Gå til innhold

har slått fortannen min, og nå er den døende

Anbefalte innlegg

Gjest den uheldige

Jeg poster også melding her og ikke bare på tannhelse !

Det er sikkert mange her på Åpent forum som kanskje kan svare meg

Jeg har slått fortennene mine, de er ikke knekt, men den ene tannen reagerer ikke på strøm, og jeg synes jeg ser at den er i ferd med å skifte farge !

Hva gjøres med dette ?

Roftylles tannen og så..... ?

Skifter man ut hele tannen og setter tann på stift ?

sliper man ned og legger på evt skalfasett ??

? ? ?

synes det er kjedelig hele greia. men skjedd er skjedd.

har fått beskjed om at forsikringen dekker 10 000 ( inntil 2 år etter skadedato ) så skal visstnok NAV dekke noe, men om dette må være innenfor disse 10 000,- eller utover 10 000,- vet jeg ikke... Noen med erfaring som kan fortelle meg litt om hva man tror skal gjørs ?

PS

kan man evt ta tannbehandling i utlandet og be forsikringen dekke dette ( om summen er innenfor det de dekker selvsagt ? ) Jeg har vært mange ganger i Tyrkia, og prisen er 1/5 del der omtrent

Fortsetter under...

Gjest tannlaus

Jeg hadde problem med ene fortannen min en gang. Det var blitt en tannbyll i tannkjøttet og det var dritvondt... slet med dette en stund før jeg endelig kavet meg til tannlege, da så tannlegen at tannen var død, visste ikke hvordan, men på den tiden husker jeg at jeg hadde deljet et ølglass mot tanna... kan det ha drept nerven??

Så han rotfylte tanna i flere omganger for å få vekk betennelsen...

Ser ikke så stor forskjell i forhold til de andre tennene, men den er litt mørkere, men tannlegen sa at den kan blekes innenifra?? Har ikke makket meg til dette ennå,

men er litt skeptisk pga jeg har dårlig emalje.

Jeg mistet en fortann i fjor. Det viste seg da at min forrige tannlege hadde rotfylt den for opptil flere 10-år siden (den var like fin som de andre tennene). Jeg fikk da tann på stft i fjor.

Men du må til tannlege, og så får dere diskutere hvas som må/kan gjøres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...