Gå til innhold

Studielån

Gjest Nickløsheletida

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Vi har ei datter som begynner å studere utenlands i midten av januar. Hvor lang tid tar det fra hun søker om studielån til det kommer? Lurer bare på hvor lenge vi må regne med å forsørge henne.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Ring til lånekassen!

mvh

Ja, hun skal få gjøre det selv. Jeg begynte bare å tenke på at neste halvår kan komme til å bli dyrt, men det er vel bare noe vi må regne med. Hun har jobbet dette året, men satt av penger har hun ikke gjort.

Skrevet

Ja, hun skal få gjøre det selv. Jeg begynte bare å tenke på at neste halvår kan komme til å bli dyrt, men det er vel bare noe vi må regne med. Hun har jobbet dette året, men satt av penger har hun ikke gjort.

Lykke til henne med studier og dere alle med økonomien!

mvh

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Lykke til henne med studier og dere alle med økonomien!

mvh

Takk :-)

Gjest Cinnamongirl
Skrevet

Regner med dere har avklart hvem som skal betale utenlandsstudier?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Regner med dere har avklart hvem som skal betale utenlandsstudier?

Hun skal leve på studielån selvfølgelig. Det er planen i 6 år fremover.

Skrevet

Med forbehold om at noe er (litt) annerledes siden det er i utlandet:

Det går ekstremt mye fortere enn du evt. husker fra din egen studietid.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Med forbehold om at noe er (litt) annerledes siden det er i utlandet:

Det går ekstremt mye fortere enn du evt. husker fra din egen studietid.

Ok, det er godt å høre :-)

Skrevet

Hør med ANSA. Mener også å huske at hvis man har bankkonto i en spesiell bank, kan man få forskudd der inntil lånet kommer.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hør med ANSA. Mener også å huske at hvis man har bankkonto i en spesiell bank, kan man få forskudd der inntil lånet kommer.

Takk, det skal jeg gjøre. Hun har bankkonto i min lokalbank og jeg tviler på om de har en sånn ordning. Ellers kan hun selvfølgelig få låne av oss.

Skrevet

Det går mye fortere enn man tror :)

Jeg fikk pengene på konto under en mnd etter at semesteravgifta var betalt og semesterregistreringa var i orden.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Det går mye fortere enn man tror :)

Jeg fikk pengene på konto under en mnd etter at semesteravgifta var betalt og semesterregistreringa var i orden.

Ok, det høres veldig bra ut :-)

Skrevet

Hvis hun har alle papirer osv nå, så ville jeg søkt så fort som mulig. Som regel går det fort, men det kan ta lenger tid for studier i utlandet (har selv opplevd lenger saksbehandling pga dette).

Skrevet

Takk, det skal jeg gjøre. Hun har bankkonto i min lokalbank og jeg tviler på om de har en sånn ordning. Ellers kan hun selvfølgelig få låne av oss.

Hvis hun melder seg inn i ANSA kan hun gjennom dem opprette en konto i den banken (tror det var Fokus). Uansett - ANSA har gode råd og erfaringer - og gode forsikringer.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hvis hun melder seg inn i ANSA kan hun gjennom dem opprette en konto i den banken (tror det var Fokus). Uansett - ANSA har gode råd og erfaringer - og gode forsikringer.

Tusen takk for tips :-) Skal nevne det for henne og sjekke ut litt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...