Gå til innhold

Lov å tjene noe ved siden av aap?

Anbefalte innlegg

Gjest aap-mottaker

Jeg har gått på aap i ett halvt år nå, og har noen måneder igjen av vedtaket. Er nå blitt bedre av helseplagene mine, og står i tillegg i en skilsmissesituasjon, som gjør at jeg virkelig trenger å øke inntektene mine, for å slippe å ende på sosialen. Er usikker på hvor arbeidsfør jeg er nå, og har lekt litt med tanken på å prøve meg ut i noen vakter som pleiemedhjelper. Det skulle være mulig å få.. Men er det lov?? Å tjene penger ved siden av aap?? Er det kanskje sånn at de trygdepengene jeg skulle mottatt de dagene jeg jobber, faller bort, men at jeg beholder resten?? Er det noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/372573-lov-%C3%A5-tjene-noe-ved-siden-av-aap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 måneder senere...
Gjest kan ikke noe om AAP

Du har lov til å jobbe og tjene penger når du får utbetalt AAP, du

skriver opp timene du jobber på meldekortet og så blir du trukket i AAP, time for time.

Det lønner seg å jobbe for AAP er bare 66% av lønnen.

''Du har lov til å jobbe og tjene penger når du får utbetalt AAP, du skriver opp timene du jobber på meldekortet og så blir du trukket i AAP, time for time.

''

Men hva når det er ikke-timebasert inntekt det er snakk om da? Jeg skrev en egen tråd om det her i dag. Kan du se på det? Gjelder inntekter fra reklame på nettsiden. Nettsiden har blitt drevet i over ti år på hobbybasis og det kommer inn fra 2000-5000 kr i måneden til eget firma. Nå er det kun oppdateringer av nettsiden som gjøres, ikke noe struktur og konfigureringsarbeid.

Gjest Høstløv

''Du har lov til å jobbe og tjene penger når du får utbetalt AAP, du skriver opp timene du jobber på meldekortet og så blir du trukket i AAP, time for time.

''

Men hva når det er ikke-timebasert inntekt det er snakk om da? Jeg skrev en egen tråd om det her i dag. Kan du se på det? Gjelder inntekter fra reklame på nettsiden. Nettsiden har blitt drevet i over ti år på hobbybasis og det kommer inn fra 2000-5000 kr i måneden til eget firma. Nå er det kun oppdateringer av nettsiden som gjøres, ikke noe struktur og konfigureringsarbeid.

All arbeidsinnsats som medfører inntekter må oppgis på meldekortene.

I forhold til utbetaling av AAP er det av underordnet betydning om dette er hobbyvirksomhet så lenge det er snakk om pensjonsgivende inntekt og det er inntekter fra enkeltmannsforetak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...