Gå til innhold

blomster på døra når en blir 40 år?

Anbefalte innlegg

En venninne av meg blir 40 år i morgen. En annen venninne vil at vi skal gå sammen om en gave, helst noe hun kan få på døra i morgen. Hun foreslo å sende blomster.

Ville dere likt å få blomster på døra en slik dag? Jeg får mer assosiasjoner til sorg enn begivenheter.

Fortsetter under...

Jeg ville blitt kjempeglad hvis det var meg! Blomsterhilsener på døren er til alle anledninger, både glede og sorg, bursdager og bryllup.

forhåpentligvis er det bare jeg som har for mange triste assosiasjoner til blomster. I min familie så har vi ikke hatt tradisjon for å bruke blomster til noe annet enn sorg, og sykdom.

Hva annet kan man sende på døra enn blomster ?

Jeg vet heller ikke om denne venninne egentlig ønsker denne oppmerksomheten. Det gjør det litt vanskeligere.

forhåpentligvis er det bare jeg som har for mange triste assosiasjoner til blomster. I min familie så har vi ikke hatt tradisjon for å bruke blomster til noe annet enn sorg, og sykdom.

Hva annet kan man sende på døra enn blomster ?

Jeg vet heller ikke om denne venninne egentlig ønsker denne oppmerksomheten. Det gjør det litt vanskeligere.

Jeg ville blitt mer glad for et gavekort på blomster, men det er meg;-)

Synes ikke noe om avskårne blomster, som dør etter får dager. Da vil jeg heller ha en pen grønn plante.

Synes ikke noe om avskårne blomster, som dør etter får dager. Da vil jeg heller ha en pen grønn plante.

''Jeg ville blitt mer glad for et gavekort på blomster, men det er meg;-)

''

jeg også. Bare det at det er et firma som leverer det på døra ,bidrar jo til at det blir litt upersonlig.

Jeg syntes det var ille å bli 30. Jeg hadde nok ikke likt å få blomster på døra den dagen. Da hadde jeg heller satt pris på et hyggelig kort,sms, og en fest i nærmeste fremtid.

Annonse

''Synes ikke noe om avskårne blomster, som dør etter får dager. Da vil jeg heller ha en pen grønn plante.''

Akkurat motsatt for meg ;-) Er ikke flink med (og har heller ikke stor interesse for) potteplanter - så jeg liker bedre blomster som det er meningen skal visne..

Gjest luftslott

Jeg ville mye heller sendt en kurv med god litt spesiell mat og drikke enn blomster. Det fins mange som leverer mat på døra, og man kan selv sette sammen menyen. Ingrediensene til en rett hun er spesielt glad i , god vin med frukt, ost, kjeks og syltetøy, økologisk mat, smaker fra et land hun gjerne drar på ferie til eller bare kosemat til en fin hjemmekveld. Det ville betydd mye mer for meg enn en blomsterbukett som visner...

Jeg har alltid blitt veldig glad for å få blomster på døra. Ikke at det har skjedd så veldig ofte, men noen ganger har det blitt - og jeg synes det er en veldig hyggelig oppmerksomhet.

jeg tror nok at jeg hadde blitt mer glad hvis vedkommende som ville gi meg blomstene, også kom innom med dem. Det å levere en blomst på døra føler jeg fort blir veldig upersonlig, selv om blomsten(e) og kortet er fint.

Men vi har bestemt oss for å droppe blomstene ( det er uansett lite tid igjen), og heller tilbringer kvelden sammen med henne.

Annonse

Jeg ville mye heller sendt en kurv med god litt spesiell mat og drikke enn blomster. Det fins mange som leverer mat på døra, og man kan selv sette sammen menyen. Ingrediensene til en rett hun er spesielt glad i , god vin med frukt, ost, kjeks og syltetøy, økologisk mat, smaker fra et land hun gjerne drar på ferie til eller bare kosemat til en fin hjemmekveld. Det ville betydd mye mer for meg enn en blomsterbukett som visner...

De fleste leverer jo blomster, men jeg vet at noen leverer sjokolade også.

Jeg fikk blomster på døra på 40-års dagen.

Stor stas det :-)

Jeg kan ikke forstå at det skulle være noe negativt med det.

For meg føles det bare litt upersonlig. Hvis en bor i samme by, og ellers treffer hverandre noen dager i uka, så kan en vel like så godt stikke innom med blomsten ?. Er det spesielt stas, at det kommer på døra?

jeg tror nok at jeg hadde blitt mer glad hvis vedkommende som ville gi meg blomstene, også kom innom med dem. Det å levere en blomst på døra føler jeg fort blir veldig upersonlig, selv om blomsten(e) og kortet er fint.

Men vi har bestemt oss for å droppe blomstene ( det er uansett lite tid igjen), og heller tilbringer kvelden sammen med henne.

''jeg tror nok at jeg hadde blitt mer glad hvis vedkommende som ville gi meg blomstene, også kom innom med dem. Det å levere en blomst på døra føler jeg fort blir veldig upersonlig, selv om blomsten(e) og kortet er fint.''

Hadde jeg mange planer for dagen, hadde det kanskje ikke passet så godt med uventet besøk.

Jeg ville først og fremst blitt glad for både omtanken og blomstene, samme hvordan de ble levert.

mvh

For meg føles det bare litt upersonlig. Hvis en bor i samme by, og ellers treffer hverandre noen dager i uka, så kan en vel like så godt stikke innom med blomsten ?. Er det spesielt stas, at det kommer på døra?

Jo, det er sant.

I mitt tilfelle hadde jeg bursdag om våren, og da jeg kom hjem sto et pent lite tre med blomter utenfor på trappa. Det var ei venninne som hadde vært innom med den før jeg kom fra jobb. Hun hadde også pyntet med flagg og ballonger utenfor. Ei annen venninne hadde også lagt fra seg en blomsterbukett og et kort utenfor døra. Det var veldig koselig å komme hjem til.

Litt senere på ettermiddagen fikk jeg en blomst levert på døra. Den var fra ei venninne som bor i en annen by.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...