Gå til innhold

Lever besteforeldrene dine?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Shilapila

Min farfar hadde vært 118 år hvis han hadde levd, min farmor 110, min morfar 106 og min mormor 104. Jeg husker bare min morfar, han ble 88 år og døde 40 år etter min mormors død.

Jeg har fremdeles begge mine foreldre i live og min mor har søsken som er mye yngre enn henne. Min fars fire søstre er døde alle sammen.

Har bare en bestemor igjen og hun er 93 år.

Da guttungen ble født for 12 år siden hadde han 6 oldeforeldre i live, nå er det bare to igjen.

De har blitt 80-90 år alle sammen så vi har nok gode gener.

''Da guttungen ble født for 12 år siden hadde han 6 oldeforeldre i live, nå er det bare to igjen.''

Ei jeg kjente som ungdom hadde hele 7 oldeforeldre i live da hun ble født.

Husker forresten at jeg undret meg over at en annen venninne snakket om oldemoren sin, mens jeg ikke hadde noen. Jeg syntes det var veldig rart at det gikk an å ha sååå gamle folk igjen i live i familien. Helt til jeg fant ut at oldemoren hennes var yngre enn min farfar he he...

Annonse

Jeg er 41 og har ikke gjenlevende besteforeldre.

Farfar døde da jeg var bare 6 mnd gammel.. Han døde av kreft 46 år gammel.

Morfar døde da jeg var 26 og to mnd på vei med eldstedatra, også av kreft.

Farmor døde 15 dager før eldstejenta skulle bli født...og hun gleda seg stort til å bli oldemor for første gang.... døde brått..og det viste seg å være kreft som var årsaken her også.

Da eldstejenta var 4 og yngste ett år gammel døde min mormor av kreft.

Jeg er glad jeg fikk ha besteforeldre fram til jeg var over 30 - for de har betydd mye for livet mitt

Jeg er 41 og har ikke gjenlevende besteforeldre.

Farfar døde da jeg var bare 6 mnd gammel.. Han døde av kreft 46 år gammel.

Morfar døde da jeg var 26 og to mnd på vei med eldstedatra, også av kreft.

Farmor døde 15 dager før eldstejenta skulle bli født...og hun gleda seg stort til å bli oldemor for første gang.... døde brått..og det viste seg å være kreft som var årsaken her også.

Da eldstejenta var 4 og yngste ett år gammel døde min mormor av kreft.

Jeg er glad jeg fikk ha besteforeldre fram til jeg var over 30 - for de har betydd mye for livet mitt

Nei, den siste, farmor, døde i 1989.

Annonse

Gjest magadama

Bare mormoren min som er 88, men sprek for alderen, bor for seg selv, har ikke hjemmehjelp, kun moren min som hjelper av og til med vask, men vasker litt selv og.

Farmoren min levde til jeg var 10 år, men ble aldri kjent med henne pga hun var sterkt rammet av alzheimer og slag på slutten, så da hun døde kjente jeg liksom ingenting, for jeg kjente henne ikke - rett og slett. Mormoren min hadde jeg lite kontakt med da jeg var liten pga hun bodde i en annen bygd et stykke unna, dessuten var hun litt kald på den tiden, hun var ikke en sånn bestemortype man ser for seg, tror ikke hun brydde seg om unger. Er først nå når vi er voksne vi har fått mer kontakt, dessuten har hun flyttet til samme by, og det virker som det er stor stas med hennes oldebarn.... Har alltid savnet en varm bestemor som mange av mine venner hadde, en som bodde i nærheten og som lekte med barnebarna.

Nå har jeg selv barn, min far er død, og det er veldig trist at mine barn aldri får bli kjent med sin morfar, men min mor er i live og samme er begge foreldrene til min mann, så de er heldige som har tre besteforeldre - og til og med en bestefar... noe jeg har savnet er en bestefar, det har jeg aldri hatt. Begge mine døde lenge før jeg ble født pga sykdom.

Jeg har mistet alle mine også... En døde da jeg var 7, så døde to på rappen da jeg var 20 og 21, og til slutt mormor for tre og et halvt år siden da jeg var 34...

Var heldig som hadde mormor så lenge, men vi hadde et nært forhold og savnet etter henne gir meg klump i halsen den dag i dag...

Ingen av dem lever. Begge bestemødrene mine døde lenge før jeg ble født, den ene bestefaren da jeg var 12, den andre da jeg var 20. Jeg hadde ikke noe nært forhold til noen av dem, førstnevnte var en ganske streng og fjern mann, den andre drakk og var uinteressert i barnebarna.

Savnet av bestemødre har aldri vært overveldende for meg. Mest synd synes jeg på mine foreldre, som begge mistet sine mødre i ung alder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...