. Det blir litt nå at de som har gutter på den andre skolen, får mye informasjon direkte fra treneren, mens vi andre får høre mange rykter og får bare litt indirekte informasjon + da én mail som var utgangspunktet for denne tråden. Jeg har ikke fått svar på den mailen jeg skrev til treneren søndag kveld. Forstår at det hadde vært lurt med en lønnet trener som ikke er far til noen av guttene. Samtidig så er det jo veldig positivt at noen fedre i det hele tatt orker å bruke så mye tid på trening av disse ungene! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/6/#findComment-3260448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Vi har ikke vært så veldig engasjert i organiseringen av fotballen, fordi faren til bestekameraten til gutten vår har vært trener for klasselaget - og han er veldig seriøs og rettferdig ift å gi alle guttene like mye spilletid. Nå har han imidlertid fått nok av intriger og konflikter mellom de andre trenerne som ønsker å trene G13, og har trukket seg som trener. Dermed er min gutt og hans klassekamerater "prisgitt" trenerne fra den andre skolen, som (ifølge kopmpisens far) er veldig selektiv ift hvem som får starte kampene, hvor lang tid de ulike er på benken osv (dette er dokumentert nå i høst). Jeg kunne ha skrevet mye her om maktkamp og inhabilt fotballstyre ift de ulike trenerene osv, men har ikke lys til å legge ut for mange detaljer. Regner med at vi må ha et foreldremøte når treningen starter opp neste uke, slik at vi får vite litt mer om hvordan opplegget skal være. Det blir litt nå at de som har gutter på den andre skolen, får mye informasjon direkte fra treneren, mens vi andre får høre mange rykter og får bare litt indirekte informasjon + da én mail som var utgangspunktet for denne tråden. Jeg har ikke fått svar på den mailen jeg skrev til treneren søndag kveld. Forstår at det hadde vært lurt med en lønnet trener som ikke er far til noen av guttene. Samtidig så er det jo veldig positivt at noen fedre i det hele tatt orker å bruke så mye tid på trening av disse ungene! Før det evt. blir foreldremøte: Finn ut om klubben har sportsplan eller andre retningslinjer. Det er usannsynlig at den ikke har noe som helst. Det er litt vanskeligere for despotene å ture fram akkurat som de vil, hvis de beviselig bryter idrettslaget regler. Hvis du leste den artikkelen jeg linket til tidligere her i tråden, ser du at problemstillingen er veeeldig vanlig. Foregår det noe som beviselig bryter med fotballforbundets retningslinjer for ungdomsfotball, kan dere be om en begrunnelse - enten fra klubbens trenerkoordinatoren for barn og ungdom hvis den har noen (sjekk det ut!) eller direkte fra de ansvarlige. Dere trenger ikke lage bråk, bare spørre etter årsaken til at klubben evt. ikke følger NFFs anbefalinger. Her er målsetningene: http://www.fotball.no/Barn_og_ungdom/Ungdomsfotball/Retningslinjer/ Når det gjelder fedrene, er det uttallige muligheter for å bruke tid på fotballen eller andre idretter, uten å ta avgjørelser om fordelingen mellom første- og andrelag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/6/#findComment-3260456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Det er aldri for sent å lære seg tennis. For ørten år siden instruerte jeg nybegynnere og hadde folk helt opp til 70 på kurs. . ''Det er aldri for sent å lære seg tennis. For ørten år siden instruerte jeg nybegynnere og hadde folk helt opp til 70 på kurs.'' Nei, det har jeg heller ikke sagt, men kjekt å ha litt ferdigheter fra tidlig alder uansett :-). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/6/#findComment-3260468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Meld deg på et kurs, da vel. Det er kjempegøy! ''Meld deg på et kurs, da vel.'' Det har jeg faktisk gjort. Har gått på opptil flere nybegynnerkurs de siste årene . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/6/#findComment-3260470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 ''Ball på løkka eller i gata, det var vel for 50 år siden?'' Hehe, nå var du skikkelig urban, altså! :-) Det spilles masse ball på løkka eller i gata over det meste av landet, også i din by. Vintertrening brer om seg i små fotballklubber også, og stadig lenger ned i alder. Ofte med en klam trussel om ikke å få spille til sommeren om man ikke er med på vinteren. Skikkelig kjip måte å tvinge ungene på, og mange slutter tidligere enn de hadde behøvd pga dette. Jeg er ikke noe glad i vintertrening heller. Ikke bare pga at ungene ikke får gjort andre ting, men fordi jeg synes det er kjipt at de trener ute på snø og is og min ble sjuk av det. Heldigvis bodde tanta mi ved siden av banen så jeg dro dit og ventet og puttet ham rett i bilen og dro hjem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/6/#findComment-3260549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Det trenger ikke bli sånn. I breddeklubbene (som vår egen) melder de på mange nok lag til at alle får spille på sitt nivå. Men her i Oslo er det tre divisjoner i ungdomsfotballen. Det er vanskeligere å drive på den måten for små klubber i distriktene. Dessuten er det dessverre mange klubber som ikke VIL. Da kan det bli som du beskriver, selv i Oslo. Jeg har erfaring fra Vålerenga og der var det mange benkeslitere. Min byttet klubb, rett og slett og spilte på den klubben helt til nå, men nå har han byttet klubb igjen i en alder av 29 så jeg aner ikke hvorfor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/6/#findComment-3260551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.