Dorthe Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 ''Og det er fremdeles lag som bare spiller om sommeren. '' Ikke i ungdomsfotballen, som denne tråden handler om. Da må du i hvert fall til en klubb på mikronivå hva anlegg, antall medlemmer og økonomi angår. ''Men hvis man skal ha ungene på de beste lagene som bl.a Vålerenga så må de spille sommer som vinter, mens verken Grei eller endel av de andre smålagene har treninger da.'' Grei (for å ta dem som eksempel) har vintertrening i ungdomsfotballen. Tror de har tre forskjellige lag for G13 (G99), avhengig av område. Det er ingen sammenheng mellom divisjonen det beste herrelaget er i, og satsningsnivået for de minste. Bare sjekk antall treningsdager, seriøsitet og pris i Manglerud og Skeid, som ikke akkurat er i tippeligaen. I barnefotballen er ting ofte opptil hvert enkelt årskull, og forholdene kan være sterkt begrenset f.eks. av banekapasitet. Da blir det selvsagt tydelig om klubben har en egen innendørs kunstgresshall som VIF eller kun en naturgressbane som bare elitespillerne får tråkke på om vinteren. Det er dessuten mot NFFs retningslinjer for barnefotball å ha nivådeling og topping. Men denne tråden handler ikke om barnefotballen. Det er tydelig noen år siden jeg hadde en som spilte på ungdomslag og jeg ser at ting er forandret ja. Jeg har erfaring fra Grei, Grüner, Vålerenga og Frigg og minstemann har bare spilt i barnegruppe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/372506-laban-gutter-13/page/7/#findComment-3260553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.