Gå til innhold

jobbintervju-intern stilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har søkt en intern stilling uten egentlig å være så motivert pga en livssituasjon som er forferdelig tappende. Det er så vidt jeg makter nåværende stilling... Jeg har lyst på jobben i framtiden, ikke nå, men kunne ikke la være å vise interesse. Kalt inn på intervju med en dags varsel. Jeg er kompetent til jobben, men vet egentlig at det er et par som stiller før meg i køen. Føler derfor at intevjuet kun er proforma.

Hvordan skal jeg klare å motivere meg til dette? Hvordan bruker jeg kvelden?

Skrevet

Du får finne motivasjonen din og selge deg selv. Kanskje hadde en ny jobb med nye utfordringer vært mindre tappende?

Skrevet

Det er gjerne når man er som minst motivert på jobbintervjuet at man får jobb.

Altså når umotivert = at man er behagelig avslappet på intervjuet.

Ref. min egen private statistikk ;-)

Skrevet

Jeg ville anbefalt deg å bruke kvelden til å "rydde i skapet", og synliggjøre for deg selv hva du kan, hvilke ressurser du besitter og hvodan du har lyst til å bruke dem i de kommende årene. Dette vil være svært nyttig for morgendagen, men også for å snu følelsen av at "alt er tungt, alt går på tverke og livet mitt er dass".

Go girl!

Skrevet

Jeg ville anbefalt deg å bruke kvelden til å "rydde i skapet", og synliggjøre for deg selv hva du kan, hvilke ressurser du besitter og hvodan du har lyst til å bruke dem i de kommende årene. Dette vil være svært nyttig for morgendagen, men også for å snu følelsen av at "alt er tungt, alt går på tverke og livet mitt er dass".

Go girl!

Godt svar :)

Skrevet

Go girl!

Takk for tips. Skal prøve, men sliter med konsetrasjonen.. Pinlig å gjøre et helt håpløst intervju.

Skrevet

Det er gjerne når man er som minst motivert på jobbintervjuet at man får jobb.

Altså når umotivert = at man er behagelig avslappet på intervjuet.

Ref. min egen private statistikk ;-)

Ja, nå høres jeg konstant negativ ut da; men det var akkurat sånn jeg fikk nåværende stilling:)

Skrevet

Du får finne motivasjonen din og selge deg selv. Kanskje hadde en ny jobb med nye utfordringer vært mindre tappende?

På en måte befriende, men samtidig for tidlig å få en slik stilling nå. Var dog nødt til å vise interesse.

Skrevet

Takk for tips. Skal prøve, men sliter med konsetrasjonen.. Pinlig å gjøre et helt håpløst intervju.

Lykke til i morgen :)

Skrevet

Lykke til i morgen :)

Det gikk vel ok, synes jeg. Det sa også "sjefene" men tror det er gitt hvem som får den, og det er helt ok pr. nå.

Skrevet

Det gikk vel ok, synes jeg. Det sa også "sjefene" men tror det er gitt hvem som får den, og det er helt ok pr. nå.

Prøv og rydd eget hode du :) Hvordan går det forresten? Singel?

Skrevet

Prøv og rydd eget hode du :) Hvordan går det forresten? Singel?

Jeg synes det er verre enn noen gang og er mer forvirret enn noen gang... Har flyttet ut midlertidig - savner hjemmet mitt og et vanlig liv. Savner også det etablerte med min "samboer," men savner også rusen av å være forelsket og euforisk ifht han andre.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Min samboer har alle rette følelser for meg, men har mye å tilgi. Han er vel også redd for mine følelser for han andre og om han noen gang kan stole på meg igjen... Han andre gir overhodet ikke lyd fra seg og er såvidt jeg vet alene nå.

Skrevet

Jeg synes det er verre enn noen gang og er mer forvirret enn noen gang... Har flyttet ut midlertidig - savner hjemmet mitt og et vanlig liv. Savner også det etablerte med min "samboer," men savner også rusen av å være forelsket og euforisk ifht han andre.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Min samboer har alle rette følelser for meg, men har mye å tilgi. Han er vel også redd for mine følelser for han andre og om han noen gang kan stole på meg igjen... Han andre gir overhodet ikke lyd fra seg og er såvidt jeg vet alene nå.

Ikke sikkert du ønsker råd, men jeg tror altså du har gjort det rette og tror du kommer til å få en lys og fin vår :) Den svarteste vinteren er nok den værste tiden å være i din situasjon på, og jula blir sikkert sår og vond også. Det er da man skal sitte trist og se på andres lykke sant, men det er da du skal huske at det sikkert så hyggelig ut fra utsiden til deg og din tidligere sambo også ;-). Vær imidlertid forberedt på såre følelser, så blir det lettere å komme gjennom :)

Husk også at det er lett å forherlige det man en gang hadde når man sitter og føler seg alene, hukomelsen kan være svært så selektiv, men for meg som har lest det du har skrevet her inne er det ingen tvil om at du stod til knes i to destruktive forhold. Det var lett å tro at valget stod mellom ett av dem, men som sagt; utenfra var det tydelig at det sannsynligvis ikke var noen av dem.

Håper du har gode venninner som drikker litt for mye rødvin med deg med jevne mellomrom ;-)

Skrevet

Ikke sikkert du ønsker råd, men jeg tror altså du har gjort det rette og tror du kommer til å få en lys og fin vår :) Den svarteste vinteren er nok den værste tiden å være i din situasjon på, og jula blir sikkert sår og vond også. Det er da man skal sitte trist og se på andres lykke sant, men det er da du skal huske at det sikkert så hyggelig ut fra utsiden til deg og din tidligere sambo også ;-). Vær imidlertid forberedt på såre følelser, så blir det lettere å komme gjennom :)

Husk også at det er lett å forherlige det man en gang hadde når man sitter og føler seg alene, hukomelsen kan være svært så selektiv, men for meg som har lest det du har skrevet her inne er det ingen tvil om at du stod til knes i to destruktive forhold. Det var lett å tro at valget stod mellom ett av dem, men som sagt; utenfra var det tydelig at det sannsynligvis ikke var noen av dem.

Håper du har gode venninner som drikker litt for mye rødvin med deg med jevne mellomrom ;-)

Takk for refleksjoner:) Joda, jeg har flere venninner, men dessverre ikke mange er single og uten barn lenger. Blir ofte treff på dagtid. Blir likevel opptatt to kommende helger, så får begrave meg i jobb denne...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...