Gå til innhold

Norge i toppen i kreftoverlevelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Rapporten viser at ingen andre land kan vise til bedre tall når det gjelder livmorhalskreft.

Også for brystkreft og tykktarmskreft kommer norske pasienter svært godt ut, viser utregningene.

87 prosent av norske brystkreftpasienter overlever, ifølge tallene fra OECD. Det fører til at Norge er best i Europa og nummer fire i verden. For tykktarmskreft er tallene også gode, og for livmorhalskreft er Norge best i verden med tanke på overlevelse.Norge er i verdenstoppen når det gjelder antall pasienter som overlever kreft, viser en OECD-rapport.''

Kilde: http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7885599

Det er noe å være glad for! :-)

Med vennlig hilsen

christensen1365381166
Skrevet

''Det fører til at Norge er best i Europa og nummer fire i verden. ''

Hvem er nummer 1?

Skrevet

Det hadde vært lettere å være glad for dersom jeg ikke akkurat nå har fått vite at et nært familiemedlem er på "feil" side av den statistikken. :(

Gjest grublendeikveld
Skrevet

Ja, har hatt mange familiemedlemmer som har overlevd tildels harde kreftsykdommer. og er veldig glad for det. min sviger far døde av lungekreft for to år siden. hadde gått og hostet og vært uvel i ett år før legene forstår alvoret. samtidig har jeg en onkel nå, som har kreft som har gått for langt. sommel i helsevesenet. han har to år igjen. tror ikke disse gode nyhetene gleder han akkurat nå.

Det er igrunnen det samme jeg tenker når media skriver at nå er det bare så og så mange som har dødd i trafikken, i forhold til året før. så alt er så mye bedre nå. det hjelper ikke da å ha mistet familiemedlemmer, som da er på feil side av statistikken.

Skrevet

Det hadde vært lettere å være glad for dersom jeg ikke akkurat nå har fått vite at et nært familiemedlem er på "feil" side av den statistikken. :(

Uff, så trist. :-( Det har jeg også opplevd - og "rett før" en ny medisin kom.

Det er klart det er mager trøst, men forhåpentligvis opplever vi slikt færre og færre ganger.

Alt godt til deg,

Skrevet

Ja, har hatt mange familiemedlemmer som har overlevd tildels harde kreftsykdommer. og er veldig glad for det. min sviger far døde av lungekreft for to år siden. hadde gått og hostet og vært uvel i ett år før legene forstår alvoret. samtidig har jeg en onkel nå, som har kreft som har gått for langt. sommel i helsevesenet. han har to år igjen. tror ikke disse gode nyhetene gleder han akkurat nå.

Det er igrunnen det samme jeg tenker når media skriver at nå er det bare så og så mange som har dødd i trafikken, i forhold til året før. så alt er så mye bedre nå. det hjelper ikke da å ha mistet familiemedlemmer, som da er på feil side av statistikken.

Hei,

Se svar til Mrs. Wallace.

Det er selvsagt ekstra ille når det har vært sommel.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Uff, så trist. :-( Det har jeg også opplevd - og "rett før" en ny medisin kom.

Det er klart det er mager trøst, men forhåpentligvis opplever vi slikt færre og færre ganger.

Alt godt til deg,

Tusen takk for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...